מגישת הטלוויזיה סיון רהב מאיר שעברה בקיץ האחרון להתגורר בניו יורק עם בן זוגה ידידיה וילדיהם, במסגרת שליחות תנועת המזרחי, בורחת מהקורונה. ניו יורק כידוע נחשבת לאחת הערים עם מוקד התפשטות הגדול ביותר בארה"ב כש-40 אחוז ממקרי המוות בארה"ב הם מהתפוח הגדול.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

מאיר ובן זוגה המתגוררים שם בשנה האחרונה החליטו לארוז במהרה פקלאות, לברוח מהקורונה ולשוב חזרה ארצה. מאיר נחתה אמש (שלישי) בשדה התעופה בן גוריון ושבה חזרה לישראל, היישר לבידוד של 14 יום לפי הנחיות משרד הבריאות. רק אמש דיווחו מהדורות החדשות על השבים מיעדים בסיכון גבוה, שבכלל לא נמצאים בפיקוח של המדינה ושעם כניסתם לארץ, לא עורכים להם בדיקות לגילוי נגיף הקורונה.  

סיון רהב מאיר, ידידיה מאיר (צילום: רפי בן חקון)
סיון רהב מאיר, ידידיה מאיר (צילום: רפי בן חקון)

מאיר שרצתה להרגיע את תושבי ישראל העלתה תמונה שלה ושל בן זוגה נשמרים במהלך טיסתם ארצה, כשהם חובשים מסיכות מיגון וכתבה : "חזרנו לארץ. נחתנו אמש בישראל, ישר לבידוד ביתי. שבועיים לא יצאנו מהבית בניו יורק. כל השיעורים והמפגשים בארצות הברית בוטלו, והשליחות שאליה יצאנו מטעם תנועת "המזרחי" ממילא מתקיימת כרגע בעיקר בהרצאות 'זום'". 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Sivan Rahav Meir סיון רהב מאיר (@sivanrahavmeir) on

"זה זמן לחזור הביתה, בטח כשבבית מתמודדים כל כך הרבה יותר טוב מאשר באימפריה החזקה בעולם. 'אמא, ככה הרגישו ביציאת מצרים?', נשאלתי כשהתחלנו לרוקן מהר את תכולת הבית למזוודות, מתלבטים מה הכי חשוב לקחת. נדמה לי שבאמת כולנו זוכים לקראת חג הפסח לטעימה מאותה הליכה בדרך לא זרועה, אותה אי ודאות שבה אתה מרפה ומבין שלא אתה מנהל את העניינים. על רוב השאלות אנחנו לומדים לומר כעת שתי מילים שבדרך כלל לא כיף לומר: 'לא יודע"'.

"לא יודעים מה בדיוק יקרה, ועד מתי, ומה אחר כך. ממש במקביל לאותה חוסר ודאות – מגיעים ודאות וביטחון בתחום אחר: המון פסוקים ותפילות פתאום מתחדדים, מקבלים משמעות. תמיד אמרנו אותם, אבל עכשיו ממש שמים לב. גם את תפילת הדרך אמרנו אמש בתחושה כזאת, מוקפים בנוסעים מכל מיני מדינות עם כפפות מסיכות ומגבונים לחיטוי בדרך לארצנו האהובה אבל ממש לא כפי שתכננו".