השבוע הלך לעולמו העבריין המפורסם טוביה אושרי. מי שבישרה על כך לליאורה הייתה האקסית המיתולוגית שרה דנוך, שהסבירה מאוחר יותר: “בתנו לי הלכה להלוויה על מנת לסגור מעגל, יותר מזה אין לי מה להוסיף, שמתי את זה מאחוריי ותם הפרק״.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

הקורבן האחרון של אושרי היה עו"ד מרדכי לנצ'נר, שייצג בעבר גם את דנוך וגם את אחיו של אושרי, עמנואל, שהלך גם הוא לעולמו השנה. בספטמבר 2015 ישב אושרי בבית הקפה המיתולוגי “סוסעץ" ברחוב שינקין בתל אביב, עד שנתקל בלנצ'נר. על פי כתב האישום, אושרי ניגש לעו"ד ונגח בו, לא לפני שהבהיר לו כי הוא הסתבך עם האדם הלא נכון והבטיח לפוצץ לו את הבית. בית משפט השלום בתל אביב פסק שאושרי יפצה את לנצ'נר ב־3,000 שקל והשית עליו מאסר על תנאי של ארבעה חודשים.

טוביה אושרי ז"ל (צילום: רענן כהן)
טוביה אושרי ז"ל (צילום: רענן כהן)

שלום לעו"ד לנצ'נר, יש לך מילות ניחומים עליו?
“טוביה אושרי היה מניפולטור גדול, הוא ניסה להשתלט על כל המשפחה שלו. הם פחדו ממנו. עמנואל אושרי היה בזמנו עם תיקים, הוא לא פחד ממנו, הוא היה תמיד עומד מולו".

במה עסק עמנואל?
“הייתה לו קונדיטוריה בבניין שלהם ברחוב הכרמל, היה עושה עוגות, עוגיות. הם כל השנים היו בסכסוך, מלחמות בלי סוף".

לדעתך, המשפחה של עמנואל הלכה להלוויה של טוביה?
“מה פתאום, שום סיכוי שבעולם. אולי רק כדי להיות בטוחים שקברו אותו".

עדיין יש דברים פתוחים?
“כן".

הוא הבטיח לך שהוא יפוצץ לך את הפנים והבית.
“הוא הפסיד אצלי את כל המשפטים. הוא היה גר ברחוב שינקין, המשרד שלי גם בשינקין, ואני יושב בבית קפה שם עם חברים כל שישי. הוא תמיד היה עובר על ידי, לא התייחסתי אליו אף פעם. באותו שישי ישבתי עם זוג חברים, הוא ניגש אליי ככה, קירב את פניו אל פניי. אני מודה שהיססתי, כי רציתי לתת לו איזה בוקס בפנים, לפוצץ לו את הפנים, הוא לא שווה מכה. אמרתי לעצמי 'למה לי להסתבך, תן לו להסתבך'. והוא קירב את הפנים שלו אליי ואמר לי 'אתה לא יודע עם מי אתה מתעסק, אני הסנדק, אני אפוצץ אותך', משהו כזה, ונתן לי נגיחה קלה במצח. החזקתי את עצמי לא להגיב והלכתי למשטרה, הגשתי תלונה ופתחו לו תיק פלילי".

הבנתי שהוא גם היה צריך לפצות אותך בכסף.
“כן, למען האמת הוא הלך לעשות הסכם עם הפרקליטות, הם התקשרו אליי לשאול אם אני מסכים להסכם בתור נפגע עבירה. אחר כך צלצל העו"ד שלו, אריה שרעבי, שהוא חבר נורא טוב שלי. אנחנו חברים הרבה שנים, והוא ביקש ממני ואמר 'תעזוב אותו, הוא חולה', אז אמרתי שבשבילו אני מסכים להסכם הטיעון הזה. וזהו, נתנו לו מעצר על תנאי ואיזה 3,000 שקל פיצוי".

מה הרגשת כששמעת שהוא נפטר?
“תראי, איך אומרים, שלא צריך לראות אותו יותר, זה כבר טוב. לא שהתרגשתי ממנו כל כך. לא אמרתי 'יהי זכרו ברוך', את מבינה? הוא לא היה בן אדם נחמד בכלל. הם משחקים אותה סלב וכל הקשקושים האלה. הוא היה איש רע, איש קשה, בן אדם ממש לא נעים".

(צילום: רענן כהן)
(צילום: רענן כהן)