הנסיך הארי הגיש עתירה בדרישה לבטל את החלטת משרד הפנים הבריטי שלא לאפשר אבטחה משטרתית עבורו ועבור בני משפחתו במהלך ביקוריהם בממלכה, למרות נכונותו לשלם על כך מכספו האישי.

פרקליטיו של הדוכס מססקס שלחו התראה למשרד הפנים הבריטי, שבה הם הודיעו כי יפנו לבית המשפט אם לא תבוטל ההחלטה שלא לספק לבני המשפחה אבטחה משטרתית כשהם מגיעים לממלכה.

לפי עמדתם, גם אישים אחרים שעזבו את תפקידיהם הציבוריים, כפי שהנסיך עשה לפני שנתיים, עדיין זוכים להגנה משטרתית. בהודעה מטעמו של הנסיך נאמר כי הוא רוצה להביא את ילדיו ארצ'י וליליבת לביקור אצל משפחתו, אולם חושש לחייהם מאחר שהמצב מסוכן מדי.

הוא הזכיר את התקרית בלונדון בשנה שעברה, שבה צלמי פפראצי רדפו אחרי המכונית שלו אחרי שעזב אירוע צדקה במהלך הביקור לחנוכת הפסל לזכרה של אמו הנסיכה דיאנה, שנהרגה באירוע דומה בפריז.

עוד ציין הארי כי לצוות האבטחה הפרטי שלו בארה"ב אין גישה למידע המודיעיני של הרשויות בבריטניה, ולכן ההגנה שלהם תהיה פחות יעילה.
בשל כך הוא מוכן לשלם בעצמו על האבטחה. "בריטניה תמיד תהיה ביתו של הנסיך הארי ומדינה שהוא רוצה שרעייתו וילדיו יהיו בטוחים בה", נאמר בהודעה מטעמו.