הזוג הכי ותיק (נכון לכתיבת שורות אלו) בריאליטי של רשת 13 "אהבה חדשה" הם מריאנה דייץ וסרגיי סבטינצקי, שהכירו לראשונה בגיל 16 דרך חברים משותפים, התנשקו והמשיכו בנתיבים נפרדים. בזכות הריאליטי השניים נפגשו שוב וניסו לתת צ'אנס לאהבה 15 שנים מאוחר יותר. סרגיי בן ה-31 עזב את באר שבע לפני כעשור ופיתח את חייו בתל אביב, בעוד מריאנה המשיכה להתגורר בבאר שבע יחד עם בנה הקטן.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

סוגיית המרחק בין השניים עוררה הרבה תשומת לב בתכנית ומחוצה לה, ולמרות שאין בכוונת אף אחד מהצדדים לעבור לגור בקרבת האחר, הרגש גרם להם להמשיך יחד את התהליך. בראיון ל-TMI סרגיי סיפר על הפגישה הראשונה עם מריאנה, מה השתבש באיך שהוא עבר בטלוויזיה ואיזה תגובות הוא מקבל. 

סרגיי ומריאנה, אהבה חדשה (צילום: צילום מסך רשת 13)
סרגיי ומריאנה, אהבה חדשה (צילום: צילום מסך רשת 13)

בשנייה הראשונה שראית את מריאנה. היה זקיק קטן של אכזבה? כי בכל זאת, זאת מישהי שאתה כבר מכיר. יש ריגוש בלהכיר מישהי חדשה.
"הייתי בסערת רגשות שהגעתי לתכנית. לא ישנתי יותר מדי ודווקא כשראיתי את מריאנה הייתה לי אתנחתא של לפחות אני מכיר אותה ולא יהיה לי פדיחות ולחץ של התחלה ושל ההכרות. דווקא הפוך, מאוד שמחתי לראות מישהי שאני מכיר. הכרנו בילדות, בעיקר 'שלום, שלום' דרך חברים. לא הייתה הכרות רומנטית, לא הכרנו לעומק, אז לא באמת הכרתי אותה אז זה כמו להכיר בן אדם חדש".

לא הפחיד אותך להתחיל קשר עם מישהי עם ילד?
"לא. עברתי כל מיני דברים בחיים שלי. אם הייתי יותר צעיר אולי הייתי מוצא את זה כחיסרון אבל היום אני לא מסתכל על זה בצורה כזאת. אני אפילו לא לוקח את זה בחשבון, לא משנה לי גרושה או עם ילד. אני מאמין באנרגיה, אני מתרגל מיינדפולנס ומדיטציות. בסוף כולנו בני אדם ויש לנו אנרגיית חיים ואם זה עושה לה טוב ומרים אותה וחיה באנרגיה טובה וחיובית, אני נדבק לזה ולא לאיזה הגדרה או סטראוטיפ של יש לה ילד. אני לא בן אדם כזה וזה לדעתי לחשוב בקטן". 

איך זה לראות את עצמך על המסך? יש ביקורת עצמית?
"בקטע מצחיק, אני לא ידעתי שיש לי פרצופים כאלה. אני לפעמים נראה רציתי וכועס. השיחות שלנו רציניות וכבדות ואני בן אדם מאוד קליל ביום יום. פתאום לראות מהצד את עצמי רציני כל כך, זה מוזר. זה משעשע ונחמד אבל לא מרגיש לי מוזר, זה מרגיש טבעי. מקומי בסדר".

סרגיי ''אהבה חדשה'' (צילום: רשת 13)
סרגיי ''אהבה חדשה'' (צילום: רשת 13)

יש דברים שהיית מתנהל אחרת?
"אולי למנוע קצרים בתקשורת עם מריאנה. יש דברים שראיתי והבנתי אחר כך שהתכוונתי לדברים אחרים ובגלל הלחץ מסביב לא שמנו לב על מה מדברים בכלל. היה לי ולמריאנה הרבה אי הבנות כשהיא ניסתה לברר האם קשר במרחק יכול להיות רלוונטי והמילים המדויקות לא יצאו לה מהפה והגבתי על מה שהיא אמרה ויצא מצב כבד שאני אמור לקבל החלטה. כשאמרתי 'נגיע לגשר ונחצה אותו', זה נראה שאני אטום אבל זו ממש לא הייתה הכוונה. רציתי לבדוק אם אנחנו מסתדרים עם זוג ואת הבעיה של המרחק נפתור בשלב יותר מאוחר". 

זה נראה כאילו לא הייתה לך שום כוונה להתפשר ולעבור חזרה לבאר שבע ויחסים בשלט רחוק פחות יכולים לעבוד. אמרת את המשפט 'כך או כך נשאר חברים טובים' ומבחינתה סגרת את האופציה.
"זה לא היה בכוונה של לסגור את הסיפור. אני נדחקתי לקיר מבחינתי וחשבתי שמוקדם מדי לדבר על הדבר הזה. היא הייתה החלטית מאוד ואני הייתי בסוג של חוסר אונים. זה היה מבחינתי התסריט הכי גרוע אבל זה יצא לי קצת עקום". 

טענת מולה שיש לך רגש. לא שווה לספוג את המרחק בשביל זה?
"אני מבין שיש את המרחק אבל מבין שיש גם רגש. בגלל שיש רגש ואנחנו בודקים את זה, אין מה לדבר על המרחק כי זה לא רלוונטי. אני שם את הדגש על הרגש, אני מזל סרטן ואני רגיש מאוד. מהרגש באות העוצמות שלי, המוח עוזר בקבלת ההחלטות אבל אנחנו בני אדם, אנחנו מונעים מרגש, אי אפשר להימנע מזה".

סרגיי ''אהבה חדשה'' (צילום: רשת 13)
סרגיי ''אהבה חדשה'' (צילום: רשת 13)

מריאנה העידה שזה מלחיץ אותה שמעולם לא גרת עם מישהי או שלא היית בקשר רציני הרבה שנים. זה מרתיע בנות?
"לא. גם דנה אמרה על דור שזה שלא הייתה לא זוגיות שש שנים זה מרתיע. עשיתי שני תארים, הייתי בשלוש עבודות בו זמנית, השקעתי בקריירה. החלום שלי תמיד היה בניית משפחה וצריך לדעת מה הטיימינג לעשות כל דבר. הרגשתי שהטיימינג לא היה נכון אחרי הקשר האחרון, למרות שלא גרנו יחד". 

מה למדת על עצמך בתהליך הזה?
"להיות יותר וירבלי ולא לצפות שהבן אדם השני יבין את הרמזים, להיות מפורש במה שאני אומר. לקחתי הרבה ביטחון עצמי מהמקום הזה ואני מאוד שלם ממה שיצא שם. למדתי לנהל תקשורת פתוחה ואם מגיעים לקונפליקט איך לנהל אותו".

למה בכלל ריאליטי? אתה נראה טוב, אתה מצליח. מה אתה צריך את זה?
"טיימינג. זה התחיל לעניין אותי כשפנו אליי ואני לא באמת צריך ריאליטי כדי להכיר אבל מבחינתי טיימינג הכל הסתדר במקום, הייתי במעברי דירות וסיום פרויקטים. ידעתי שאחרי זה אין סיכוי שאצליח לעשות חוויה כזאת. באתי עם ראש פתוח ואמרתי שאם אני אצא משם עם זוגיות זה יהיה הדבר הכי מדהים בעולם". 

אחרי שהכרת את יתר הבנות, הייתה מחשבה של אם היו משדכים לך מישהי אחרת, יכול להיות שזה היה עובד אחרת?
"אני חקרתי את תופעת ה-FOMO הרבה מאוד זמן, גם מבחינת הפסיכולוגיה החיובית וגם מבחינה קוגניטיבית. להסתכל כל הזמן הצידה ולראות מה יש שם, מוביל להרבה מאוד חרדות. להסתכל כל הזמן על הטלפון ועל הדשא של השכן, משגע אותנו כבני אדם. אני מנסה לא לחשוב על זה. בשיא הכנות, לא עברה לי מחשבה כזאת – לא הסתכלתי ימינה או שמאלה". 

אתה קורא טוקבקים? יש תגובה שהעליבה אותך במיוחד? 
"לא כל כך. אני מבין את התעשייה, אני מבין שיש כאן דמויות שיצרו לנו. מאוד קשה להכניס 24 שעות לתוך פרק של שעה עם ארבעה זוגות. אנשים לא מקבלים את התמונה המלאה ומגיבים לפי מה שהם רואים בטלוויזיה, אני לא לוקחת את זה אישית. יש תגובות שאני אומר 'איזה באסה, התפספס', הדמות שנוצרה לי שאני בן אדם כבד שלא מדבר על רגשות, זה לא נכון. אני מאוד פתוח. היה לי חבל שלא ראו את זה". 

מתחילות איתך בנות?
"מה לעשות, כן מתחילות. בנות שולחות לי הודעות באינסטגרם ומנסות להבין אם אני רווק. אני שולח לכולן אימוג'ים של רוכסן על הפה ושומר על המתח. אני לא מפתח משהו כי אני לא משלה אף אחד. אני לא מביא את השיחה למקומות לא מתאימים. יש דברים מוגזמים אבל אני לא מגיב אליהם". 

סרגיי ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
סרגיי ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)