אילנית לוי (צילום באדיבות טאץ')

חודש המאבק באלימות נגד נשים יגיע לשיאו בעוד כמה ימים אבל הכוכבות המקומיות מתגייסות במרץ בשבועות האחרונים. המגישה אילנית לוי זועקת על מותן של 20 נשים מתחילת השנה, וכשגרירת מותג טאצ' יצאה בקמפיין הקורא לכולם לא להתעלם מתופעה המחרידה, לספר לשתף ולדווח. לוי נדרשה להקריא טקסט נוקב על נשים שחיות תחת טרור ואיום לחייהן בבית שלהן, אלא שהצילומים נפסקו כשלוי לא יכלה לשלוט ברגשותיה ופרצה בדמעות. 

אילנית לוי (צילום: רפי דלויה)
אילנית לוי (צילום: רפי דלויה)

גם השחקנית הבינלאומית מורן אטיאס, שידועה כמי שנלחמת למען העצמה נשית, לא נותרה אדישה לנתונים הקשים שהתפרסמו לאחרונה על אלימות נגד נשים בתקופת הקורונה, והחליטה להתגייס לפעילות נגד, כשהרימה פרויקט אישי למען העלאת המודעות. היישר מאל איי, הפיקה השחקנית וביימה מספר סרטונים, אחד מהם בהשראת מכתב שכתבה לילי בן עמי אחותה של מיכל סלה שנרצחה באוקטובר אשתקד על ידי בעלה והפכה לסמל המאבק האלימות של גברים נגד נשים.

מורן אטיאס בקמפיין אלימות נגד נשים

בשבועות האחרונים שבה השחקנית לישראל ומחר היא צפויה להשתתף בפורום מיוחד לזכר מיכל סלה הנקרא "פסגת הסטארטפיסטים בישראל" להצלת חיים של נשים בשבי האלימות. חוץ מאטיאס ישתתפו בפורום גם השרים מירב כהן השרה לשיוויון חברתי, איציק שמלי שר העבודה והרווחה, רפי פרץ שר לירושלים ומורשת, ויזהר שי שר המדע והטכנולוגיה, כמו כן ישתתפו  מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני, העיתונאית מירי מיכאלי ולילי בן עמי אחותה של מיכל סלה. הפורום ייערך באולפני האוניברסיטה הפתוחה וישודר בזום, ביוטיוב וברשתות. 

מורן אטיאס (צילום: רפי דלויה)
מורן אטיאס (צילום: רפי דלויה)