חדשות לוהטות מעולם המים. איציק אבנרי, שהתפרסם לפני 21 שנה אחרי שהשיט בספינתו פעילי שלום וחברי כנסת ערבים כדי לנסות לשבור את המצור בעזה, מציע עכשיו אטרקציה חדשה בספינתו שעוגנת בימים אלו בנמל יפו: הפלגת משפחות שמבקשות לפזר מעל הגלים בים את אפרם של יקיריהם שבחרו שגופתם תישרף. אבנרי גם התפרסם לפני כשנה וחצי כשבספינתו, "סבבה 5", שעגנה בנמל יפו, הוכה קשות אחד מפעילי הקהילה הגאה על רקע מגדרי. אבנרי הצליח לתפוס את אחד התוקפים ולהשליך אותו לים.

אבנרי, ספר לנו על העסק החדש.

"הכל התחיל לפני כשנתיים. פנה אליי איזה צייר שגר ביפו העתיקה מול הספינה, הוא רצה שגופתו תישרף והאפר יפוזר מול הבית שלו בים. הם שכרו את הספינה לצורך העניין כדי לבצע את טקס הלוויה. פנה אליי גם אחד מהקברניטים הוותיקים של מדינת ישראל. הוא בא שלושה חודשים לפני שהוא נפטר וסגר איתי את העניין, כדי שהכל יהיה לפי מה שהוא רצה. המשפחה התקשרה אליי כעבור שלושה חודשים, כשהוא נפטר. אגב, הוא רצה גם לשלם על זה מראש, אני לא הסכמתי לקחת".

למה? אתה יכול ליצור ביקוש גדול.
"אני לא אקח כסף מראש על דבר כזה".

פורסם על ידי ‏איציק אבנרי‏ ב- יום חמישי, 26 ביולי 2018



לקנות חלקת קבר זה יקר מאוד. היכן שורפים את הגופות?
"יש מקום שנקרא 'מנוחה נכונה'. הם עושים את הדברים האלה".

כמה עולה הפלגה כזו?
"הפלגה רגילה. אם לוקחים את הספינה לשעה של שימוש, זה משהו בסביבות האלפיים שקל. על הספינה ניתן להכניס כמאה איש. בדרך כלל הלוויות מהסוג הזה הן יותר מצומצמות, בסביבות ה־30-20 איש".

איך מתנהל הטקס?
"פשוט. יש שיר שבוחר הנפטר, או המשפחה. מוזיקה ברקע, מגיעים לאיזשהו מרחק מהחוף. יש הרבה שמברכים, מספרים על הנפטר, אומרים לו שממלאים את המשאלה שלו, כמו שהוא רצה שזה יהיה, וזהו. ואז מפזרים את האפר בים".

קצת מצחיק שמפזרים את האפר שלך על אונייה שנקראת "סבבה", לא?
"יכול להיות. לא הכרתי את הנפטרים, למעט אחד, והוא ממש רצה שזה יהיה על ה'סבבה' ושיהיה קברניט מסוים".

אתה יכול לחשוף שמות של אנשים?
"אני יכול לנסות לבדוק עם המשפחות אם הן מוכנות לחשוף את שמות הנפטרים. בינתיים הכל דיסקרטי".

פורסם על ידי ‏איציק אבנרי‏ ב- יום שני, 17 בדצמבר 2018