לכל מי שמתבאס שהוא חוגג יום הולדת בזמן הקורונה, במיוחד אם מדובר ביום הולדת עגול וחגיגי - אתם לא לבד. ביום רביעי הקרוב תציין קים קרדשיאן את יום הולדתה ה־40. בימים כתיקונם אתם יכולים לתאר לעצמכם שיום הולדת 40 של הסלבית מספר אחת בעולם, אשתו של כוכב ההיפ הופ ואיל האופנה קניה ווסט, לא היה עובר מתחת לרדאר. אך לנוכח המגיפה העולמית המשתוללת, החליטה קרדשיאן - שקולה ורגועה כתמיד - לדחות את מסיבת היום הולדת המונומנטלית בשנה. 

הכותרת של המסיבה הייתה אמורה להיות "Wild, Wild Miss West’s 40th Birthday", סיפרה לאחרונה בראיון למהדורת המזרח התיכון של מגזין הנשים "גראציה". בהתאם לרעיון המערב הפרוע המתוכנן, הכין לה מעצב האופנה הצרפתי טיירי מוגלר תחפושת בוקרת מטאלית. "יש לי אותה והיא מטורפת", העידה. "עשינו מדידות וירטואליות. אני ממש לא רוצה לבזבז אותה על מסיבה לעצמי ולעוד חמישה אנשים. אני רוצה שזה יהיה משהו. אז נראה לי שאולי בשנה הבאה. אני אוכל ללבוש אותה ביום הולדת 41. ועדיין נוכל לקרוא לה מסיבת יום הולדת 40, נכון?".

קים קרדשיאן (צילום: ANGELA WEISS GettyImages)
קים קרדשיאן (צילום: ANGELA WEISS GettyImages)

תעודת הצטיינות

הרבה דברים טובים קרו לקרדשיאן בין גיל 30 ל־40: היא עשתה מייקאובר כללי, התחתנה פעמיים והתגרשה פעם אחת (את הבעל הראשון מבין שלושה, שאיתו התחתנה בגיל 19, אף אחד לא זוכר או סופר), ילדה שני ילדים וקיבלה עוד שניים מפונדקאית, צברה עוד ועוד מיליונים, והכי חשוב: המציאה את עצמה מחדש. 

השער הראשון שלה ל"ווג", שפורסם ב־2014 ושבו הייתה מצולמת עם ארוסה דאז, קניה ווסט, המציא את כוכבנית הריאליטי מחדש כאייקון אופנה. השער ההיסטורי שלה ל"פורבס" מ־2016, שהכתיר אותה כטייקונית בתחום המובייל בזכות משחק טלפון מטופש שהכניס לה 45 מיליון דולר, ביסס אותה כיזמית. אם בגיל 30 קרדשיאן הייתה כוכבת ריאליטי טראשית עם כתמים בעברה (קלטת סקס וחברות אמיצה עם פריס הילטון), עד גיל 40 הפכה את עצמה לאשת עסקים מצליחה, אם לארבעה ואייקון סטייל בעל לוק של בובת מין רובוטית.

נראה שהדבר היחיד שקרדשיאן לא הספיקה לעשות עד גיל 40 הוא להפוך למיליארדרית - אף שלרגע קט אחד היה נראה שכן. ביוני האחרון דיווחו העיתונים, בשעה טובה, כי קרדשיאן נכנסה למועדון המיליארדרים לאחר שמותג הקוסמטיקה קוטי רכש 20% מחברת KKW שנמצאת בבעלותה. סכום העסקה היה מוערך ב־200 מיליון דולר. קניה ווסט בירך את אשתו בטוויטר על הפיכתה למיליארדרית וכולם שמחו, אך כעבור כמה שבועות דווח כי השמחה הייתה מוקדמת ושהונה של קרדשיאן מוערך בסך הכל ב־900 מיליון דולר, מה שאומר שהיא לא באמת מיליארדרית כפי שנטען. 

קים קרדשיאן, קניה ווסט (צילום: ANGELA WEISS GettyImages)
קים קרדשיאן, קניה ווסט (צילום: ANGELA WEISS GettyImages)

אם הפדיחה נשמעת לכם מוכרת, אתם צודקים. זה בדיוק מה שקרה כמה חודשים קודם לכן לאחותה למחצה של קים, קיילי ג'נר. כזכור, "פורבס" הכתיר את ג'נר בשנה שעברה בתור המיליארדרית הצעירה בעולם, בהיותה בת 21. אחר כך ביטל לה את התואר וטען שהנתונים פוברקו ושהיא ואנשיה "טוו רשת של שקרים". אך גם אם לקרדשיאן עדיין חסרים 100 מיליון כדי להפוך למיליארדרית, יש להניח שהיא תגיע לשם במהרה - והקורונה רק פועלת לטובתה. היתרון היחסי של קרדשיאן בעולם העסקים הוא ההצטיינות בתחום ה"מכירה חברתית" (Social Selling), המתבססת על היכרות מוקדמת בין המוכר ללקוח דרך רשתות חברתיות. עם לא פחות מ־190 מיליון עוקבים, קרדשיאן מדורגת בימים אלו במקום השביעי ברשימת בעלי הפרופילים הפופולריים ביותר באינסטגרם. אז ממי אתם חושבים שבני דור ה־Z ירצו לקנות מוצרי אופנה וקוסמטיקה?

אבל היא לא משתמשת בכוח של הרשתות החברתיות רק כדי לגרוף עוד מיליונים לחשבון הבנק שלה. כמישהי ממוצא ארמני, קרדשיאן משתמשת בימים אלו בחשבון אינסטגרם שלה כדי לעורר מודעות למלחמה בין אזרבייג'ן לארמניה. בסרטון קצר שהעלתה לאחרונה לרשת החברתית הודיעה קרדשיאן כי היא תורמת מיליון דולר לקרן ארמניה, שמציעה "אוכל, מקלט וסיוע רפואי לכל מי שנפגע מהלחימה". 
"אנחנו צריכים לזכור שלמרות המרחק בינינו, גבולות לא מגבילים אותנו. אנחנו אומה ארמנית אחת", אמרה קרדשיאן בסרטון, למורת רוחם של תומכי אזרבייג'ן, שטוענים כי הכסף שקרדשיאן ואחיותיה מגייסות למען סיוע הומניטרי למעשה הולך לפצצות שמטרתן להפציץ את האזרים.

קים קרדשיאן (צילום: Dimitrios Kambouris, getty images)
קים קרדשיאן (צילום: Dimitrios Kambouris, getty images)

עוצרת נשימה

בימים אלו קרדשיאן עסוקה מתמיד - משפט שהוא נכון אבסולוטית בכל זמן. נוסף לאומה הארמנית, היא מקדמת באינסטגרם בימים אלו את עצמה, את ילדיה, את הבושם החדש שלה ואת הקולקציה החדשה של מותג המחטבים שלה, SKIMS. תמונות של ילדים חמודים כולם מעלים, וגם הבושם לא מעניין - לכל ידוענית יש בשמים למכביר - אבל כדאי להתעכב רגע על מותג המחטבים הקרדשיאני, SKIMS, שאותו השיקה הכוכבת לפני שנה. 

מדובר במותג מכליל (מבחינת מידות), מגוון (מבחינת צבעי עור) ותומך בתנועת "הגוף החיובי" (רק על הנייר) של הלבשה תחתונה מחטבת, או במילות המותג Solutionwear - רוצה לומר "הלבשת פתרון". אין לך הגוף הבלתי אפשרי של קים קרדשיאן? בעיה! וקרדשיאן מציעה את הפתרון. הפתרון, אגב, מועיל גם למי שכן מחזיקה בפרופורציות הלא אנושיות של קרדשיאן עצמה. הוא מועיל לכולן - בכל גודל, צורה או צבע. כי אף היקף מותניים הוא לא קטן מספיק, אף חזה אינו מורם מספיק, ואף טוסיק אינו עגול מספיק. 

אין אישה שלא צריכה איסוף, הידוק והרמה. לחיטוב, ברוך השם, אין גבול. אי לכך מציע המותג של קרדשיאן אין ספור סוגי חזיות, תחתונים, גופיות, טייטס, בגדי גוף, סטרפלסים, טייפ־גוף (מעין מסקינג טייפ שמדביקים על הגוף כדי להחזיק את החזה כשלובשים בגד שאינו מתאים לחזייה), מדבקות־פטמה ומעין קומבינזונים סטרצ'יים מוזרים - כולם נצמדים כמו ניילון נצמד ומחטבים במלוא כוחם. לאחרונה הוציא המותג גם ליין של מסיכות קורונה - אומנם לא מדובר בהלבשה תחתונה, אך אישה כקים לא תוותר על יצירת מוצר שהוא צו השעה. 

בהתחלה, בשנה שעברה, כשהוא רק הושק, קראו למותג המדובר "קימונו". קרדשיאן אומנם זכתה בנקודות על הכללת נשים גדולות גוף ובכל הצבעים, אך כשלה בתחום הניכוס התרבותי. היא באמת לא התכוונה לשום דבר יפני, ובסך הכל חשבה שזה מגניב שהמילה "קימונו" מכילה את שמה: קים. ועדיין, משטרת פוליטיקת הזהויות זעמה על הניכוס האכזרי של בגד יפני מסורתי. הרשתות החברתיות התמלאו בהאשטג המעליב #KimOhNo, ואפילו ראש עיריית קיוטו, דאיסקו קאדוקאווה, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו מכתב פתוח לקרדשיאן, שבו ביקש ממנה לשנות את שם המותג. 

בלית ברירה הרכינה קרדשיאן ראש ושינתה את השם. היא מיתגה אותו מחדש בשם SKIMS (עוד שם שמכיל את השם קים), ויצאה לדרך עם אתר מעוצב ופרסומות שבהן רואים את קרדשיאן ואחיותיה, לצד דוגמניות בכל המידות והצבעים, מדגימות איך צריך לארגן מחדש את גוף האישה מתחת לבגדים. "הגישה שלי ביצירת SKIMS הייתה מבוססת על מתן פתרונות", סיפרה קרדשיאן למגזין "Shape". "אני תלויה במחטבים כדי להדגיש ולשפר את הגוף שלי, והרבה פעמים נאלצתי לחתוך ולתפור מחטבים קיימים כדי שיתאימו ספציפית לכל לוק שניסיתי להשיג. ידעתי שאני לא לבד בחיפוש אחר המחטבים המושלמים, והחלטתי להפוך את התשוקה שלי למשהו אמיתי שיתאים לכל מבנה גוף". 
כל מי שאי־פעם ראה סרטון "מאחורי הקלעים" של ההכנות של קרדשיאן להשגת מראה השטיח האדום המושלם, יודע שזאת עבודה מפרכת - וגם כואבת. כל לוק של קרדשיאן על שטיח אדום הוא עוצר נשימה - של הצופים ובעיקר שלה. 

קים קרדשיאן, קניה ווסט (צילום: רויטרס)
קים קרדשיאן, קניה ווסט (צילום: רויטרס)

כפי שהיא עצמה מעידה, היא נאלצה לא פעם להדביק את הציצים שלה או לחתוך טייטס מחטב ארור באזור הרגל כדי שיתאימו למחשוף נמוך או לשסע גבוה. לא עוד! קרדשיאן גם מבהירה שבניגוד למותגי מחטבים אחרים - המחטבים שלה לא משטחים את מה שנשים לא מעוניינות לשטח. ומכיוון שהמותג שלה מציע מגוון רחב של מוצרים, גזרות וגוונים, מי שתבחר נכונה תמנע מעצמה את פאדיחת המחטב המציץ.

SKIMS שמה לה למטרה להציע פתרונות לכל לוק מופרך, ובמקביל להמשיך את פועלה הענף של קרדשיאן משכבר הימים: לבטל את הסטיגמה סביב שימוש בתחתונים מחטבים. אם פעם רק סבתא שלכם הייתה לובשת מחטבים, קרדשיאן כבר מזמן יצאה במסע צלב להחזרת הלגיטימציה לפריט הלבוש השנוי במחלוקת הזה. אם תשאלו את קרדשיאן, כו־לן צריכות קצת שאיבה.

"אני אוהבת שהגוף שלי נשאב פנימה", אמרה שגרירת המחטבים קרדשיאן בראיון ל"Wall Street Journal", שבו הסבירה שהיא לא רואה שום דבר חיובי בלהראות את הצלוליט שלך לציבור. "העור השני שלי גורם לי להרגיש נוח". ואף על פי שהיא מקדמת את מוצרי SKIMS כמחטבים נוחים ונעימים לגוף, לה עצמה מעולם לא הייתה בעיה להכאיב לעצמה בשם היופי.

"מעולם לא חשתי כאב כזה", סיפרה ל"Wall Street Journal" על המחוך של יצרן המחוכים הסלב מיסטר פרל, שלבשה מתחת לשמלה של טיירי מוגלר בנשף המט גאלה האחרון. וזאת כדי להפריך את השמועה שהסירה כמה צלעות בניתוח בשביל השמלה. גם המותג שלה כמובן משווק מחוכים - מעין גרסה עדכנית של מכשיר העינויים מהמאה ה־19 - אלא שהם לא אמורים להכאיב כמו אלה של מיסטר פרל. וגם לא קוראים להם "מחוך" אלא Waist Trainer, כלומר "מאמן מותן".

טרם הובהר למה זה לא בסדר לקרוא למותג על שם בגד יפני וזה בסדר למכור לנשים מוצרים שנועדו לפתור את הבעיה הבסיסית שהיא הגוף שלהן, אך כמו תמיד, קרדשיאן מתקדמת בעולמנו המבולבל כשהיא מהלכת בין הטיפות. בחודש שעבר, לדוגמה, דגמן המותג שלה כוללנות מופלאה כשהוציא ליין הריון של מחטבים בתשעה גוני גוף שונים, אבל ירה לעצמו ברגל וספג ביקורת קשה על עצם הרעיון של מחטבים להריון - קונספט המרמז כי אישה בהריון צריכה להתאמץ להצר את היקפיה.

קרדשיאן היא לא הכוכבת היחידה השוקדת לאחרונה על מותג הלבשה תחתונה. גם לזמרת ריהאנה יש מותג תחתונים בשם Savage x Fenty. מלבד הדמיון במגוון המידות הרחב ששני המותגים מציעים, הרעיון מאחורי המותג של קרדשיאן הוא הפוך מזה של ריהאנה. אם התחתונים של ריהאנה מביעים איזשהו חופש, שבו הציצים והתוכעס של אישה בכל מידה יכולים להיראות, אצל קרדשיאן מדובר במשטור מחמיר של הגוף. עם SKIMS שום דבר לעולם לא יגלוש החוצה או יציץ. בעוד אצל ריהאנה הכל צבעוני ופרובוקטיבי, אצל קרדשיאן מדובר בצבעי גוף למיניהם ובעיצובים מינימליסטיים, מאופקים ומעל הכל פונקציונליים. המטרה היא ברורה: לעצב את הגוף. וקרדשיאן, כמו תמיד, מתייחסת למטרות שלה בשיא הרצינות.

צ'ייסרים עם המנטוריות 

קרדשיאן תמיד הייתה דמות שחרתה את המשמעת העצמית על דגלה. לעולם לא תמצאו אותה מוטלת שיכורה בתוך הקיא של עצמה. צעדיה תמיד יהיו שקולים וזהירים, האיפור והשיער שלה ללא רבב, איבריה הפנימיים נמחצים בכלא של בדים אלסטיים. בעוד ידועניות אחרות הולכות למסיבות, קרדשיאן יושבת בישיבות אינסופיות. לאחרונה פורסם כי נוסף למותג הקוסמטיקה שלה KKW ולמותג המחטבים שלה, קרדשיאן מתכוונת בקרוב להתחיל לשווק גם מוצרים לבית - משמיכות פיקה ועד נרות ארומטיים. 

View this post on Instagram

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

נוסף להיותה כוכבת ריאליטי ואשת עסקים עסוקה, קרדשיאן מכניסה ללו"ז הצפוף שלה גם גידול של ארבעה ילדים: נורת' בת ה־7, סיינט בן ה־5, שיקגו, שבקרוב תהיה בת 3, ותינוק בן שנה, שלא ננסה אפילו לכתוב את שמו בעברית, שכן קוראים לו Psalm (מזמור). את שני הראשונים קרדשיאן ילדה בעצמה, שני האחרונים הגיעו בעזרת אם פונדקאית. ועתה היא מוסיפה לכל זה גם לימודי משפטים. מה ששמעתם. 
אביה המנוח של קים, רוברט קרדשיאן, היה עורך דין שהתפרסם בתור אחד מהסנגורים של חברו הטוב או.ג'יי. סימפסון במשפט הרצח שלו, שבסופו, כזכור, יצא הספורטאי זכאי. קרדשיאן האב לא הספיק לראות את אשתו לשעבר, קריס ג'נר, ואת ילדיו - קים, קורטני, קלואי ורוב - הופכים לכוכבי ריאליטי.

קים הייתה בסך הכל בת 23 כשאביה נפטר, ועכשיו היא רוצה ללכת בעקבותיו ולהפוך לעורכת דין בעצמה - גם אם ההישג המקצועי הגדול של אביה היה שנוי במחלוקת, בלשון המעטה. ב־2018 נחשפנו למאמציה של הכוכבת להעלות את המודעות לרפורמה בבתי הכלא בארצות הברית. היא אפילו פעלה למען שחרורה של אליס מארי ג'ונסון, שנידונה למאסר עולם על פשע לא אלים הקשור בסמים, ונפגשה לשם כך עם הנשיא דונלד טראמפ, שאכן העניק לג'ונסון חנינה. האירוע הוליד גם חקיקה חדשה הנוגעת למערכת הכליאה האמריקאית. האירוע כולו, והיכולת שלה להשפיע, כל כך ריגשו את קרדשיאן שהיא החליטה על הסבת מקצוע. 

דונלד טראמפ, קים קרדשיאן (צילום: טוויטר)
דונלד טראמפ, קים קרדשיאן (צילום: טוויטר)

בכתבת שער בגיליון מאי 2019 של "ווג", הפתיעה קרדשיאן את העולם כשחשפה שהיא מתעתדת להפוך לעורכת דין, ומתכננת לגשת לבחינות הלשכה ב־2022. לא, היא לא לומדת באוניברסיטה - היא מצאה אופציה אחרת. ולאו דווקא משום שהיא קים קרדשיאן, אלא כי מדינת קליפורניה מאפשרת לקבל הסמכה בעריכת דין בלי ללמוד תואר במשפטים במוסד אקדמי. כל מה שקים צריכה לעשות הוא ללמוד את המקצוע במשך ארבע שנים במשרד עורכי דין, במשך לפחות 18 שעות בשבוע. בסוף התקופה היא תיגש למבחן ההסמכה, ותיבחן בו יחד עם בוגרי תואר במשפטים. 

רבים הרימו גבה לנוכח המסלול החדש של קרדשיאן, והרשת התמלאה מיד בתגובות מזלזלות. אך קרדשיאן נחושה להוכיח לעולם שיש לה הרצון והיכולת לשנות את העולם ולשפר אותו. כתבת השער שהיא תקבל כשהיא תעבור את מבחני הלשכה ודאי תדאג לכך שהעולם יקבל את הכובע החדש שלה כעורכת דין. בינתיים היא מעדכנת אותנו ברשתות החברתיות בכל פעם שהיא חורשת על הספרים או עושה צ'ייסרים עם המנטוריות שלה מעולם המשפטים. 

שרשרת של פרידות 

ועם לימודים ומבחנים על הראש, עסקים פורחים וארבעה ילדים - לשטויות כמו טלוויזיה באמת שכבר אין לקרדשיאן זמן. גיל 40 מסמן עבורה את הפרידה הגדולה שלה מעולם הריאליטי. בחודש שעבר הודיעה משפחת קרדשיאן המורחבת כי סדרת הריאליטי שבנתה אותה, "משפחת קרדשיאן", מתקרבת אל סופה. בימים אלו משודרת עונה 19 של התוכנית, שבה אנו רואים את האחיות מתמודדות עם הקורונה והסגר בלוס אנג'לס. על פי ההודעה הרשמית, בתחילת 2021 תשודר העונה האחרונה של הסדרה, העונה ה־20 במספר. אחרי 14 שנה של "משפחת קרדשיאן", אנחנו חוזים בסוף עידן בעולם הריאליטי. 

משפחת קרדשיאן (צילום: באדיבות ערוץ E!)
משפחת קרדשיאן (צילום: באדיבות ערוץ E!)

את ההודעה הרשמית שקים פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה בחודש שעבר, הקדימו הרבה ספקולציות. כבר בשנה שעברה אמרו בנות המשפחה שהן מרגישות מוכנות לסיים את הסדרה. בראיון שהאחיות נתנו ל"אנטרטיינמנט טונייט" בשנה שעברה, אמרה קים: "אני מתרכזת בביוטי, בבשמים, ב־SKIMS, בלימודי משפטים ובאמהות - לאו דוקא בסדר הזה - וזה די והותר בשבילי". סיבה אחרת היא הצניחה החדה ברייטינג של הסדרה בתקופה האחרונה.

ובד בבד עם הפרידה מהריאליטי, יש שמועות שגם הפרידה מבעלה קרובה מתמיד. ביולי השנה הודיע קניה ווסט כי הוא מתכוון לרוץ לנשיאות בבחירות של 2020. מיד אחר כך הוא קיים בקרוליינה הדרומית את עצרת הבחירות הראשונה שלו - אירוע אינטנסיבי ומטורלל שעשה לא מעט כותרות והסתיים בליל ציוצים משולח כל רסן בטוויטר, שבו טען שקים ואמה מנסות לאשפז אותו בכוח. נוסף לדיונים על מצבו הנפשי, שהוגדר כחמור מאי־פעם, אתרי הרכילות דנו בסוגיה: מי רוצה להתגרש ממי - קניה מקים או קים מקניה?

מאז המשיך ווסט לצייץ כאחוז דיבוק - כל פעם בנושא אחר - ועכשיו טוענים המומחים שלקרדשיאן נמאס ושהפעם היא באמת רוצה להתגרש. בחודש שעבר דיווח אתר הרכילות Page6 שקים מתכננת להתגרש מקניה אך מחכה שהוא "יעבור את האפיזודה הנוכחית שלו", והכוונה להפרעה הדו־קוטבית שלו. 

View this post on Instagram

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

לטענת המקורבים, לקרדשיאן כבר נמאס להתמודד עם הבעיות הנפשיות של בעלה, שהוא עצמו מסרב לטפל בהן בטענה שהתרופות פוגעות לו ביצירתיות. עם שפע של בעיות נפשיות ונטייה לפדיחות קולוסאליות מחד, ועמדה מביכה נגד הפלות מאידך, לקים - טוענים - נמאס. 
על פי הדיווחים, גם הקורונה לא הועילה ליחסים שלהם. וזאת אף שלטענתה היא סעדה את בעלה כשחלה בקורונה. לאחרונה היא סיפרה שהוא התמודד עם קורונה באמצע מרץ השנה.

"לקניה היה את זה ממש בהתחלה, כשאף אחד לא ממש ידע מה קורה", סיפרה ל"גראציה מידל איסט". "זה היה מפחיד ולא נודע", אמרה, בתוספת העדות הלא אמינה הזאת: "הייתי לבד עם ארבעת התינוקות בבית ואף אחד אחר לא היה בבית כדי לעזור. הייתי צריכה להחליף לו מצעים ולעזור לו לקום מהמיטה כשהוא הרגיש רע". היא הדגישה שהיא עשתה זאת כשהיא ממוגנת בכפפות ומגן פנים, אך לא פירטה איך היא יודעת להחליף מצעים. 

אך גם אחרי שווסט הבריא, מקורבים טוענים שבני הזוג ישנו בשני צדדים שונים של האחוזה שלהם בזמן הסגר בקליפורניה, כדי לתת זה לזה מרחב. מצד שני, אומרים שהם גם ניצלו את הסגר כדי לנסות לתקשר ביניהם ולפתור את המשבר בזוגיות. איך שלא יהיה, היא ממשיכה להעלות תמונות משפחתיות חמודות וצוהלות באינסטגרם, שמטרתן לסמן לעולם שהכל טוב במשפחת קרדשיאן־ווסט.

אנחנו מצדנו מקווים שעד למסיבה הגדולה, שבעזרת השם תתקיים בשנה הבאה, קרדשיאן כבר תהיה מיליארדרית, שהיא תהיה כמעט־עורכת דין, שעסקי המחטבים יפרחו, שהיא עדיין תהיה נשואה באושר ושהיא עדיין תצליח להידחס לשמלת הקאוגירל המטאלית המיועדת של טיירי מוגלר.