אם חשבתם שיש סיכוי שיש מפורסמים שעדיין לא התחברו לאינסטגרם, אז אחת מהכוכבות הגדולות של הוליווד עשתה זאת רק בסוף השבוע האחרון ושברה שיא חדש. השחקנית אנג'לינה ג'ולי הצטרפה לאינסטגרם והפכה למשתמשת המהירה ביותר שהגיעה למיליון עוקבים. אם חשבתם שהיא נכנסה למעגל האהבה העצמית של הרשת החברתית, הדבר הראשון שג'ולי בחרה לפרסם זה מכתב של נערה אפגנית שנכלאה תחת שלטון הטאליבן. 

ג'ולי צברה 2.1 מיליון עוקבים חדשים בשלוש שעות בלבד והגיעה כבר 6.8 מיליון עוקבים נכון לשעת פרסום הידיעה."זהו מכתב שנשלח לי מילדה בגיל העשרה באפגניסטן", כתבה ג'ולי בפוסט הראשון שלה. "כרגע, אנשי אפגניסטן מאבדים את יכולתם לתקשר ברשתות החברתיות ולהביע את עצמם בחופשיות".

אנג'לינה ג'ולי (צילום: רויטרס)
אנג'לינה ג'ולי (צילום: רויטרס)

"אז הגעתי לאינסטגרם כדי לשתף את הסיפורים שלהם ואת קולותיהם של אנשים ברחבי העולם שנאבקים על זכויות האדם הבסיסיות שלהם", כתבה ג'ולי והמשיכה: "הייתי על גבול אפגניסטן שבועיים לפני 11 בספטמבר, שם פגשתי פליטים אפגנים שנמלטו מהטליבאן. זה היה לפני עשרים שנה. זה מחליא לראות איך האפגנים חוזרים שוב לפחד וחוסר הוודאות שאחזו במדינה שלהם. לבזבז כל כך הרבה זמן וכסף, לשפוך דם ולאבד חיים רק כדי להגיע לזה, זה כישלון כמעט בלתי אפשרי להבין".

ג'ולי סיכמה: "ההתבוננות במשך עשרות שנים כיצד מתייחסים לפליטים האפגנים - חלק מהאנשים המסוגלים ביותר בעולם - כנטל, מחליאה גם היא. בידיעה שאם היו להם את הכלים והכבוד, כמה הם היו עושים למען עצמם. ולפגוש כל כך הרבה נשים ונערות שלא רק רצו השכלה, אלא נלחמו על זה. כמו אחרים המחויבים, אני לא אעצור. אמשיך לחפש דרכים לעזור. ואני מקווה שתצטרפו אליי".