מי שכובש בימים אלו את רשת הטיקטוק עם סרטונים מצחיקים בהם הוא מאיים כביכול על אשתו שכדאי לה להיזהר כשהיא יוצאת עם חברות, הוא לירון אופיר (29), שמוכר לנו בעיקר מהשתתפותו בריאליטי "האח הגדול" לפני ארבע שנים. אז, אופיר בן ה-25 בלבד, בחר לצאת מהבית הסגור בעקבות געגועיו למשפחה ולבת הזוג דאז ונעלם אט אט חזרה לחיי האנונימיות. אלא שהסרטונים שלו בטיקטוק צברו צפיות ולייקים והפכו לתופעת רשת, בה אנשים נחשפים לחייו ולחיי אשתו עדנלי אביטל.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפכת ללהיט טיקטוק ענק. איך זה קרה?
"זה התחיל מסרטונים של היום-יום עם כל מיני דמויות שהכנסתי לחיים של אנשים. זה התחיל משריקות, הייתי יוצא מרכב וצועק שמות. זה עבד טוב והתחלתי לעלות סרטונים שמראים את חיי הנישואים שלי עם אשתי. משם התחיל הקטע של 'אם אני אדע, אם אני אשמע'. אחד הדברים בי שמחברים אותי להרבה אנשים, זה שכל הדאחקות שאני מעביר זה דברים שעוברים על כולם ביום יום והם לא מוציאים את זה החוצה".

למה לדעתך זה הפך ללהיט?
"אני חושב שאני פשוט אני, האותנטיות שלי. אני מתנהג רגיל".

@lironofir ♬ צליל מקורי - Lironofirrr



זה מי שאתה או שזו דמות?
"זה גם אני וגם דמות. הרבה זוגות ככה עם ה'אם אני אדע, אם אני אשמע'. אני לא אומר לה: 'אם אני אשמע, אני אשבור לך את הפנים'. ברור שאנחנו מקצינים את זה והופכים את זה להומוריסטי". 

הקטע שלך זה שאתה מאיים על אשתך ש"אם אני אשמע ואם יוודע לי ש…" נהנתה יותר מדי בפאב עם חברות. איך היא עם זה?
"אשתי תמיד דוחפת אותי קדימה. היא בעד האומנות שלי ושאבוא לידי ביטוי. היא הלב שלי, כולם יודעים שהיא האור שלי. היא הדבר הראשון שאני רואה בבוקר והדבר האחרון לפני שאני הולך לישון". 

יש ביקורת על זה שזה מוציא אותה האישה הקטנה.
"נראה לך שאכפת לה מה אומרים?". בשלב זה לירון מוסיף את אשתו עדנלי לשיחה. "אני מרגישה מעולה, לא מעניין אותי מה אנשים אומרים", אמרה אשתו של אופיר שלוקחת חלק בסרטונים המצליחים שלו. "אנחנו לא רואים את זה בקטע כזה, אנחנו לא מתייחסים לתגובות ברשת. זה צחוק נטו וקנאה מוקצנת. זה לא ככה באמת".
לירון: "להפך, אנחנו רואים שזה עושה שלום בית. אני רואה הרבה תיוגים של בני זוג ובתוך המשפחה מעלים סרטונים משלהם. זה מרגש לראות שנכנסנו לבתים של אחרים".

איך המשפחה הגיבה לזה?
"אבא שלה בהתחלה פיצץ אותי", צוחק לירון. "אבא שלה נסיך ואמא שלה זה כמו עדנלי עשר פעמים, רק דוחפים אותי לאומנות שלי ונקרעים מצחוק".

עוד ב-TMI: מעיין אדם ההריונית מתלוננת על בן זוגה: "אני מאוד נידית, איפה אני בסדרי העדיפויות?"

לירון אופיר (צילום: אריק סטודיו לצילום)
לירון אופיר (צילום: אריק סטודיו לצילום)


הטיקטוק מלא בילדים, ויש גם קללות כמו "בת זונה". אתה לא מרגיש אחריות?
"אני זה אני. הרבה אנשים מצליחים לראות את מה שניסיתי להעביר. אני מנסה להעביר את האהבה שלי ואני מרגיש את זה באהבת הקהל. הקהל מחבק ואוהב ולא רואה בזה דבר שלילי. אני מרגיש שהם קלטו מי אני ושהכל בהומור ואין לי כוונות רעות חלילה. הכל בשביל שתחייכו". 

יש ביקורת שלילית? אתה נתקל בתגובות רעות?
"אני לרוב נתקל בחיבוק ואהבת הקהל. ברור שיש תגובות רעות ויש אנשים שאולי פחות מתחברים, כמו כל דבר. האישה שלי זה השריון שלי. אני מאוד רגיש, מאוד. בשביל זה יש לי את עדנלי ואני לא מתייחס לכל הקולות האלה. אני יודע מה אני בשביל אשתי ומה אני נותן למענה. אני לא מנסה לעשות, רק לגרום לאנשים לעלות חיוך על הפנים". 

נכנסת לפני ארבע שנים לבית "האח הגדול". מה שונה הפרסום של אז לפרסום היום?
"אז לא הבנתי מה קורה סביבי. היום אני הרבה יותר מיושב בדעתי, אני הרבה יותר מחובר לעצמי. אני בא ממקום שלם ויודע לחבק את זה ולא להיבהל מזה. היו פעמים אחרי "האח הגדול" שלא ידעתי איך לקבל את הפרסום. הייתי אז בן 25 ופתאום יצאתי מהבית הסגור ולא היה לי זמן לעצור לרגע ולחשוב. אני נמצא כרגע במקום שהוא לא מובן מאליו. אני הרבה יותר בשל ויש לי חומות במיינדסט, לא אכפת לי מהתגובות כי המטרה שלי היא לשמח".

לירון אופיר (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
לירון אופיר (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)


עם ההצלחה בטיקטוק הגיעו גם המנהלים, כששוקי ביטון, בעלה של הזמרת עדן בן זקן ובעל משרד ייצוג אמנים יחד עם רוברטו בן שושן, שלח ללירון אופיר הודעה שהוא אהב את מה שראה והחתים אותו על ייצוג במשרדם המשותף. אופיר החליט שזה הזמן שלו לפרוץ ויצא במופע סטנאדפ בחמישה תאריכים שונים, שכולם נמכרו והגיעו מאוד מהר לסולדאאוט. 

אתה גם זמר?
"נכון, אני שר. אני לא מקצועי אבל אני לא ישי לוי. יש לי הרבה הפתעות במופע החדש. יש למה לחכות, אני כל היום סביב המופע והולך להיות נדיר. אני הולך לדבר על זוגיות, על חמותי, על החיים שהיו לי לפני שהכרתי את אשתי". 

איך זה שלא מינפת את ההצלחה מ"האח הגדול"?
"לא הייתי מחובר לעצמי ולאומנות שלי. לא הייתי שלם לפתוח מצלמה ולהראות את עצמי כמו שאני. הייתי מתבייש להעלות סלפי ברמה של 'מה יגידו ומה יחשבו?'. היום אני פתוח עם עצמי ברמה של להכניס את המצלמה לתוך הטבור. השינוי קרה בזכות אשתי, אמרתי לה: 'איך אני אעלה תמונה? איך אני אקדם משהו?'. היו לי 20 אלף עוקבים אחרי 'האח הגדול'. חשבתי שאנשים יגידו: 'מה נהיה ממנו?'. היא ענתה לי: 'תקשיב טוב, לאף אחד לא אכפת ממך. תהיה אתה, אתה לא מבין איזה מושלם אתה'. היא חיזקה לי את הביטחון". 

לירון אופיר, עדנלי אביטל (צילום: אריק סטודיו לצילום)
לירון אופיר, עדנלי אביטל (צילום: אריק סטודיו לצילום)


יש את המשפט "מאחוריי כל גבר מצליח עומדת אישה חזקה". זה ממש נכון לגבייך.
"עדנלי היא הכל. רוצה לדבר איתה?".

עדנלי גם לך יש טיקטוק מצליח. זה מעניין גם אותך להיות סטנדאפיסטית?
"בעיקרון לא, זה יותר לכיף. בגלל שאני 'אשתו של' התחילו לעלות לי הצפיות והלייקים. אני לא מתיימרת להיות משהו בעולם הזה. זה לא אני, תמיד התחבאתי מזה. אני רואה שלירון כזה, וזה עושה אותו שמח, אז אני אכנס לשם". 

בתעודת זהות שלו ב"האח הגדול" הוא דיבר בלי סוף על חברה שלו דאז וגם אז הוא לא הפסיק להרעיף עליה אהבה.
עדנלי: "לירון טוטאלי. כשהוא עם בת זוג הוא ירים ויפרגן ויראה לכל העולם שהיא הכי חשובה. זה מעלה שיש בו ולא ראיתי בהרבה".

זה בדיוק הפוך מהדמות שהוא מציג בטיקטוק.
עדנלי: "זה האירוניה אצלו. אנשים כותבים לנו 'איך הוא אוהב אותך, איך הוא מקנא לך'. הם רואים את האהבה דרך הדמות שהוא עושה. הם רואים שאכפת לו. זה לא רק צחוקים, הם עוקבים אחרי הסטוריז שלנו מהיום יום ורואים את הכל". 

לירון אופיר, עדנלי אביטל (צילום: אריק סטודיו לצילום)
לירון אופיר, עדנלי אביטל (צילום: אריק סטודיו לצילום)

אומרים שבן אדם שמשתמש בהומור, יש לו רבדים יותר עמוקים של עצב.
"אני סובל מהרבה חרדות ביום יום. הייתי אצל פסיכולוגים בחיי, אבל זה כרגע לא משהו שדורש תחזוקה של קשירות ידיים", צוחק לירון וממשיך: "אני בן אדם מאוד רגיש. אם בן אדם שהכי לא שווה יחס יגיד לי משהו, אני אחשוב על מה שהוא אמר עשר פעמים".
עדנלי: "יכולים להגיד לו 'נהיית שחצן מאז שהתפרסמת', אז הוא יתבאס. כולם ידברו, גם אנשים קרובים יכולים להגיד דברים, אבל הוא לא שחצן, הוא התקדם". 

לירון איפה אתה רואה את עצמך עוד 10 שנים?
"אני מאחל לעצמי עם מופעים משלי, כובש את הבמות ולא מפסיק להצחיק. אני מאחל לשמר את המתנה שקיבלתי מהשם יתברך לשמח אנשים. אני מקבל הרבה הודעות מאנשים שעוברים חרדות ודיכאונות, שאיבדו את היקרים שלהם וכותבים לי 'הרבה זמן לא חייכת, גרמת לי לעלות חיוך לפנים'. התגובות שאני מקבל מוגזמות להכלה, אני שמח על הזכות הזאת. אני עדיין לא מעכל".

אתה מפחד שזה יגמר?
"תמיד יאהבו אותי, אני לא אשתנה. אני מאוד מפחד על עצמי, אני לא רוצה להשתנות. כל החיים שמרתי על הבן שאני. גם אני ארצה, לא אוכל לשנות, זה האופי שלי. הייתה תקופה שהייתי מנסה להשתלט על האימפולסיביות שלי, אני לא יכול. מה שאני עושה זה לא טרנד, כשהייתי יוצא מהאוטו ושורק, זה היה טרנד. המשפט 'אם אני אדע, אם אני אשמע', כבר הפך לחלק מהשפה. צריך לעבוד בשביל לשמר את זה". 

לירון אופיר (צילום: אריק סטודיו לצילום)
לירון אופיר (צילום: אריק סטודיו לצילום)