ההליך המשפטי שעורכים הזוג המלכותי לשעבר מייגן מרקל והנסיך הארי מול עיתונים שלטענתם פגעו בשמם הטוב, חושף הודעות שכתבו השניים לאביה של השחקנית, תומס מרקל. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט ונחשפו כעת בעיתונות העולמית, אביה של מרקל הודיע כי לא ישתתף בחתונת בתו ולאחר שהנסיך הארי ניסה לתפוס אותו לשיחת טלפון במשך כחצי שעה, הוא ניסתה את מזלו בהודעות טקסט, אך לא זכה לתשובה מתומס.  

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

"טום, הארי שוב! באמת שאני צריך לדבר איתך. אינך צריך להתנצל, אנחנו מבינים את הנסיבות, אך לפרסם את זה רק יחמיר את המצב", כתב הנסיך ממכשירה הסלולרי של מרקל באותו יום בו פורסם העדרו של אביה מחתונתם, "אם אתה אוהב את מג ורוצה לעשות את זה נכון, אנא התקשר אליי כי יש שתי אפשרויות אחרות שאינן כרוכות בכך שאתה צריך לדבר עם התקשורת, שדרך אגב יצרה את כל המצב הזה" המשיך הארי. "אז בבקשה התקשר אליי כדי שאוכל להסביר. מג ואני לא כועסים, אנחנו רק צריכים לדבר איתך. תודה".

עוד הוסיף וכתב: "הו, אם אתה מדבר עם העיתונאים המצב ישוב לאחור, סמוך עלי טום. רק אנחנו יכולים לעזור לך, כפי שניסינו מהיום הראשון". בניגוד לאמירותיו של אביה של השחקנית בעבר, על כך שהיא מסננת אותו ואת משפחתה וכי משפחת המלוכה שינתה אותה וגרמה לה לשכוח את עברה, על פי הנתונים שנחשפו לכלי התקשורת, אביה לא ענה לאותן הודעות. 

מייגן מרקל, הנסיך הארי (צילום: רויטרס)
מייגן מרקל, הנסיך הארי (צילום: רויטרס)

לאחר מכן התברר כי תומס עבר התקף לב לפי דיווחו לאתר TMZ כאשר בתו מייגן והנסיך הארי גילו על כך לראשונה באמצעות הידיעה שפורסמה ובסופו של דבר האב אכן לא הגיע לחתונה המלכותית. מרקל בת ה-38 ניסתה ליצור קשר עם אביה בפעמים נוספות והביעה את דאגתה למצבו הבריאותי והציעה לו ליווי ביטחוני צמוד שישלח מטעם משפחת המלוכה.

"אני פונה אליך כל סוף השבוע אבל אתה לא עונה לשיחות שלנו או להודעות. אני מודאגת מאוד ממצבך הבריאותי והבטיחות שלך ונקטנו כל צעד כדי להגן עליך, אך אני לא יודעת מה עוד נוכל לעשות אם אינך מגיב. אתה זקוק לעזרה? האם נוכל להעביר אלייך צוות אבטחה? אני מצטערת מאוד לשמוע שאתה בבית חולים, אבל צריך שתתקשר איתנו בבקשה. באיזה בית חולים אתה נמצא?", כתבה מרקל ימים ספורים לפני חתונתה. 

הנסיך הארי, מייגן מרקל (צילום: באדיבות הוט 8)
הנסיך הארי, מייגן מרקל (צילום: באדיבות הוט 8)

לפי המסמכים שהוצגו בבית המשפט, מייגן לא ענתה לשיחה מאביה בבוקר יום חתונתה אך מאז לא קיבלה ממנו שיחות או הודעות נוספות. מספר חודשים לאחר מכן אביה התראיין לכלי התקשורת וטען שהוא "רוח רפאים" מבחינת בתו. כזכור, הנסיך הארי שיחרר באוקטובר האחרון הצהרה המגנה את "העיתונות הבריטית הצהובה" בגין ניהול "קמפיין חסר רחמים" נגד  מייגן, "שהסלים במהלך השנה האחרונה" לאורך כל הריונה ובזמן שגידלו את בנם - ארצ'י.

הארי יצא בהצהרה שהשניים ינקטו בצעדים משפטיים לאחר פרסום חלק ממכתב שכתבה לאביה. הדוכס והדוכסית מסאסקס שלחו מכתבים כתובים לעורכי "סאן", "דיילי מייל", "דיילי אקספרס" ו"דיילי מירור" שם נכתב שהם לא מסכימים לקחת חלק בדיווחים שקריים ומעוותים. אפשר להבין למה הם בחרו להתנתק ממשפחת המלוכה

תומס מרקל בראיון לטלוויזיה הבריטית (צילום: צילום מסך טוויטר)
תומס מרקל בראיון לטלוויזיה הבריטית (צילום: צילום מסך טוויטר)