אמיר השכל אחד הפעילים הבולטים בהפגנות נגד ראש הממשלה, נתפס באמירה מעוררת מחלוקת כשאמר לאחת השוטרות ממוצא אתיופי, שהגיעו לעצור אותו: "אני הבאתי את ההורים שלך לארץ". תגובתו של השכל עוררה סערה ברשת והוא הואשם גזענות. גם זוכת "האח הגדול" תקוה גדעון לא וויתרה על הזדמנות לבמה והגיבה ברשתות החברתיות כשהיא יוצאת נגד האמירה האומללה של השכל, אבל גם מלינה על התקשורת ומאשימה אותה בגזענות.

בפוסט שפרסמה בדקות האחרונות, תמונה שלה עם אמה וכתבה: "אמיר השכל היקר, אתה באמת הבאת את ההורים שלי לארץ? אתה? אתה יודע מה ההורים שלי עברו בכדי להגיע לכאן? אמא שלי עזבה את הכפר שלה, את המשפחה, את הבית, בגיל 15 עם ילדה על הגב, רק בכדי שיהיה לנו עתיד טוב יותר".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tikva Gidon | תקוה גדעון (@tikvagidon) on

"בכדי להגיע הביתה, לבית שלנו, לארץ שלנו. ואני צריכה להודות לך? אתה מזכיר לי את אחרון הגזענים שעוקפים אותי בכביש וצועקים לך מהחלון "תחזרי מאיפה שבאת". כאדם שהוריו עלו מפולין, בתור חוקר שואה, במקומך לא הייתי מעיזה להוציא את המשפט הדוחה הזה מהפה. אתה צריך להתבייש". עוד הוסיפה פנייה נוקבת לתקשורת וכתבה: "ולכם כלי התקשורת כשאתם רושמים חיילת אתיופית, אתם מזלזלים לא פחות. אתם יכולים לרשום את שם החיילת. לכל איש יש שם, בושה. גזענות בתפארתה". טהוניה, מי שגם זכתה בעונה אחרת של הריאליטי "האח הגדול", חיזקה את דבריה של גדעון וכתבה בסטורי: "מדויקת".

אמיר השכל (צילום: אבשלום ששוני)
אמיר השכל (צילום: אבשלום ששוני)