תעשיית ההיי טק ברחבי העולם גועשת ורועשת סביב הבשורה המפתיעה שיצאה אתמול (שני) בחשבון הטוויטר של ביל גייטס ואשתו, מלינדה גייטס, בה הודיעו (כל אחד בנפרד) על גירושיהם לאחר 27 שנות נישואים. השניים כתבו כי הם "כבר לא מאמינים שנוכל לגדול יחד כזוג בשלב הבא של חיינו".

שנתיים קודם לכן, שניהם הופיעו בסדרה דוקומנטרית של נטפליקס בשם "בתוך המוח של ביל: פענוח ביל גייטס", שהתמקדה בעיקר בעבודה הפילנתרופית של גייטס אבל גם שופכת אור על מערכת היחסים של הזוג לשעבר. במהלך הפרק הראשון של הסדרה שאל הבמאי דייוויס גוגנהיים את גייטס מה החרטה הגדולה ביותר שלו אם יפגע בו אוטובוס היום וימות במפתיע. לאחר שחשב קצת אמר גייטס: "אתה יודע, מודה למלינדה".

ביל גייטס (צילום: רויטרס)
ביל גייטס (צילום: רויטרס)

עוד בפרק, הזוג דן בשלבים המוקדמים של מערכת היחסים שלהם. מלינדה, שהצטרפה למיקרוסופט כמנהלת מוצר, אמרה שכגייטס הציעה לה לצאת איתו בהתחלה, הוא בירר אם הם יכולים לצאת "בעוד שבועיים מהיום". היא ענתה: "זה לא מספיק ספונטני בשבילי. תתקשר אלי יומיים לפני או משהו". לאחר שלקח את מספר הטלפון שלה, ביל התקשר אליה באותו היום.

"הייתי חדשה במיקרוסופט. היו שם הרבה גברים. עדיין הסתכלתי מסביב", אמרה מלינדה. כשהתייחס לסוגיית חוסר הזמינות שלו, אמר גייטס: "כשנפגשנו לראשונה, היו לה בני זוג אחרים ולי היה את מיקרוסופט. היינו כזה, 'אנחנו לא באמת רציניים זה עם זה נכון? אנחנו לא הולכים לדרוש את הזמן אחד של השני. אבל אחרי שנה בערך, להפתעתנו ובהחלט להפתעתי - אמרתי לה שאני אוהב אותה והיא אמרה שהיא אוהבת אותי ואז זה היה כמו, וואו. עכשיו, מה הולך לקרות?".

במהלך הפרק המשיכה מלינדה לחשוף שככל שהקשר הזוגי התגבר, ביל הביע חשש מיכולתו להיות גם בעל וגם ראש מיקרוסופט. "ביל רצה להתחתן, אבל הוא לא ידע אם הוא באמת יכול להתחייב לכך וגם לשלוט במיקרוסופט," אמרה. הזוג התחתן לבסוף ב-1994 בהוואי ויש להם שלושה ילדים ביחד.

בערך בזמן שהזוג החלו לצאת יחד, מיקרוסופט הייתה בשווי שוק של כ-35 מיליארד דולר. כעת, הנתון הזה הוא כמעט 2 טריליון דולר. לפי פורבס, לביל גייטס יש שווי נקי מוערך של 124 מיליארד דולר, שצמח מ- 98 מיליארד דולר בשנת 2020. הפרטים על גירושי ביל ומלינדה עדיין לא ברורים, אך ההסדר שנוצר, ככל הנראה הוא אחד הגדולים שנרשמו אי פעם. לשם ההשוואה, כשג'ף בזוס מנכ"ל אמזון ורעייתו מקנזי סקוט נפרדו בשנת 2019, ההסדר שלהם היה 38 מיליארד דולר. ההסדר הפך את סקוט לאישה השלישית העשירה בעולם.