זוכת "האח הגדול", תקוה גדעון, מנצלת את דקות התהילה ומייצרת סנסציה חדשה. גדעון שהפכה להיות השופר החדש לגזענות ויוצאת בפוסטים לטובת העדה האתיופית, פותחת חזית חדשה. אחרי שיצאה נגד אמיר השכל ואמירותיו הגזעניות, גדעון יוצאת כעת נגד הפסטיגל שלטענתה לא מלהק ילדים "חומים".

רק להזכיר לגדעון שבין משתתפי הפסטיגל מככב הכוכב המצליח סטפן לגר, אלא שגדעון מבקרת את הליהוק של ילדי הפסטיגל ולא את כוכביה. גדעון העלתה הבוקר (שלישי) פוסט וכתבה כי צפתה יחד עם האחיינים שלה בפסטיגל. "קים אחיינית שלי בת 5.5 אמרה שהיא גם הייתה רוצה להיות בפסטיגל. חייכתי אמרתי לה גם את תהיי, התשובה שלה השאירה אותי ללא מילים", כתבה גדעון.

תקוה גדעון יוצאת נגד התקשורת: "גזענות בתפארתה" - לחצו כאן. 

האח הגדול, תקוה גדעון (צילום: מיכה לובטון)
האח הגדול, תקוה גדעון (צילום: מיכה לובטון)

אחייניתה של גדעון אמרה לה: "'אני לא יכולה, אין ילדים חומים בפסטיגל'". גדעון שיתפה בדעתה על הפסטיגל וכתבה: "ילדה בת 5.5 גרמה לי לתהות עם עצמי איך זה הגיוני שבפסטיגל שמביא מגוון של אמנים, לא מצאו לנכון להביא גם ילדים מכל קשת האוכלוסייה. לא צועקת גזענות, רק רוצה שגם אחיינית שלי או כל ילד חום אחר יוכל להמשיך לחלום שגם לו יש מקום".

מהפקת הפסטיגל נמסר בתגובה: "הפסטיגל שייך לכולם כבר ארבעים שנה. בפסטיגל המשתתפים נבחרים על בסיס כישרון ולא בגלל צבע עור או השתייכות מגזרית. בשנים הבאות קים המתוקה מוזמנת לאודישנים ובאם הצוות האומנותי ימצא שיש בה את הכישורים המתאימים, היא תלוהק, ולא בגלל צבע עורה".

תקוה גדעון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
תקוה גדעון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

לא רק הפקת הפסטיגל בחרה להגיב לדברים אלא גם כוכבת הפסטיגל, שירן סנדל לא נשארה אדישה וכתבה: "תקוה יקרה, אני מבינה לתחושותייך וכואב לי לשמוע שזה מה שהאחיינית שלך אמרה אבל לפסטיגל אין כל אשמה בכך. הפסטיגל מביא את כוכבי הילדים הכי חזקים בכל שנה ועד לפני כמה שנים, לצערי הרב, לא היו כוכבי ילדים כהים.. אבל למה להיתקע בעבר ובדברים הרעים שהיו ולא להתקדם אל העתיד ולראות את השינוי שהחברה שלנו עוברת? אולי השינוי איטי אבל יש שינוי".

"תכירי את אושרת אינגדשט, אחת הזמרות הכי טובות שהכרתי בשנים האחרונות ושחקנית מדהימה. היא עשתה איתי 3 פסטיגלים כולל את האחרון שעשינו למרות שאין לה סדרה באוויר, רק כי היא כל כך אהובה וזמרת מדהימה. נטו בזכות עצמה. אז אולי תראי לה את הפסטיגלים איתה ותתני לה תקווה שהמצב משתנה. אני מודעת לגזענות שהייתה ועדיין קיימת כלפי העדה האתיופית אבל זה לא היה קיים בפסטיגל בשום צורה שכל שנה היו מביאים אומנים מיוחדים מחו"ל ואומנים מכל קשת החברה שלנו". 

שירן סנדל מגיבה לתקוה גדעון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
שירן סנדל מגיבה לתקוה גדעון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)