ב-7 בנובמבר, עלה נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן לשאת את נאום הניצחון שלו בפני כל תומכיו, אלא שבסוף אותה עצרת הטוויטר השתגע רק מדבר אחד- ריקוד הניצחון של הבת הראשונה החדשה. "אשלי ביידן היא הנפש התאומה שלי", "אשלי ביידן היא הפיפה מידלטון החדשה של ארצות הברית" ו-"כולנו אשלי ביידן הלילה" הן רק קומץ קטן מהתגובות להן זכתה אשלי ביידן, ביתו של הנשיא הנבחר שעלתה לבמה מחויכת כשהיא רוקדת את ריקוד הניצחון של כל המשפחה.

אולם, אמריקה לא סתם השתגעה מריקוד מאולתר של בת הנשיא. זו פשוט היתה אחת הפעמים היחידות בהן נחשפה ביידן הבת אל מול המצלמות ועוד בצורה חופשית ונגישה כזאת. ביתם היחידה של ג'ו וג'יל ביידן נמנעת כבר שנים מלהיחשף בתקשורת, אבל כשאבוש הופך להיות האיש החזק בעולם, את תתייצבי לצידו לא משנה מה, וסביר להניח שגם תשברי את האינטרנט לכמה רגעים.

עם השוואות בלתי פוסקות לאיוונקה טראמפ, חיים מעוררי סקרנות ובעיקר המון אבל המון מאבק למען החברה - מי את אשלי ביידן, הבת הראשונה החדשה של ארצות הברית?

איזה ריקוד אבוש אה? איזה ריקוד?(צילום:  Gary Gershoff gettyimages)
איזה ריקוד אבוש אה? איזה ריקוד?(צילום: Gary Gershoff gettyimages)

אשלי בלייזר ביידן (39) היא בתם היחידה של ג'ו וג'יל ביידן. יש לה שני אחים למחצה - בו שנפטר מסרטן המוח בשנת 2015 והאנטר, עורך דין ואיש עסקים, שנולדו מנישואיו הקודמים של ג'ו לניילה האנטר שסיימה את חייה בצורה טראגית בתאונת דרכים יחד עם ביתם התינוקת נעמי בשנת 1972.

לוחמת צדק ומצילת הדולפינים הלאומית

מגיל קטן הייתה ביידן אקטיביסטית ולוחמת צדק למען החלשים, ואם אתם חושבים שמדובר בעוד ילדה שמכרה לימונדה אורגנית ברחוב כדי לשפר את האקלים הסביבתי, כדאי שתחשבו קצת יותר גבוה. כבר בבית הספר היסודי גילתה ביידן שמותג הקוסמטיקה "bonne bell" מנסה את מוצריו על בעלי חיים. בתגובה, היא כמובן עשתה מעשה סטנדרטי ורתמה את כל בית הספר לשלוח מכתבים ללא הפסקה לחברה במטרה לעצור את המדיניות המקולקלת. כשגילתה הבת הראשונה על סכנת ההכחדה של הדולפינים בעולם, היא כבר נעזרה באבא הכל יכול שקישר אותה עם חברת הקונגרס ברברה בוקסר. ביחד, השתיים החלו לעבוד על רפורמה להגנה ושימור הדולפינים בעולם. מאז מכנה ביידן את חברת הקונגרס "ליידי דולפין". אוי זה כזה מתוקי. יאללה שלב הבא להציל את סוסוני הים, כי גם להם מגיע אשלי, גם להם מגיע!

הנה אני מודיעה בזאת על שיוויון זכויות לכלל הדולפינים בעולם ללא הבדלי דת, גזע, מין ו/או נטייה מינית(צילום: Getty Images / Handout)
הנה אני מודיעה בזאת על שיוויון זכויות לכלל הדולפינים בעולם ללא הבדלי דת, גזע, מין ו/או נטייה מינית(צילום: Getty Images / Handout)

שליחת פיצה, עובדת סוציאלית ואנתרופולוגית תרבותית כמובן

אשלי ביידן היא לא רק בת חמודה שרוקדת עם אמריקה ברגעי ניצחון. אחרי לימודים בתיכון פרטי ויוקרתי בדלאוור, סיימה לימודי תואר ראשון באנתרופולוגיה תרבותית ("אנתרופולוגיה היא ענף מדעי העוסק בחקר האדם". ציטוט מויקיפדיה, אם יש טעות לפנות אליהם), בסופם עבדה כשליחת פיצה בעיר הולדתה (אמת לאמיתה - נשבעים). לבסוף, סיימה גם תואר שני בעבודה סוציאלית ועבדה במחלקת השירות לילדים ונוער בדלאוור. כחלק מתפקידה יצרה תוכניות שהתמקדו בצדק לנוער, מציאת משפחות אומנה ובבריאות הנפש.

כאילו יש בה קצת מן המייגן מרקל נכון? רק באנתרופולוגית תרבותית (צילום: Getty Images / Handout)
כאילו יש בה קצת מן המייגן מרקל נכון? רק באנתרופולוגית תרבותית (צילום: Getty Images / Handout)

View this post on Instagram

A post shared by (@chimagazineit)

קוקאין, מריחואנה וקמצוץ של ריב עם שוטר ביציאה ממועדון לילה כי חייב

הבת המושלמת, מסתבר, לא כזאת מושלמת כי במהלך השנים צצו מספר ידיעות על הסתבכותה עם החוק: בשנת 1999 נעצרה על אחזקה ושימוש של מריחואנה, בשנת 2002 נעצרה ביציאה ממועדון לילה כשנקלעה ביחד עם שני חברים לעימות עם שוטר והואשמה בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, אבל השיא הגיע בשנת 2009 אז ניסה אנונימי למכור למגזין ה-"New York Post" סרטון בן 43 דקות בו נראית אשלי משתמשת בקוקאין. המגזין החליט שלא לקנות את הסרטון ופרסם רק את מסקנותיו בהן מתוארת "בחורה שנראית בדיוק כמו אשלי ביידן משתמשת בסם". בד גירל אשלי. וורי וורי בד גירל.

ביידן ב-New York Post (צילום: צילום מסך: שער ה-new york post)
ביידן ב-New York Post (צילום: צילום מסך: שער ה-new york post)

מותג אופנה שכל כולו למען, כבר ניחשתם לבד, הצדק  

ביידן ייסדה את מותג האופנה "Livelihood" בעקבות מות אחיה, בו. המותג מייצר בגדים מתוצרת אמריקאית במטרה לקדם הכנסות לארגונים קהילתיים בוושינגטון ודלאוור. הלוגו של המותג הוא קשת ואשלי הסבירה - "קשת מסמלת איך לפעמים צריך למשוך אותנו למטה כדי שנוכל לירות קדימה. הוא (בו) היה הקשת שלי. המוות שלו משך אותי הכי למטה והבנתי שאני חייבת לירות קדימה כדי להמשיך לחיות". מטרת המותג כהגדרתה היא תמיכה ברפורמה בתחום המשפט הפלילי, שיפור החינוך לילדים ושיפור הפערים הכלכליים בחברה. אלא מה, אלא מה?

לא מתראיינת, לא מצטלמת ואל תקראו לה איוונקה טראמפ

אם יש משהו אחד בו ביידן הבת שונה בתכלית משאר המשפחה שלה זה ברצון שלה לפרטיות. מאז ומתמיד נמנעה מלהתראיין ולהגיע לאירועים מתוקשרים ואם כבר עשתה זאת, זה כנראה היה למען מטרות שמקדשות את כל מה שהיא מאמינה בו, דוגמת כנס "נשים בשלטון" שהתקיים בוושינגטון בשנת 2014 שם נאמה ואמרה: "אני לא מרגישה בנוח במעמד הזה, אבל כבוד הוא לי לנאום בחדר שכולו נשים שולטות". יו גו גירל!

אולם, יש משהו אחד, בלתי נמנע כמעט, ממנו לא יכלה ביידן להתרחק- ההשוואה לאיוונקה טראמפ, AKA הבת הראשונה הנוכחית. לשתיהן מותג בגדים מצליח בבעלותן (בעבר או בהווה), שתיהן נחשבות מקורבות מאוד לאביהן ולשתיהן בעל יהודי ומצליח מאוד - בעוד טראמפ נישאה לג'ארד קושנר שמשמש כיועץ בכיר לנשיא הנוכחי, ביידן נישאה בשנת 2012 למנתח הווארד קריין - מנהל רפואה ראשי בארגון המסייע ליזמים צעירים לבנות חברות בריאות משופרות, מנהל בכיר למדיניות של בריאות וחדשנות בבית החולים האוניברסיטאי "תומאס ג'פרסון" ופרופסור לניתוחי ראש וצוואר. קז'ואל הווארד.

בוא ג'ארד. הולכים. (צילום: רויטרס)
בוא ג'ארד. הולכים. (צילום: רויטרס)

View this post on Instagram

A post shared by Heddy Dayan (@heddyd)