מאז זכייתה בריאליטי "הכוכב הבא לאירוויזיון" לפני כשנתיים, עדן אלנה עברה תהפוכות רבות כשהאירוויזיון שהיה אמור להתקיים בשנה שעברה ברוטרדם שבהולנד, בוטל בעקבות נגיף הקורונה ובצעד חריג נדחה בשנה. עד סוף סוף הייתה אמורה לקבל את מלוא תשומת הלב עם עלייתה לבמת האירוויזיון, פרצו מהומות בירושלים ומבצע "שומר החומות" יצא לדרך לאחר ירי רקטות בלתי פוסק של החמאס והג'יאהד האיסלמי מרצועת עזה לשטחי ישראל. 

אלנה שהגיעה רק כדי לייצג את ישראל בתחרות השירה האירופאית, נאלצה להתמודד עם חצי הביקורת מרחבי אירופה ולהיות השופר של הפעולות הביטחוניות של ישראל על מנת להשיב את השקט לתושביה. אלנה נאלצה להתמודד עם שינויים בטבלאות ההימורים שמיקומה אותה במקום העשירי בתחרות ועם תחילת המבצע בעזה הורידו אותה למקום ה-20. למרות התחזיות הפסימיות, אלנה עלתה לבמה ונתנה הופעה אנרגטית עם יכולות ווקאליות מרשימות. את הביצוע חתמה באמירת תודה בשפות עברית, ערבית, אמהרית ואנגלית והראתה לאירופה כולה כי ישראל לא מתעלמת מקיומם של הערבים בשטחנו כפי שרבים חושבים ברחבי העולם.

עדן אלנה, חצי גמר אירוויזיון (צילום: רויטרס)
עדן אלנה, חצי גמר אירוויזיון (צילום: רויטרס)

מפורסמי ישראל התאגדו כדי לבקש ממכריהם ברחבי העולם להצביע לישראל ביניהם גם זוכת האירוויזיון נטע ברזילי ושופטי "הכוכב הבא" ביניהם איתי לוי, שירי מימון וסטטיק. למרות התחזיות שניבאו שאלנה תישאר בשלב חצי הגמר, הביצוע שלה הצליח לגרוף את הצבעות השופטים והקהל בבית וזיכה אותה בכרטיס לגמר האירוויזיון. רגע לפני שהיא תעלה שוב לבמה הגדולה באירופה ותופיע בפני עשרות מיליוני מעריצי הפורמט, שאלנו את הזמרת איך התחושות להופיע בתקופה כל כך טעונה בעבור ישראל.

בניגוד לכל טבלאות ההימורים שהורידו אותך למקום ה-20 בעקבות המצב, הצלחת לעלות לגמר. היית מופתעת?
"זה היה מרגש ממש, רגע של אושר עילאי. עבדנו מאוד קשה, כל הצוות הנפלא, הרקדנים שלצידי, אנשי הביוטי - המשלחת כולה וזה רגע מתוק עבור כולנו ועבור כל המדינה. לא הייתי מופתעת אבל תמיד כיף להיות בצד שעולה לשלב הבא ומקבל חיבוק מבחוץ לעבודה הקשה".

עדן אלנה (צילום: שי פרנקו)
עדן אלנה (צילום: שי פרנקו)

נתת הופעה יוצאת דופן והפתעת את כל אירופה עם הגבהים שהגעת אליהם. את חושבת שלולא המצב הביטחוני בישראל, המיקום שלך בטבלאות היה גבוה יותר?
"תודה על המחמאה, אני מקבלת המון תגובות על הגבהים ועל הביצוע, זה מחזק אותי מאוד. אני עוקבת בדאגה אחרי המצב בארץ, מבינה ומרגישה את הקושי והחרדה שעוברים התושבים. לעמוד על הבמה עם דגל ישראל מתנוסס בכל אירופה הוא המסר הכי חזק מבחינתי בתקופה הזו. אני מחזקת את כל התושבים בישראל ברגעים הקשים. ומקווה להמשיך לעשות אתכם גאים. אני לא מתעסקת בפוליטיקה ובמיקומים, באתי לעשות את המאה אחוז שלי עבור המדינה". 

יש הרבה הומור ברשתות החברתיות שאין לך מזל עם האירוויזיון. שנה שעברה הייתה הקורונה, השנה זה מבצע בעזה.
"אכן, עברתי לא מעט טלטלות ושינויים ואין ספק שזה משפיע על ההרגשה והמורל, אבל כשאני עולה לבמה אני נותנת את כל כולי ועושה הפרדה. אני פה לייצג את המדינה בצורה הכי טובה שניתן".

עדן אלנה (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
עדן אלנה (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

יש גם תגובות רעות? ממשלחות אחרות? מאמצעי תקשורת בעולם?
"תמיד יהיו את אלא שיאהבו יותר ויאהבו פחות וגם יגיבו לחיוב ולשלילה. רוב התגובות טובות ואני עם הפנים קדימה, להיות מפוקסת ולתת את המופע הכי טוב שלי בגמר".

את מרגישה שאת מצליחה לייצג את ישראל בלחימה כשגרירה באירוויזיון?
"האירוויזיון מאוד משתדל להוציא את הפוליטיקה מהמשוואה. אני מסתובבת בגאווה עם דגל ישראל, גם במסיבת העיתונאים הדגל ליווה אותי. עצם החשיפה החיובית לישראל בבמה הכי גדולה בעולם היא החשובה ביותר מבחינתי. דגל ישראל, התרבות והמוסיקה הם מה שמלווים אותי. אנחנו עושים את המיטב לשמח את הישראלים בארץ ובעולם".

עדן אלנה (צילום: משה נחמנוביץ')
עדן אלנה (צילום: משה נחמנוביץ')