נראה שהתחקיר של "כאן 11" על הטרדות מיניות לכאורה של העיתונאי גל אוחובסקי, פתח תיבת פנדורה בקהילה הגאה ולאחר שדנה אינטרנשיונל חשפה כי הוטרדה על ידי דמות מוכרת בתעשיית הבידור, כעת הגיע תורו של הזמר חן אהרוני. אהרוני שיתף בפוסט אמיץ באינסטגרם בהטרדה מינית שחווה בגיל 17 כשהגיע למשרדים של אחד מערוצי הטלוויזיה.

כך כתב: "אני אתחיל בזה שמאוד חששתי לפני ששיתפתי את הפוסט הזה. הוא שמור לי בפתקים מהרגע שפורסמו ההאשמות של הימים האחרונים ועם יד הלב הוא שמור לי בראש ובלב כבר שנים. אבל כמו שכתב גל בתגובתו האחראית: ״כל שעה שבה מתקיים דיון ערכי ומוסרי, היא שעה חשובה עבור הקהילה״ ולכן בחרתי לשתף בתחושות שלי".

חן אהרוני (צילום: אור גפן)
חן אהרוני (צילום: אור גפן)

"בעיניי, חלק גדול מהבעיה שלנו היא שנרמלנו שיח מאוד מיני שמקליל דברים, שבעולם הסטרייטי היו נקראים הטרדות. 'כי אנחנו גברים'.. עצוב לי לראות איך אנשים שנפגעו וחשפו באומץ נושא שגם ככה כל כך פרוץ, אפור ושנוי במחלוקת בתוך הקהילה חוטפים עלבונות ונתקלים בספקנות וזלזול. אז מה אם שלחו לך תמונה של איבר מין באפליקציה במקום להגיד 'היי' - זה לא מה שמעניין אותך בסופו של דבר? אז מה אם מישהו תופס לך בישבן באמצע מסיבה - לא אמרת שרצית אותו? אז מה אם אמרת שאתה לא רוצה להמשיך לשלב הבא.. אתה כבר בסיטואציה - לא תזרום בקטנה? ואם אתה לא זורם אתה כבד. ואם אתה אומר די אתה כנראה סתם עושה טיזינג. ואם אתה לא משתתף בשיחות מיניות לא פאן איתך".

"התרגלנו לזה שתרבות החיזור שונה אצלנו. קצת יותר משוחררת. עם קצת פחות גבולות. וכולם איכשהו מעגלים את הפינות ושותפים לקשר השתיקה. אבל זהו. רצינו שוויון? הוא כבר כאן! ואדם, הוא אדם, הוא אדם. הרי אם זה היה קורה לנשים זה היה לגיטימי לפנות למשטרה… וכמו אצל הסטרייטים - גם כאן לא משנה מי אתה ומה עשית, אתה צריך קודם כל לנהוג בכבוד ורגישות לאדם שמולך. כן, גם אם זה אומר ״חלילה״ לא לפעול מתוך היצרים שלך".

חן אהרוני- צילום ענבל מסיקה (צילום: ענבל מסיקה)
חן אהרוני- צילום ענבל מסיקה (צילום: ענבל מסיקה)

"אני זוכר את עצמי נער בן 17 מגיע לאחד המשרדים של אחת הזכייניות ומרגיש ממש מוטרד משיח ומגע של איש בכיר שהתעניין בי באותם ימים. לא זרמתי. הייתי בארון. זה לא הפריע לו להטריד אותי בהודעות מיניות וטלפונים. או את האיש שהציע לי את שירותיו המקצועיים לקידום המוסיקה שלי תמורת מין... ולא חסרים מקרים. גם פיזיים. לכן אני מחזק את מי שכן היה לו את האומץ לשתף ולשבור את מחסום הבושה. וכל הכבוד למי שעומד עכשיו בחזית של השינוי המבורך הזה! אני כואב ומחזק את כל מי שנפגע.. ובאותה נשימה גם חייב להגיד שהדרך שבה הנאשמים לכאורה מנהלים את העניין (באחריות, בגרות וכנות) היא הדרך הנכונה. מי יתן וכל מי שנאשם אי פעם במשהו יתנהל ככה עד לכשיתבהרו ענייניו. כואב לי על כל הצדדים המעורבים.. וכואב לי עלינו. מרגיש לי שיקח עוד זמן עד שהשינוי יחלחל לאנשים בארץ ובעולם שאולי רגילים למוסכמות של העולם הישן ועם כמה שזה קשה - ככה זה במהפכות!! ברוכים הבאים לעולם החדש. אל תפחדו לדבר". 

חן אהרוני (צילום: מתן צור)
חן אהרוני (צילום: מתן צור)