מה קורה לדיונים שנקבעו בבית הדין הרבני או בבית המשפט לדיני משפחה?
יש אפשרות להגיש בקשה לדחיית מועד הדיון לערכאה השיפוטית בה אמור להתקיים הדיון באמצעות עורך הדין ולהצהיר כי הנך שוהה בבידוד, רצוי לצרף אישור על הצורך להמצא בבידוד. אפשרות נוספת הינה להגיש בקשה לבית המשפט או בית הדין לקיים את הדיון בשיחת וידאו ויתכן שבשל המצב המיוחד ונחיצות הדיון בית המשפט יעתר לכך.

מה קורה בנושא הסדרי שהייה ומשמורת?
שהייה בבידוד משמעותה חוסר יכולת לפגוש את הילדים. בעידן של היום שיש אפשרות לנהל שיחות באמצעות הסקייפ (skype)  או שיחות וידיאו טלפוניות, ניתן ליצור "מפגש וירטואלי" עם הילדים ולבצע פעולות עם הילדים שיכולים להתבטא בקריאת סיפורים משותפת, לשחק משחקים תחרותיים ואפילו לנהל שיחות נפש איכותיות. 

האם על ההורה ששוהה בבידוד לפצות את ההורה השני על ההוצאות הנוספות שנגרמות כמו: מזון, נסיעות, בילוי וכדומה?
אין ספק שמדובר בסוגייה אשר מטבע הדברים ככל שתועלה תהיה חדשה גם לבית המשפט שהרי מדובר בבידוד כפוי ואשר פעמים רבות איננו תלוי כלל בפעולות אקטיביות של הנשלחים לבידוד. אני נוטה להאמין שבתי המשפט יגלו התחשבות במצב המיוחד שהרי אין הדבר דומה להורה אשר בוחר שלא להגיע להסדרי השהייה, ובכך מטיל נטל כלכלי גדול יותר על ההורה השני. יחד עם זאת יתכן שככל שיש רקע אצל ההורה המבודד של אי הגעה למפגשים בית המשפט בכל זאת יתייחס לתקופת הבידוד כתקופה נוספת של אי הגעה להסדרי שהייה בבואו לתת החלטה על קנס.

מה קורה שנקבע דיון והשופט או הדיין נמצאים בבידוד?
באופן כללי במצבים הללו נדחה הדיון. יחד עם זאת כאשר יש דיון שלא ניתן לדחותו, למשל בצו הרחקה בהחלט סביר להניח שהדיון יועבר לשופט או דיין אחר שידון בסוגייה. 

מה קורה כאשר ילד  שהוריו גרושים נאלץ להיות בבידוד, אצל מי ישהה, כיצד יראה את ההורה שלא שוהה אצלו?
אני ממליצה להורים לחשוב רק על טובת הילד ולהגיע להסכמה ביניהם ביחס למקום הטוב והנכון ביותר עבור הילד. ממילא ילד השוהה בבידוד שרוי במתח עצום וחבל לייצר עוד מתח סביבו.