שבעה חודשים וחצי אחרי לידתה השנייה של המנחה לירון ויצמן מבעלה אורי סמיט, היא חשפה קצת ממה שעברה בחודשים האחרונים ושלחה מסר מחזק לכל האימהות וגם לאלו שעתידות להיות. ויצמן, אם לשתיים, שיתפה עם עוקביה ברשת האינסטגרם לקראת ראש השנה את מורכבות רגעי ההיריון, הלידה והצורך לחזור מהר לעניינים כאשת קריירה.

לקראת השנה החדשה מנחת האח הגדול עושה חשבון נפש עם עצמה ולומדת להיות סלחנית יותר כלפי עצמה. היא כותבת: "זאת קצת קלישאה להגיד שראש השנה זה זמן למחשבות, זמן לעצור, לנשום. אבל שנה שיולדים בה, היא בהחלט חתיכת שנה לסיכום. השנה עבדתי במשרה מלאה, בלשמור על החיים כמו שהם. להוכיח לעצמי ולעולם שהנה, הכל טוב. לא קרה כלום. כולה הבאתי עוד ילדה לעולם. אין עניין. קטן עלי".

לירון ויצמן עם הבנות (צילום: אינסטגרם)
לירון ויצמן עם הבנות (צילום: אינסטגרם)


המנחה בחופשת לידה מספרת שילדה שש שעות בלבד אחרי שהנחתה בשידור חי את תכנית הראליטי "האח הגדול" ושארבעה שבועות בלבד אחרי הלידה הסתובבה במסדרונות רשת ושאלה: "מה קורה? מה עושים?". ויצמן מתוודה ואומרת: "פתאום נפל לי האסימון. כל מי שעברה לידה (ומי שלא- חכי נשמה הכל עוד לפנייך), יודעת שהחודשים הראשונים מטלטלים. כאילו שעם התינוקת החדשה, נולדת גם אמא חדשה, אישה חדשה - היא אולי נראית ונשמעת כמו זו שהייתה, אבל משהו השתנה. ממרום שבעה וחצי חודשים אחרי הלידה, אני כבר משתדלת לא לשפוט את עצמי, להיות יותר סלחנית. כי זו אני. ואני כנראה לא יכולה אחרת".

"אני רוצה ואוהבת להיות הכל מהכל, להספיק להיות אמא ולהיות אשת קריירה- להחזיק בו זמנית 100 כדורים באוויר. אבל לפעמים אני חושבת שהלוואי ויכולתי לשחרר קצת יותר. לידה זה אירוע חד פעמי (או דו/תלת פעמי, אבל הבנתם ת'מסר), החודשים האלה עוברים ברגע, המגע הזה, הקסם, ההנקה, החיבור, הלילות עם הבייבי, יש משהו כל כך מופלא בבועה הזאת, וזה עובר כל כך מהר".

ויצמן עם הבעלה והילדות (צילום: אמיר מאירי)
ויצמן עם הבעלה והילדות (צילום: אמיר מאירי)

היא שולחת גם מסר מחזק לאימהות ולחברותיה הרבות בתעשייה שעתידות להיות אמהות בקרוב, "העולם החדש הנהדר שבו אנחנו רוצות הכל מהכל הוא מבורך, אבל גם לנשים חזקות, שרוצות להיות שוות לגברים שלא יולדים, מותר רגע להתרפק. שניה להתפנק עם הקטנה. ועם הגדולה. רגע להיות שם באמת. אז אם יש משהו אחד שאני מאחלת לי ולכן, לפני או אחרי לידה, תהיו נוכחות ברגע, בכל רגע, הוא עובר מהר. מדי".

מנחה בחודש תשיעי (צילום: אביב חופי)
מנחה בחודש תשיעי (צילום: אביב חופי)