על רקע מטח הרקטות הקשה שסופגת ישראל ועל רקע ההתפרעויות האלימות והמהומות ברחובות, הצתות וניסיונות ללינצ'ים באזרחים חפים מפשע, הרוגים ופצועים בגוף ובנפש, כוכבים בעולם נחלקים לשלושה: אלה שמביעים תמיכה בישראל, אלו שיצאו בפוסטים נגד ישראל כמו נטלי פורטמן וג'יג'י חדיד וגם אלו (הפחדנים) שבחרו לא לקחת אף צד בסכסוך כמו השגרירה הבינלאומית שלנו גל גדות, שקולה נדם. 

ישראל בוערת והוונדר וומן הישראלית שותקת, ושתיקה מהכוכבת הישראלית הכי גדולה בעולם כואבת יותר אפילו מלצאת בפוסטים נגד ישראל. מפורסמי ארצנו שמנהלים קריירה בינלאומית ואוחזים ברשימת עוקבים מפוארת בארץ ובעולם, לא התלבטו אפילו לא לרגע והעלו פוסטים פרו ישראליים וערכו הסברה לאירועים הקשים שמדינת ישראל חווה בימים האחרונים, מדינה שנמצאת תחת אש.

השחקנית והדוגמנית גל גדות (צילום: רויטרס)
השחקנית והדוגמנית גל גדות (צילום: רויטרס)

בין התומכים היו דני אבדיה, הכדורסלן הישראלי סרבי המשחק בקבוצת וושינגטון ויזארדס מליגת ה-NBA, השחקן והיוצר ליאור רז כוכב "פאודה" שמשחק בסדרות בנטפליקס וכיכב לצד הכוכב ההוליוודי ריאן ריינלודס, זוכת האירוויזיון נטע ברזילי, השחקניות ההוליוודיות: אלונה טל, מורן אטיאס, ענבר לביא, בר רפאלי, בר פאלי, השחקן תומר קאפון שמשחק בסדרת גיבורי העל האמריקאית "הבנים" מבית אמזון פריים, ניב סולטן, הכדורגלן ערן זהבי, אומן החושים המוכר בעולם ליאור סושרד, נועה תישבי המתגוררת באל.איי והרשימה עוד ארוכה מלהכיל.

רק קולה של הכוכבת הישראלית הכי גדולה בניכר, נדם. ציפינו, פיללנו, ייחלנו, חיכינו אפילו יממה שלמה וכלום, כלום לא קרה. גל גדות בחרה בשתיקה רועמת, כל כך רועמת שהיא מביישת אותנו אבל בעיקר את עצמה. לאור התגובות הקשות שספגנו בעולם, סרטון הסברה אחד מגדות שיש לה כוח רב ברשתות החברתיות, היה עשוי לשנות את דעת הקהל אבל לגדות ככל הנראה יש סדר עדיפויות שונה משלנו והוא חשבון העובר ושב שלה ובמקום פוסט תמיכה לישראל היא העדיפה לעלות סרטון הסברה על מים נקיים בפורטו ריקו.

ראיין ריינולדס, גל גדות (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ראיין ריינולדס, גל גדות (צילום: צילום מסך אינסטגרם)


בל נשכח שלאורך כל הקריירה הבינלאומית שלה, גדות הביעה תמיכה בישראל ושימשה שגרירה ראויה וטובה שלנו בעולם וזה ייאמר לזכותה, ולכן היא כל כך אהובה עלינו כך שכגודל הציפיות גודל האכזבות, כי הפעם היא בחרה לא להביע את דעתה בפומבי. ההסבר ההגיוני לשתיקתה של השחקנית היא שהוונדר וומן הישראלית לא יכולה לשתף ברשתות החברתיות פוסטים בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני על דעת עצמה מבלי לקבל אישור מהפקות הסרטים ההוליוודיות בהם היא מככבת.

כל פוסט שתעלה צפוי להלהיט את הרוחות ולפגוע בהכנסות הסרטים וכמובן באהדת הקהל שלה. במקביל, כשאנחנו צופים באדיקות בשעות האחרונות במהדורות החדשות השונות המבשרות על האירועים הקשים ועל עוד התפרעויות ועוד מטח טילים ואז צצה לה על המסך הגדול גל גדות לצד רונאלדו מככבת מחויכת בפרסומת ישראלית להוט, קמפיין עבורו שילשלה כמה מאות אלפי שקלים לכיסה. גם אם ננסה להתחשב במצב הרגיש אליו נקלעה ועל מה שעומד לה על כף המאזניים, אפשר היה לצפות מהשחקנית ההוליוודית למצוא פשרת ביניים ולשתף איזה פוסט משעמם כזה, הדואג לשלום שני הצדדים, אבל גם מזה היא נמנעה.

גל גדות בוונדר וומן 1984 (צילום: באדיבות Tulip Entertainment)
גל גדות בוונדר וומן 1984 (צילום: באדיבות Tulip Entertainment)

השתיקה הצורמת של גדות, הובילה למתקפת גולשים זועמים ובצדק, מאות ציוצים ופוסטים של גולשים ואף של אנשי תקשורת שונים שרתחו על הצעד בו בחרה גדות. "את ישנה, תתעוררי", כתבו לגדות. "איפה גל גדות שתגן עלינו בעולם?", "שמאלנית שמתחנפת לשמאלנים בהוליווד", הוסיפו אחרים. אפילו חברתה מהארץ ליאת בלו בחרה לצאת בפומבי נגד גדות ותקפה אותה: "ואני שואלת את עצמי איפה את גל גדות? הוונדר וומן העולמית ומבחינתי גם חברתי. את הנציגות הישראלית שאינה קשורה לפוליטיקה שהכי מפורסמת בעולם, מצפה ממך לפוסט תמיכה, לא  פרו ישראלי לפחות איחולי שקט".

ולמרות זאת בוחרת עדיין גדות בשתיקה, ייתכן ובשעות הקרובות נתבדה וממש ברגעים אלה מנסחים לה מיטב המוחות דברי תמיכה והסברה לישראל, כאלה שלא יפגעו בקריירה הענפה והמשגשגת שלה בעולם, וגם לא יוציאו אותה מנותקת או עוכרת ישראל. כי שתיקה מצד הכוכבת הישראלית שהכי מזוהה עם ישראל יכולה אפילו להתפרש כאמירה לא פחות חזקה וכואבת מלצאת בפוסטים נגדנו. 

גל גדות (צילום: צילום מסך יוטיוב)
גל גדות (צילום: צילום מסך יוטיוב)