מה למדת על עצמך בתקופת הקורונה?
“בעיקר בזכות המדיטציות, למדתי להבין שאם אני מדמה את עצמי לעץ, אני יכולה לבחור להיות הגזע, שלא כל רוח קטנה מערערת אותו, ולא הענפים”.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

איך את מעבירה את הימים האלה?
“הייתי בתקופה הזאת בעיקר בעומס גדול עם כמה כובעים. חצי מהיום הייתי בכובע האמא – עסוקה ומתפקדת כצוות הוואי ובידור 24/7, מורה לכל מקצוע אפשרי ופסיכולוגית לגיל הרך. זה היה כמו מתקנים בלונה פארק – לעתים מצחיק, לעתים מאתגר, לעתים משעמם. בכובע של השחקנית, הכל נעצר וזה ביאס. כרגע לא ברור מתי נחזור בכלל”.

יש משהו חדש שלמדת לעשות בתקופה הזאת?
“למדתי המון דברים חדשים: שיפרתי את יכולת עריכת הסרטים שלי, משהו שלא עשיתי מאז לימודי הקולנוע באוניברסיטה, למדתי שוב שבר פשוט שלא למדתי מכיתה ד’ ומעט צרפתית”.

מיכל ינאי (צילום: שוקה כהן)
מיכל ינאי (צילום: שוקה כהן)

למה את הכי מתגעגעת?
“מחכה שכולם יחזרו למסגרות, סתם שיהיו לי עשר דקות שלמות שבהן המילה ‘אמא’ לא תיאמר 9,869,868 פעם”.

מהו היעד הראשון שאליו תרצי לטוס כשהשמיים ייפתחו?
“כרגע לא חושבת על חו”ל, בא לי אילת לסופשבוע, או שישי אחר הצהריים במחנה יהודה בירושלים, עם מלא חברים ועם מלצר שיחייך כאילו לא הייתה קורונה מעולם”.

על מה את עובדת ליום שאחרי?
“הייתי חלק מ’קול העיר שרה’, פרויקט מרגש ליום העצמאות ול”ג בעומר שבו יצרנו קליפים מרגשים של זמרים, כמו אברהם טל, שלומי שבת, רמי קלינשטיין, רוני דלומי ועוד, ביחד עם תושבים ממספר ערים בארץ. אפליקציית המדיטציות שלי my medi חווה פריחה. דיכאון ולחץ מעלים את הצורך בכלי שיסייע להתמודד, והייתה עלייה משמעותית בהורדות ובהשמעה אצל ילדים ומבוגרים. מרגש לקבל הודעות מהורים שמודים לי שהצלתי את הילד או שהכנסתי לחייהם אור ושלווה בתקופה חסרת הוודאות הזאת. כל לילה אחרי שכולם הלכו לישון, התיישבתי לכתוב מדיטציות שיתאימו לרוח התקופה או להקליט, כי סוף סוף היה קצת שקט”. 

מיכל ינאי (צילום: רפי דלויה)
מיכל ינאי (צילום: רפי דלויה)