האתגר: לעבור את הטיול המשפחתי עם מינימום נזקים לריפוד האוטו, כלומר - כמה שפחות פירורים וכתמים ועם כמה שיותר ילדים רגועים, שלווים ושבעים.
השיטה: לארוז לדרך מאכלים שלא דורשים צלחת, לא דביקים מידי ולא נוזלים מידי. ובינינו, לא יזיק שהם גם יכילו גם כמה ערכים תזונתיים שיתרמו לבריאות הקטנים.

הנה 5 דוגמאות למאכלים המושלמים ליציאה מהבית עם הילדים:

טוסט
בניגוד לסנדוויץ שעשוי להתפרק ולהתפזר באוטו, טוסט עם גבינה צהובה איכותית שניתן לחצות בקלות, יכול להוות מנה מושלמת ליציאה מהבית, שתשמש כארוחה לכל דבר. זה גם טעים, גם מכיל ערכים חשובים כמו חלבון וסידן וגם נוח וקל להכנה.
אצבעות גבינה צהובה
הנה רעיון פשוט שאפילו לא ידרוש מכם כל התעסקות במטבח: אצבעות גבינה צהובה טעימות שאפשר לנשנש בדרך. מה שטוב בכל הסיפור הזה הוא שאפשר להוציא יחידה אחת ולהשאיר את היתר בחבילה לשעה מאוחרת יותר. אם נוסעים ליום ארוך אפשר להצטייד בצידנית שתשמור על הגבינה מפני קלקול, בעיקר בימי הקיץ החמים.
ירקות חתוכים
במקרה של טיול מחוץ לבית, לא היינו בוחרים בעגבניה, ואתם וודאי יכולים לדמיין מדוע. מה כן? רצועות פלפל או מלפפון למשל יכולות להיות חטיף מצוין לנשנוש יציב ומזין ומלא בוויטמינים ומינרליים.
טורטייה מגולגלת עם ממרח בוטנים
טורטייה היא מאכל ששווה להחזיק בכל בית עם ילדים. כשהאריזה סגורה היא נשמרת לאורך זמן, ותמיד יש מה לעשות איתה. אם אתם ממהרים לצאת לדרך, הנה רעיון פשוט: קחו טורטייה, ממרח בוטנים איכותי (עדיף טבעי). כעת מרחו את הממרח על הטורטייה וגלגלו. חצו אותה לשניים וארזו בשקית לדרך. עכשיו את האמת: זה דרש יותר משתי דקות?
לחמניות גבינה
אין ספק שמדובר במאכל האולטימטיבי לנסיעה עם הילדים. אחרי שתנסו את המתכון הבא, לא תצאו מהבית בלעדי הלחמניות הרכות והמשביעות האלה. והקטע הטוב בכל הסיפור? הן סופר קלות להכנה.
מה צריך?
3 ביצים
4 פרוסות גבינה צהובה חתוכה קטן
חצי כוס שמן
חצי עגבנייה סחוטה למיץ (אפשר לסחוט ביד ללא הקליפה)
קופסת יוגורט 150 גרם
מעט אבקת שום – לא חובה
כוס קמח תופח
מעט שומשום או קצח לפיזור
מלח, פלפל
ההכנה: 
מערבבים הכל בקערה, למעט הקמח שאותו מוסיפים בסוף ומערבבים שוב לאחר הוספתו. יוצקים לתבנית שקעים ומעטרים במעט שומשום או קצח. אפשר לשמור במקרר ולחמם קלות לפני ההגשה או לשמור בטמפרטורת החדר בכלי סגור עד 3 ימים. בטיול – מניחים בשקית וסוגרים עד לשימוש.