לאחר שהדוכסית מסאסקס, מייגן מרקל, שיתפה השבוע כי עברה הפלה טבעית בזמן שהיא מחזיקה את בנה הבכור, ארצ'י, על ידיה, הגיע תורה של המגישה, מעיין אדם, להפתיע ולחשוף כי עברה הפלה מכוונת לפני שלוש שנים. כזכור, המגישה וכוכבת הריאליטי בדימוס החליטה לעבור תהליך של הקפאת ביציות והבטיחה שעד פסח הבא היא בהיריון. 

כעת היא חושפת בפני עוקביה ברשתות החברתיות כי למרות קשייה להיכנס להריון כשהייתי נשואה, הצליחה להיכנס להריון במפתיע לפני כשלוש שנים, מחוץ לנישואים. ההיריון המפתיע המיט עליה בושה, כדבריה והיא החליטה לעבור תהליך הפלה. 

כך כתבה אדם: "עברתי הפלה. הכל התחיל לפני שלוש שנים ושני פסים שגרמו לי לקפוץ מאושר עד שכמעט עשיתי חור בתקרה. לא הצלחתי להיכנס להריון כשהייתי נשואה ושמחתי לגלות שאני כן יכולה. אבל הפעם זה קרה מחוץ לזוגיות מה שנקרא. והמיט עליי בושה. הרופא הכניס אותי לאולטרסאונד והשתיק את הדופק, כדי שלא אשמע. זה קשה להיזכר, כמי שמשתוקקת לפעימת לב קטנה. נשלחתי לקחת כדור ראשון בבית החולים. הכדור הורג את העובר ברחם אבל לא מרגישים. היה עלי ליטול אותו מול עיניה של האחות, אלוהים יודע למה, אבל היא צריכה לראות".

"היה קשה לקחת את הכדור הזה. קשה מאוד. יומיים לאחר מכן, אם אינני טועה, הגיע יום ההפלה. הדריכו אותי להביא בקבוק אופטלגין ובגדים להחלפה. ולא לאכול כלום, כי את מיד מקיאה. הגעתי עם תיק מסודר לבית החולים, משערת שאקבל איזו מיטה להתפתל בה מכאבים. שלחו אותי לחדר קטן ומוזנח, מצחין ומלוכלך, בלי שירותים, בלי מקלחת, בלי חלונות(!), עם כסאות פלסטיק צמודים לקירות. חדר שלא היו משכנים בו גם אסירות".

"בנות החלו להתיישב בח' הארורה, בהו בתקרה וחיכו שתלך החסידה. לא, לא, לא. על גופתי המתה. אני לא מתכוונת להאנק מכאב, לדמם ולהקיא פה בצוותא, אני לא מוכנה לשבת בחדר הזה גם בשגרה, ואני לא איזו מפונקת, בואו, שרדתי בתנאים של חיה. הפעלתי את כל הקשרים והכישורים שלי וקיבלתי פס הביתה. בשושו, בלי שאף אחד ידע. שעתיים לאחר מכן זה קרה. אני מוכנה להתערב שככה הגהינום נראה. אחסוך מכם את התיאורים הגרפיים, זה נורא. לא יכולתי לשאת את המחשבה שמישהי עוברת את זה על כיסא פלסטיק עם עוד בנות בשורה".

"אני עוד חושבת לפעמים על הבנות שהשארתי מאחור, ועל בנות שמגיעות לשם כל יום, ומה הן צריכות לעבור. זה מאוד לגיטימי לדבר היום בגילוי לב על הפלה, ובכל פעם שזה צף, כמו החשיפה של מייגן מרקל השבוע, אני יודעת שיש סוג אחד של הפלות שאיש לא יחבק - הפלה בכוונה. יש בהן מימד של בושה ואשמה, הן מעוררות אמוציות ושיח אלים, לכן אף אחת לא תוותר על זכות השתיקה. עובדה, גם אני, השקופה, מעולם לא הזכרתי זאת במילה".

"אבל זו בדיוק הסיבה שבנות כלואות בחדר הזה כמו בהמה לפני שחיטה. כי אין מודעות איפה שיש הסתרה. כי בתי החולים לא ימהרו לשים כסף על טיפול שמכבד בני אדם, אם אף אחת לא תבקש זאת בקול רם. לא קל לי לחשוף את זה, זה מהדברים שלא חושפים, אבל למדתי שכדי לשנות - אני מוכנה לשלם מחירים. אני רוצה את תשומת ליבם של בתי החולים. בחלקם, בדקתי, אלו הנהלים. אז אני הראשונה, ומקווה שאתן כוח גם לאחרות, אולי יחד נצליח להפוך את החוויה לקצת יותר מכבדת, בטוח יש מה לעשות".