אופיר לוי מתארח ב"פולאו יו"

אופיר לוי המודח ה-12 שנכנס עם כניסת הדיירים השנייה והודח בשבת האחרונה מבית "האח הגדול" התארח בתוכנית הרדיו של TMI "פולואיו" והסביר למה לא חשף  את הנטיות המיניות שלו וההתמודדות עם מחלת הסרטן בבית המתועד, פתח על תום חיימוב וקארין עליה, חשף את החיבור החזק ליהודה יצחקוב, מי הפייבוריט שלו בגמר, ומה הוא מצטער שהוא לא אמר לרמי ורד

"גם כשהיה לי מצחיק חייכתי לא רק בהדחות, אני תמיד מנסה גם בחיי לשמור על קלילות ושמחת חיים ואופטימיות גם כשיש דברים פחות סימפטיים פחות נעימים. אני חושב כמי שעובד הרבה שנים במערכת הבריאות שהחיבור בין גוף לנפש, אפילו אם החיוך מאולץ, הגוף מרגיש אותו ומתפקד ככה. זה קרה לי גם פעמים במהלך שהייתי בבית שהיא לא הייתה קלה".

אופיר לוי (צילום: מיכה לובטון)
אופיר לוי (צילום: מיכה לובטון)

מהרגע שיצאת הבאת חשיפות גדולות ומרעישות אחת אחרי השנייה, בין אם על מיניות ומחלת הסרטן. למה לא חשפת את זה בבית?
"מיניות -  כשאני נכנסתי לבית רציתי להיכנס באווירה קלילה ולא לתת לעצמי נקודות או מסכנות או הנה נכנס מישהו שחולה במשהו, אלא להיכנס כאחד האדם. גם נכנסתי למשימה של הטירונות והייתי חניך מצטיין כי עשיתי את המסע ועשיתי ספורט כל בוקר והשתדלתי לשמור על תזונה בריאה ואמרתי שאח"כ אני אגע בדברים נוספים שקשורים לאישיות שלי. מצאתי דיירים אחרי 60 יום, עייפים חסרי אנרגיה וחלקם עם הפרעות קשב שנוצרו כנראה בבית, ולא היה להם את האנרגיות להכיל אנשים שבאים עם אג'נדה רצינית. ופשוט לא מצאתי את המקום הפומבי הזה להביא את הדברים שרציתי. כן היו שיחות אישיות בבית אבל בעריכה לא הראו אותם, כנראה זה לא היה מספיק דומיננטי. הדיונים שהיו בבית על התקציב והסיגריות תפסו את המקום המרכזי והבית הפך להיות המציאות, והמציאות שהבאתי מבחוץ קצת הוסטה הצידה".

אז למה לא השתמשת בזה בפרופיל כניסה לבית?
"כי רציתי להיכנס כאחד האדם, רציתי שקודם כל יאהבו ויתחברו אליי כמי שאני, בלי תיוגים, ואח"כ אני אוסיף את זה כמשהו שהוא חלק ממנת חלקי. הטיפול שאני אמור לעבור, הכל היה ממש ברגע האחרון, זה היה אמור להיות ביום שאני להיכנס לבית האח הגדול".

למי שלא מעודכן חשפת גם שאתה חולה לימפומה
"לימפומה פוליקולרית כן מחלה של כמה שנים שהייתה מאד רדומה, דאגתי לטפח אותה וללטף אותה ולשמור אותה במקום הראוי לה, היא גם שם עכשיו אבל הייתי אמור לעבור טיפול מנע כדי שהיא תישאר במקומה. הטיפול היה אמור להיות ביום שאני נכנסתי לבית. המחלה נמצאת וקיימת, אני הסתרתי אותו גם בפני המשפחה שלי וגם מפני החברים שלי כי חששתי ולא רציתי להיות מתויג".

המשפחה לא ידעה לא על המיניות ולא על המחלה עד שיצאת מבית האח הגדול?
"לא. מחלק מהמשפחה והחברים כן הסתרתי, והחלק היותר קרוב אמרתי להם לפני שנכנסתי לאח כי שיערתי שאולי אני אעשה לזה אאוטינג בבית. זה לא צלח, אני מודה שגם אני נסחפתי לענייני הבית ולתוך הוויכוחים האינטריגות ושכחתי מעצמי אני מודה. כשיצאתי בשבת בערב וראיתי שהאג'נדות שנכנסתי איתם ורציתי שהציבור הרחב יכיר אותם, מה שאני עושה עכשיו קיבלתי מאות פניות מאנשים שמזדהים מהדברים שהוצאתי כי זה מקל עליהם בהתמודדות במחלה.  נכון שטעיתי שלא הוצאתי את זה בבית, אבל טוב מאוחר מאשר לעולם לא. רציתי לדבר על זה , הייתה לי שיחה עם ליאור כלפון בנסט על המחלה שלי, לא ראו את זה בתוכנית עצמה, אבל נכון שלא נתתי לזה פומביות. למה? אין לי תשובה לזה אבל כמו שאתם רואים במעבר חד כן יצאתי וכן הוצאתי את זה". 

אופיר לוי (צילום: מיכה לובטון)
אופיר לוי (צילום: מיכה לובטון)

הטוקבקיסטים שואלים למי לא התחברת ועל מי אתה כועס?
"כעסתי על עצמי שלא עשיתי אאוטינג שם. אבל פחות התחברתי לקארין ולטום מבחינת התקשורת איתם. הם היו מאד עסוקים בעצמם ובעניינים שלהם ובמציאות שלהם בתוך הבית. טום זרק משהו שפחות אהבתי אמר לי משהו כמו 'תחזור להיות דובר', אמרתי אני 'דובר בחיים שלי אבל עוד הרבה דברים', נעלבתי, ישבנו דיברנו על זה, אבל לא היה איזה שיח בנסט של דיבר על החיים ולדעתי זאת החמצה ויכולנו להיות יותר בקשר. עם קארין לא מצאתי שפה משותפת, יכול להיות שזה הגיל, אולי החברות שלה עם אנשים אחרים. הגענו בכניסה שנייה כמו ילד באמצע כיתה ד' שמגיע לכיתה שמתפקדת כמה שנים, לא היה קל להיקלט. אין בי כעס אלא סתם אנשים שלא הצלחתי להתחבר אליהם. 

למי יש פה יותר גדול לרמי או יהודה?"
"
אני חושב שיהודה הוא סופר אינטליגנט, לפעמים 'יוצא לו הקוף' אבל הוא סך הכל הוא מאד אינטליגנט ואדם טוב. היה בינינו חיבור איך שירדתי למטה, נוצרנו רבעיה וקראנו לו אייזמנים. וכל פעם שהייתה לי נפילת מתח הם היו לידי. גם רמי סופר אינטליגנט אבל יש לו יציאות ציניות שהוא לא תמיד מתכוון להעליב אבל זה קורה"

הצטערת שלא העמדת את רמי במקום? 
"היה לי מקרה שאני מצטער שלא העמדתי אותו במקום על זה שהוא התלונן שעשיתי פסטה והמים היו קרים, בהתחלה אמרתי לו רמי אני עושה פסטה לילדים שלי מספיק פעמים ותאמין לי שאני יודע איך לעשות פסטה. המריבות בבית הם על הרבה יותר דברים קטנים ושוליים. לא קרה משהו דרמטי עליי, כי הגעתי עם דברים שרציתי להביא מבחוץ ולא להתעסק עם הדברים הקטנים בפנים".

מי חמישיית הגמר שלך?
"מתוך רביעיית האייזמנים נותרו שלושה אני רוצה את ג'וזי יהודה ודניאל, ואת זהבה כי היא מקסימה הייתה שרה לי דברים מרגיעים, וגם ליאור מאד קלט אותי מהתחלה ישבנו בנסט בשיחות נפש. ארבעה גברים ואישה אחת. ראיתי בימים האחרונים משהו עם יהודה אבל ליאור לא מעורב במה שקורה בבית, בכל התככים וכל המזימות הוא די אקסצנטרי למה שקורה שם, יושב בנסט לבד עושה מדיטציה הוא לא מחובר".

מי הפייבוריט שלך?
"הפייבוריט שלי זה יהודה ואני אוהב אהבת נפש את דניאל בגיל 48 להיכנס למקום ותוך שלושה ימים להגדיר מישהו כחבר שלך, באמת אהבת נפש איתו. מה יקרה בהמשך? עם מי יהיה בקשר? עם דניאל, גם אבא שלו כבר דיבר איתי והודה לי על התמיכה בו".