בשבוע הספר הקרוב, שאמור להתקיים בע"ה בתחילת יוני, עומד להתפרסם ספר על אימפריית התכשיטנים הכי מפורסמת בישראל, פדני. לפי ההערכות, מגלגלת הרשת הזו עשרות מיליוני דולרים בכל שנה. את הספר כותבת עבור בני פדשני הסופרת המוערכת שפרה הורן.

בני פדני והפרזנטורית ניבר מדר (צילום: שוקה כהן)
בני פדני והפרזנטורית ניבר מדר (צילום: שוקה כהן)

שלום לבני פדני. הבנתי שכבר כילד עשית שליחויות.
"הוריי ואני עלינו לארץ מבלגיה כשהייתי ילד קטן היישר לתל אביב, שהייתה עיר קטנה בתחילת דרכה. אבי, הנרי אורי פדני, עבד מהבית בעיצוב התכשיטים, ואני הבאתי אותם ללקוחות בנסיעות על אופניים בעיר. כבר בגיל מאוד צעיר עזרתי לאבי והכרתי את כל הלקוחות באופן אישי".
פעם אפילו איבדת תכשיט יקר בסל האופניים שלך, תכשיט שנמצא לבסוף.
"נכון הסיפור מופיע בספר. בסופו של דבר, התכשיט נשאר למזלי בנרתיק שהיה מחובר לאופניים. הייתי מאוד צעיר ועד היום אני זוכר את המקרה כאילו קרה אתמול".
אביך עבד בשלב מסוים כאורז תפוזים וכברמן, עד שחזר לתכשיטים.
"בתחילת דרכו של אבי הפרנסה הייתה מאוד קשה. זאת הייתה תקופה לא קלה, ואבי עבד בכל ערב כברמן במלון בתל אביב. במקביל הוא לא ויתר על החלום ועל הידע הרב שרכש עוד בבלגיה ועיצב ויצר תכשיטים בבית. הוא מעולם לא ויתר על החלום, יחד עם האחריות לפרנס את משפחתו בכבוד".
ספר לנו על גילויים מיוחדים שיהיו בספר, דברים שאף אחד לא יודע עליך.
"הספר מגולל את סיפורה של משפחתי מתחילת דרכו של אבי בבלגיה כילד, דרך תקופת מלחמת העולם השנייה ועד לימינו. חייו של אבי היו רצופים באתגרים גדולים מנשוא. את ההפתעות הרבות אני משאיר לקוראים. כיום השם פדני מייצג את מותג התכשיטים שבנינו, אך מאחורי השם יש סיפור חיים אמיתי מעורר השראה".
זו ביוגרפיה או רק רומן בהשראת תולדות המשפחה?
"את הספר כתבה הסופרת המוערכת והמוכשרת, שפרה הורן, והוא מבוסס על הסיפור האמיתי של קורות המשפחה ואבי בפרט. הוא כתוב בחלקו הגדול כרומן בשילוב הסיפור על התפתחותה של פדני כמותג וחברה".