כמעט שבוע עבר מאז ששדולת הנשים ביקרה ויצאה נגד הפרסומת החדשה של חברת המזגנים בכיכובה של רותם סלע, שם נראית הכוכבת מנגנת בפסנתר ומבקשת להודות לכל מי שאחראי למזגנים של החברה המדוברת. "תודה למהנדסים, שעושים ניסים, גם למעצבים תודה, וגם לבן, גילי ויהודה" ובתשדיר ניתן לראות רק גברים שעובדים במפעל, ונשים בתפקיד "נשי" - מעצבות. ארגוני הנשים מיהרו להפנות את תשומת לב החברה לייחוס המגדרי וכתבו "בתור חברה שמתהדרת בחזון וערכים, אנחנו מזמינות את החברה לדאוג שיועסקו בה נשים באופן אקטיבי, ב-2021 חברה מקצוענית ומעודכנת אמורה לדעת שאפליית נשים היא לא דבר להתהדר בו בפרסומות". 

נראה שהביקורת שקיבלה סלע מגיעה מבית, והמנחה היפה חשפה בחשבון האינסטגרם שלה את המכתב יוצא הדופן שכתבה בתה אן שגרם לה לתהות על האירועים האחרונים. אן בת התשע, שמגלה כבר בגילה הצעיר תכונות של לוחמת צדק ושוויון שרוצה לשנות את העולם כתבה מכתב יוצא דופן ומעורר השראה אותו פרסמה סלע בחשבון האינסטגרם שלה: "למר יואב צפיר שלום. יש לי דעה ואני חושבת שהרבה נשים חושבות כמוני, זה לא שוויון שכמעט לכל תוכנית טלוויזיה קוראים בלשון זכר "הכוכב הבא", "האח הגדול", למה דווקא כוכב, למה דווקא האח. אני רוצה להתייחס במיוחד לתוכנית שאמא שלי מנחה בה. בי אישית זה מאד פגע, אני רוצה להיות זמרת וכששמעתי את השם של התוכנית זה הוריד לי מאד את הביטחון לספר לאנשים שאני רוצה להיות זמרת. יואב תשנה את השם של התוכנית לכוכבת הבאה. מאן רוטר".

View this post on Instagram

A post shared by Yoav Tsafir (@yoavtsafir)

לצד המכתב המרגש כתבה רותם את הדברים הבאים: "כבר תקופה די ארוכה אני שמה לב שאן מתעסקת בנושא השוויון. היא ערה לפרטים ולדברים שאני מדלגת עליהם. לא כי היא טועה אלא לצערי כי לחלקם כבר התרגלתי. היום היא הגיעה עם המכתב הזה ושאלה אמא למה לתוכנית קוראים "הכוכב הבא" ולא קוראים לה "הכוכבת הבאה". מודה שעצרתי רגע ושתקתי. למה באמת? אז הנה מכתב אחד קטן מילדה בת 9 שרוצה לשנות את העולם. צעד צעד אבל עם מלא אמונה ובטחון. אז מה אתה אומר יואב בשנה הבאה הכוכבת הבאה?"

יואב צפיר הגיב לאן רוטר ברשתות וכתב: "אן אהובה,את פשוט צודקת. גם לי יש שלוש בנות ולא מעט פעמים שאני כותב לאמא שלך בתסריט 'אז מי יהיה הכוכב הבא של ישראל?' זה קצת מפריע לי. כי הרי אולי זאת כוכבת? השפה העברית הציבה לנו אתגר, כי באנגלית זה מתייחס לשני המינים. מרב מיכאלי התחילה מהלך שבו היא תמיד פונה לשני המינים. בהתחלה זה הרגיז אנשים אבל לאט לאט יותר אנשים מבינים שזה נכון וצודק. אן, נראה לי שאת בדרך הנכונה, לא לקבל את המובן מאליו ותמיד לשאול שאלות. ועד שהשפה העברית תפתור את הבעיה נחשוב על 'הכוכב הבא' ככוכב בשמיים שכל אחד ואחת היו רוצים לזרוח כמוהו".

View this post on Instagram

A post shared by Rotem Sela (@rotemsela1)

View this post on Instagram

A post shared by Rotem Sela (@rotemsela1)