יהיה מעניין בבית משפט השלום בתל אביב, אם וכאשר תסתיים תקופת הקורונה. בני זוג שכולים - צלם העיתונות עמיקם חורש ואשתו רחל, שאיבדו את בנם, טלאל, בתאונת טרקטורון לפני כ־20 שנה, טוענים כי מקס מלכה, אביה של הדוגמנית שלומית מלכה, חייב להם כספים על דירה שהשכירו לו. בתביעה שהגישה משפחת חורש באמצעות עו"ד יעקב מוסקונה נכתב בין השאר: “מלכה מדלג מדירה לדירה, תוך שהוא מותיר אחריו חובות כלפי משכירי הדירות".

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק


עמיקם חורש, כמה הוא חייב לכם לטענתכם?
“מלכה שכר מאיתנו את הדירה באוגוסט, ובינואר הוא הפסיק לשלם. כרגע זה יותר מ־ 24 אלף שקל. מיותר לציין שניזוקנו כלכלית מהיעדר שכר הדירה, שמהווה עבורנו השלמת הכנסה בימים קשים אלו. כאשר התקשרנו לברר מדוע לא שילם, הוא ענה שיש מכתב רשום בדרך מעו"ד וטען שהדירה לא ראויה למגורים".

בכתב התביעה שלכם מצוין שבעל דירה נוסף טוען שמלכה לא שילם לו.
“הדירה שבה התגורר ברחוב ויסוצקי שייכת לדן לביא, הבעלים של ‘בירה מלכה׳. איתו היה אותו סיפור".

רחל חורש: “השנה פרשתי לגמלאות, ועמיקם, מאז אובדן הבן, לא ממש חזר לעצמו. מצבנו הכלכלי התערער מאוד, ונוסף לכל הגיע משבר הקורונה. רק אחרי שראינו שנפלנו, התברר לנו שהוא עשה את אותו דבר כבר שלוש פעמים. פנינו גם לסוכנת של שלומית מלכה, אבל היא לא טרחה לענות״.

מקס מלכה, תגובתך?
“הכל יתברר בבית המשפט. בגדול, שכרתי מהם דירה והעלימו ממני כי הדייר לפניי ביטל את ההסכם בגלל הבנייה בכיכר המדינה. והנה יום אחד אני מול בולדוזרים, חפירות, אבק ורעשים בלתי נסבלים. למרות זאת שילמתי 32 אלף שקל לארבעה חודשים, עד 10 בינואר. ביום 4 בינואר פרצו לדירה נהרות של מים והרסו את כל מה שהיה בה. הגיעו שמאים משני הצדדים ונקבע נזק של 32 אלף שקל. המשכיר הבטיח בכתב כי יגיע לפתור את שני הדברים, הכל מתועד בכתב, אלא שאשתו החליטה שהיא לא מוכנה לשלם ונקטה באיומים וגם בפנייה למקום עבודתה של שלומית".

מדוע אתה פשוט לא מתפנה מהדירה?
“הצעתי לצאת ושכל צד יגיש את הנזקים שלו ובית המשפט יחליט, או באמצעות בורר, הסכם זה היה ביני לבין עמיקם, רק ביקשתי שזה יהיה בכתב מסודר ולא בוואטסאפ. במלחמות כולם מפסידים".

דן לביא, הבעלים של הדירה ברחוב ויסוצקי, תבעת את מלכה על חובות?
“עדיין לא תבעתי. אני מחכה שתיגמר תקופת הקורונה. מדובר על סכום של כ־70 אלף שקל, שהיה אמור להיות משולם לפני כשנה".


אלינור שחר, המייצגת את שלומית מלכה, סירבה להגיב.

יהודה לוי, שלומית מלכה (צילום: איציק בירן)
יהודה לוי, שלומית מלכה (צילום: איציק בירן)