לאחר שגיא פלג מערוץ 12 חשף כי עו"ד אופיר שמשון הגיש תביעה לבית הדין לעבודה בירושלים בשמה של עוזרת פרלמנטרית שהועסקה במשך כמה חודשים על ידי חברת הכנסת מרב מיכאלי, הגיע לידיה של ליאורה נוסח כתב התביעה המלא, עם טענות שלפיהן העבודה אצל יו"ר תנועת העבודה המיועדת - היא לא בדיוק ג׳וב חלומות.

העובדת טוענת בתביעה כי הועסקה על ידי מיכאלי 24 שעות ביממה ו־7 ימים בשבוע. “התובעת הייתה צריכה להיות זמינה בכל עת ואף נדרשה לעבוד במהלך הסופ"ש ובשבת וכן לטפל ב׳דחיפות׳ בכל גחמה שאליה נדרשה", נכתב. התובעת מתלוננת עוד “כי דרך העבודה תחת מיכאלי עובר הנתיב לעינויי נצח וכי העבודה מאמללת וארורה". במשך כל תקופת ההעסקה היא ספגה, לטענתה, “במספר אירועים נפרדים יחס בוטה, קפריזי, מעליב, מזלזל, מבזה ומשפיל במישור המקצועי והן במישור האישי. כולל: התנסחות פוגענית, פניות תוקפניות הגובלות באלימות מילולית, חוסר סובלנות, דקדקנות/דווקנות לא עניינית ופרסונאלית, האשמות שווא וכו׳".

מרב מיכאלי (צילום: אביב חופי)
מרב מיכאלי (צילום: אביב חופי)


העובדת תובעת פיצוי של 320 אלף שקל ממיכאלי וטוענת שהיא לא ממש לבד. “תועדו טרוניות בגוון דומה ליחס זה, בין היתר, מאת אחרות, חלק ביצעו את התפקיד בעבר או בהווה. התובעת נדרשה לשמש כ׳משרתת אישית׳ של מיכאלי ולכתת רגליה לצורך השגת חפצים שונים ומשונים שאינם קשורים לתפקיד. כל זה לפי הקפריזות, שהיו נשלפות באופן פתאומי לפי מצב רוחה. למשל, להביא לה מלחייה כדי שתוכל להמליח את הסלט שחתכה בכנסת או להתייצב, בהזדמנויות שונות, למקומות שונים זמן רב טרם התכנסה אסיפה/ישיבה כדי ‘לתפוס כיסא׳ בעל זווית מתאימה למצלמות התקשורת".

מי שעוד מככב בתביעה הוא בן זוגה של מיכאלי, ליאור שליין. לטענת התובעת נעשו פניות אליה ולצוות של הח"כית “ביום שבת, בטרוניות פוגעניות ובסוגיות שאינן חלק ממהות התפקיד. גם שליין, לפי הטענות, הרשה לעצמו לפנות לצוות של חברת הכנסת, לרבות במהלך הסופ"ש, ולרבות בעניין דרישות שונות בתחום המדיה החברתית".
שליין, אחלה נושא ל"גב האומה". בן זוגה של הח"כית נותן הוראות לעוזרת הפרלמנטרית.
“מעולם לא פניתי אל האישה הזאת באף דרישה, גם לא בקשה, לא בשבת ולא ביום חול. מעבר לכך אני לא יכול להגיב כרגע, רק אזכיר שלכל דיבה יש מוצאי דיבה״.
ח"כ מיכאלי, סיפור עם הרבה מלח?
“זה מספר ימים מפורסמת בתקשורת ידיעה על עוזרת פרלמנטרית לשעבר שהגישה נגדי תביעה שקרית. כתב התביעה השקרי המתואר נמסר לידי רק חמישה ימים לאחר שנחשפתי אליו באמצעי התקשורת. מצער ומקומם כי התלונות השקריות נגדי מכוונות וממוקדות דווקא בנושא ההתעמרות, תחום חשוב, יקר ללבי שזה שנים אני מקדמת חקיקה להסדרתו. זה, כמובן, לא מקרי, אבל גם לא יגרום לי להיכנע לאיומים.
“כשקיבלתי את המתלוננת לעבודה כעוזרת פרלמנטרית, ידעתי שהיא אינה תואמת את הפרופיל הרגיל של מי שנחשבות ונחשבים מתאימות לתפקיד זה. בכל זאת קיבלתי אותה לעבודה בלב חפץ, כי התרשמתי שכישוריה המקצועיים הולמים ורציתי לתת לה הזדמנות הוגנת. לצערי, תוך שבועות ספורים התברר לי שטעיתי. היא סירבה לבצע את המטלות הדרושות במסגרת תפקידה, ולכן נאלצנו להיפרד לאחר תקופה קצרה. מאחר וכבודה ורווחתה חשובים לי, לא אחשוף כאן שום פרטים מהנסיבות הספציפיות. כל ניסיונותיי להיפרד ממנה באופן המכבד ביותר ולהקל עליה, נהדפו על ידה, וצר לי על כך. ההאשמות נגדי הן שקר מוחלט ואין להן כל שחר".

ליאור שליין ומירב מיכאלי (צילום: אביב חופי)
ליאור שליין ומירב מיכאלי (צילום: אביב חופי)

עו"ד אופיר שמשון, בא כוחה של התובעת, לדברי ח"כ מיכאלי אלו תלונות בדויות.
"כשמרשתי התקבלה לעבוד בצוות של ח"כ מיכאלי, היא האמינה שזו חממה לפמיניזם ולהעצמת נשים. לטענתה גילתה שמיכאלי היא פייק פמיניסטית. מתהדרת בקידום הצעת חוק נגד התעמרות בעבודה, אבל בפועל מתעמרת בעובדות שלה ויוצרת סביבת עבודה עוינת. ספין ההתקרבנות של מיכאלי הוא מה שנקרא בפמיניסטית ‘האשמת הקורבן׳: ניסיון מביש להפוך את היוצרות ולטעון שהמקרבנת היא הקורבן פה ושהתלונה הוגשה ממניעים זרים ופוליטיים. אני אומר לגברת מיכאלי, ‘נפלת על הקורבן הלא הנכון. התעמרת באישה עצמאית, בעלת שיקול דעת וערכים אשר אינה מריונטה של אף אחד. אפילו לא שלך׳".