אי אפשר לפספס בשבוע האחרון את פרשת סוכן הדוגמניות שי אביטל, שעדויות רבות על רקע ניצול והטרדות מיניות לכאורה פורסמו בעקבות שידור התחקיר של חיים אתגר ב"חשיפה" בקשת 12. אמש הייתה זו כוכבת 'האח הגדול' גל גברעם שהצטרפה לרשימת המתלוננות ואף עוררה סערה לאחר שחשפה את החוויה הקשה שעברה בעת שהגיעה להגיש תלונה והבוקר, גם הזמרת שירה מרגלית התראיינה לאיריס קול ב-103FM ואף חשפה שגם היא עברה הטרדה מאביטל, ושהוא לא היחיד.

רותח וזועם: תום חיימוב משחזר את הרגעים הקשים שחוותה גל גברעם במשטרה - לחצו כאן

"זה סיפור מחריד בעיניי, גם אני עברתי ממנו לפני כמה שנים הטרדה בהרגשה שלי". היא סיפרה כי אביטל פנה אליה באמצעות הפייסבוק לאחר שחברה שלה חתמה אצלו בסוכנת. "כנראה ראה שאנחנו חברות, והתחיל לשלוח לי הודעות בפייסבוק. כתב לי אני אשמח שניפגש ונכיר אחרי שכתבתי לו שיש לי חבר. אחרי זה הטיח בי ואמר שאני מבוהלת ולא רוצה להצליח בגלל זה אני יוצאת עם ילדים ועוד הודעות כאלה. הייתי בת 20, זה היה לפני 7 שנים ולא עניתי על ההודעות האלה. הוא כתב לי אחרי שנה – 'תגידי, לא יצא לך לחשוב עליי? חשבת עליי פעם'? על הודעות כביכול את לא יכולה להתלונן במשטרה, אבל יש בהן משהו מאוד מיני וחודרני, למה שאני אחשוב עליך?".

בהמשך, מרגלית ביקשה לחדד כי "שי אביטל הוא לא היחיד, בתור זמרת צעירה שמגיל 18 בתעשייה, קרו כמה מקרים שהוטרדתי על ידי אנשים שיש להם סמכות מסוימת עליי, ושיכלו לנצל את הכוח שלהם, ועשו את זה. עצוב לי מאוד שקורים דברים כאלה, שלוקח 20 שנה עד שבאמת מאמינים לנשים; כי היו כמה פעמים שנשים התלוננו על שי ונתקלו באטימות, ובסופו של דבר שי יצא זכאי והבנות נשארו עם הבושה שלהן. נשים התלוננו על שי ולא התייחסו אליהן אז זה מאוד מפחיד ללכת להתלונן. זה עצוב לי מאוד".

שי אביטל (צילום: אינסטגרם)
שי אביטל (צילום: אינסטגרם)

באשר להתייחסות של חוקרי המשטרה לתלונתה של גל גברעם, אמרה: "זה עוד מקרה שמעיד על אטימות מסוימת של המערכת. למרות שאני לא רוצה להכליל, כי יכול להיות ששוטר אחר שגל הייתה פוגשת היה עוטף אותה. אבל זה עצוב אפילו אם יש שוטר אחד כזה שיש בו אטימות כזאת, שמגיעה אליו בחורה ואומרת שהיא רוצה להתלונן על הטרדה. צריך הרבה אומץ להגיע לתחנת משטרה, זה תהליך שצריך לעבור קודם כל עם עצמך, זה משהו מוערך".

למרות היחס המזלזל שקיבלה גברעם בתחנת המשטרה, מרגלית קראה לנשים נוספות להתלונן במשטרה, והסבירה: "זה לעצור אדם שיכול לפגוע בנשים אחרות ולא רק בכן. זו שליחות ללכת להתלונן".

 
עורך הדין ששי גז המייצג את שי אביטל בתגובה: ״במדינת ישראל לכל אדם הזכות לקיום הליך הוגן - להישפט בבית המשפט, לאחר חקירה מקיפה וכוללת במשטרה ולקבל ייצוג משפטי ראוי. בענייננו התהפכו היוצרות - הליך חקר האמת ואכיפת החוק מוצג על ידי התקשורת באופן שלילי, כאשר היא זו שעושה עוול חמור, מדאיג ומקומם. מתבצע  משפט שדה נגד מרשי בזירה התקשורתית. הציבור עד לעליהום תקשורתי הרומס שמו של אדם, עוד לפני שזומן לחקירה במשטרה, וזהו הנזק החמור מכל״.