זמרת העשור עדן בן זקן שאוהבת בדרך כלל להרים את הקהל בהופעות, תשחרר בקרוב שיר מרגש לקמפיין בינלאומי ענק באירופה נגד מכחישי שואה, לקראת יום השואה הבין לאומי שיערך מחר. השיר "בכינו יחד" אותו תשיר בן זקן, נכתב על ידי ניצולת השואה והמשוררת אילנה קליין, שכתבה שירים לגדולי הזמרים בהם יהורם גאון והוא יצא במסגרת קמפיין "HISTORY,NO STORY" של עמותת חסדי נעמי. 

הבוקר (רביעי) התמלאה פולין ברכבים ומשאיות שנושאות שלטי ענק עם הקמפיין והסלוגן שלו ואילו בישראל עלתה אותו השלט עם תמונתה של הזמרת. לדברי בן זקן, כשקיבלה את הפניה להוביל קמפיין היה לה ברור שתיקח חלק אבל לא ציפתה שתמצא את עצמה פורצת בבכי בצילומי הקליפ. "הדברים שאילנה סיפרה לי פשוט קרעו לי את הנשמה, בכינו, בכינו ובכינו ולא יכלנו להפסיק", אמרה הזמרת.

פרויקט HISTORY,NO STORY  (צילום: יח''צ)
פרויקט HISTORY,NO STORY (צילום: יח''צ)

אלא שעם פרסומו של הקמפיין היו מי שפחות התחברו לתמונתה של בן זקן על שלטי החוצות, כשברקע שלה תמונה של ילדים בשואה, כשהם מאחורי גדר תיל. בין היתר נכתב בטוויטר: "זה כמו הילדה עם המעיל האדום מרשימת שינדלר?" או "רואים שהיה לה קשה בגטו. עכשיו אני מבין למה היא תמיד עושה בלדות עצובות עם מילים תהומיות ועמוקות" או "מסתכל כבר 10 דקות ולא מבין את המסר של השלט" וגם: "אין פרפרים בגטו, תרקדו!".

היו גם מגיבים שהגנו על הזמרת ובין היתר נכתב: "פסיה הוא השם האמצעי שלה, היו ניצולי שואה מפולין. תעשו ויקפדיה. עכשיו כל המתנשאים לרקוד" או שיתוף של ההסבר מאחורי השלט והשאלה: "איפה הבעיה?". 

מטעם יחסי הציבור של עדן בן זקן, עופר מנחם, נמסר: "עדן פסיה בן זקן, שמה האמצעי ניתן לה על שם סבתא רבא שלה שהייתה בשואה. בחרו בעדן לקמפיין הזה בכדי שזה יצור דיבור, והנה זה יוצר. העמותה בחרה בעדן בן זקן כדי שיראו פנים מוכרות והקמפיין יעבוד. עדן בן זקן מובילת דעת קהל וזו הסיבה שהיא מובילה את הקמפיין לבד, ומבחינים בקמפיין שיוצר כזה דיבור רחב".

עדן בן זקן (צילום: יח''צ)
עדן בן זקן (צילום: יח''צ)