בשנת 1971, לפני 50 שנה בדיוק נולד אייל ביטון. הוא גדל והתחנך בעיר רחובות בה הוא מתגורר עד היום. בצעירותו, כשעבד כפועל בניין, או כשחקן כדורגל, סביר להניח שאם הייתם שואלים אותו, הוא לא היה מתאר לעצמו שבעוד כמה שנים הוא יהיה אחד השמות הכי מדוברים בישראל, לטוב ולרע. תחילת הדרך שלו הייתה כבר אי שם ב-1989 כשהיה בן 18, אז היוצר ציון שרעבי שמע אותו שר באירוע משפחתי והחליט לקחת אותו תחת חסותו. מהר מאוד הזמר הצעיר החליט לשנות את השם שלו לגולן – כך אתם מכירים אותו היום.

לצד הקריירה המצליחה שפיתח במהלך ה-25 שנה האחרונות במהלכם זכה פעמיים בתואר "זמר העשור", עשרות פעמים בתואר "זמר השנה", בתואר הזמר של המדינה לרגל חגיגות ה-70 של ישראל, וגם בפרס "יקיר הזמר העברי" מטעם שדולת הזמר בכנסת, קיבל גולן לא מעט תשומת לב תקשורתית בעקבות כל צעד שעשה, וגם היה אחראי ללא מעט שערוריות, פרשות ופליטות פה מפתיעות.

אייל גולן (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
אייל גולן (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)

אייל גולן ומועדון ה"פואגו"
אחת הפרשות הראשונות בחייו של הזמר התרחשה אי שם ב-2005, אז התקבלה הודעה בתחנת המשטרה על קטטה שפרצה מחוץ למועדון ה"פואגו" ברחובות, בבעלותו של גולן. השוטרים שהגיעו למקום לא מצאו אף אחד מהמעורבים, ובנוסף התברר כי קלטות האבטחה נמחקו. לימים התגלה כי ארבעה חשודים ניסו להיכנס למועדון ונדחו על ידי המאבטח. בקלטת אבטחה ששוחזרה מאותו הערב מתועד גולן כאשר הוא מנסה לדבר עם הארבעה, אולם כאשר החלה המהומה בחוץ הוא נכנס לתוך המועדון ואותם גברים הכו עד זוב דם את המאבטח. בימים שלאחר מכן הוא שינה את מקום מגוריו מחשש לחייו ואף החליט לסיים את השותפות שלו במקום, מה שהעלה את החשד כי ניסו לסחוט את המועדון ואת גולן, דבר שגרם לו לצאת מעסקי ההוללות ולהתמקד במוזיקה.

אייל גולן (צילום: אלוני מור)
אייל גולן (צילום: אלוני מור)

המשפט שייתכן והביא לסיום הנישואים עם אילנית לוי
אי אפשר לדבר על אייל גולן וחייו האישיים מבלי להיזכר במשפט המפורסם של הזמר המסלסל שאמר בסרט הדוקומנטרי "שמועות" עם יגאל שילון, שיתכן והביא את סיום נישואיו למלכת היופי אילנית לוי. ב-2007 בזמן שהצטלם לסרט שאמור היה לטשטש את כל השמועות בחייו של הזמר המפורסם בינהם גם על בגידות באשתו דאז, אמר גולן "כמה אתה יכול לאכול סטייק אנטריקוט? אני רוצה לפעמים לאכול פרוסה עם שוקולד". מה יותר טעים אתם שואלים? "במקרה הזה שניהם טעימים" ענה. בנובמבר 2008 גולן ולוי התגרשו ולהם שני ילדים, ליאם ואלין.

אייל גולן, אילנית לוי (צילום: ברק פכטר)
אייל גולן, אילנית לוי (צילום: ברק פכטר)

העלמות מס
ב-2011 נעצר גולן ושוחרר זמן קצר לאחר מכן בערבות ובתנאים מגבילים, לאחר שנחשד בהעלמת מס. ב-2013 הוגש נגדו ונגד חברת "ליאם הפקות" כתב אישום בגין העלמת הכנסות בסך של כ-2.5 מיליוני שקלים והגשת חשבוניות פיקטיביות. במסגרת הסדר טיעון שנערך עמו הודה גולן במיוחס לו, ונגזרו עליו ארבעה חודשי עבודות שירות אותן העביר בבית אבות בראשון לציון, 15 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 75,000 שקלים. בעקבות ההרשעה נמנעה גם האפשרות שלו לחדש את הויזה לארצות הברית והוא הפסיק להופיע שם.

משחקי חברה
אחת הפרשיות הגדולות בחייו של גולן היא "משחקי חברה", שהחלה ב-2013 כחקירה סמויה בה גולן ואנשיו היו חשודים בבעילה אסורה בהסכמה של קטינות. החדשות התמלאו בכותרת כי "זמר מפורסם" עומד במרכז הפרשה אך זמן קצר לאחר מכן הודלפה לתקשורת כי מדובר בגולן. על פי החשד, הזמר ומקורביו נהגו ליצור קשרים עם מעריצות של גולן, בהן גם קטינות, שהשתוקקו ליצור קשר עם הזמר. במספר רב של מקרים אביו של גולן, דני ביטון, ומקורבים נוספים שידלו את הנערות לקיים עימם יחסי מין. ב-2014 התיק נסגר לאחר שהמתלוננות חזרו בהן מהאשמות ועד היום נטען שהחקירה לא נוהלה כראוי, ושההאשמות נגד חלק ממקורביו של גולן לא נבדקו כלל. 

אייל גולן (צילום: אלוני מור)
אייל גולן (צילום: אלוני מור)

הכרזת המלחמה הלא מודעת עם אופירה אסייג
באוגוסט 2019 החליט גולן ללכת בדרכה של ציפי רפאלי והסיר עוקב מכל האנשים שעקב אחריהם באינסטגרם כולל אופירה אסייג, שהייתה החברה הכי טובה שלו ובאותו הרגע פתח מולה במלחמה. "אחרי שהבנתי שהוא השאיר את איתי לוי, נסרין קדרי, עדי לאון ועוד כמה שמות של אנשים שאני באופן אישי יודעת את דעותיו עליהם ושהם רחוקים מלהיות חברים טובים שלו, אמרתי הופה" ומאז, השניים הפסיקו את הקשר בינהם וסיפקו לא מעט סיפורים למדורי הבידור. לאחרונה, אסייג הגיע לנחם את גולן לאחר שאביו דני ביטון הלך לעולמו ובכך, השניים השלימו ואחרי שנה וחצי החזירו עוקב.

אייל גולן, אופירה אסייג (צילום: אלוני מור)
אייל גולן, אופירה אסייג (צילום: אלוני מור)

מאבד שותף - הסוף של גולן ובני פרץ
אבל אחד הקרבות הבאמת קשים המתרחשים בימים אלו בחייו של גולן הוא עם בני פרץ, מי שהיה שותף שלו וחברו הטוב במשך עשור וכיום נמצא איתו בדיונים בבית המשפט. בין השניים עלו טענות הדדיות על חובות אסטרונומיים, ועדויות על התנהלות בזבזנית והשקעות כושלות. במכתב ששלח גולן לבא כוחו של פרץ הועלו האשמות קשות: לקיחת כספים מחברת "ליאם הפקות" השייכת לזמר, רכישת דירות בכסף הזה, מעילה באמון וחוסר יושר אחרי שתיקה ארוכה פרץ החליט לדבר וטען בראיון לידיעות אחרונות כי הכל עלילות שווא.  "עד יומי האחרון זאת המלחמה שלי. הוא היה צריך לקום ולהגיד, 'אף אחד לא יגיד על השותף והחבר שלי שהוא לקח שקל'. אם היה עושה את זה היינו מסתדרים. ברגע שהוא לא עשה את זה - תם ונשלם העניין בינינו". כיום השניים בהליכי בוררות בניסיון למנוע הסלמה משפטית נוספת.

אייל גולן, בני פרץ (צילום: אביב חופי)
אייל גולן, בני פרץ (צילום: אביב חופי)