הרוחות סוערות במערכת הפוליטית בעקבות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו מוקדם יותר הערב (שבת) לפיה "יופעלו כל האמצעים, כולל אמצעים טכנולוגיים למאבק בטרור", כדי לבדוק עם מי נשאי נגיף הקורונה באו במגע ומה קדם לכך. "ביקשתי הסכמה של משרד המשפטים לצעדים האלה. הם לא פשוטים, יש בהם מידה מסוימת של פגיעה בפרטיות של אותם אנשים, שנבדוק עם מי באו במגע כחולים ומה קדם לזה. זה כלי אפקטיבי לאיתור הנגיף", ציין נתניהו. הכוונה למעקב אחרי חולי קורונה באמצעות איכון סלולרי.

בעקבות ההודעה, יו"ר מרצ חבר הכנסת ניצן הורוביץ פנה אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה דחופה למנוע הפעלת האמצעים הללו ללא פיקוח פרלמנטרי ומשפטי. "מעקב, איכון, וניתור, של אזרחים, תוך שימוש במאגרי מידע ובאמצעים טכנולוגיים מתוחכמים, עלול לגרום פגיעה קשה בפרטיות ובחירויות האזרח הבסיסיות. משום כך אלה צעדים אסורים במדינות דמוקרטיות. גם במצב הנוכחי, אין להפעיל אמצעים חודרניים שכאלה, באופן גורף כלפי המוני אזרחים, ללא פיקוח נאות", כתב, "כמו כן, יש לקבוע כללים ברורים לשימוש במידע המתקבל, ולהגבילו ככל האפשר". גם התנועה לאיכות השלטון הביעה מחאה על השימוש בצעדים המתוכננים.

ח״כ רויטל סויד (העבודה) צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "צריך להתמודד עם נגיף קורונה ולהגן על בריאות הציבור, אבל אי אפשר להקל ראש בצעד הדרקוני והחריג שמשרד המשפטים שוקל: שימוש באמצעים טכנולוגיים מיוחדים הוא מרחיק לכת ופוגע בפרטיות של האנשים בכל רמה אפשרית. באיצטלה של מעקב דיגיטלי יידעו עלינו הכל ובלי צו של שופט ובלי פיקוח שיפוטי. טירוף".

ארגון רופאים לזכויות אדם התריעו נגד הרעיון לעקוב אחרי תושבי ישראל באמצעות איכון הטלפונים, ואף - כך על פי חלק מהפרסומים - הפעלתו של שירות הביטחון הכללי במעקב זה. "זהו אמצעי קיצוני  ואין לו שום הצדקה כאשר ראש הממשלה עצמו אפילו לא מכריז על מצב חירום, מה שהיה מאפשר להבטיח משכורת לכל השכירים שמפוטרים או מוצאים לחל"ת ולהציל עסקים שנסגרים - ולמנוע מצוקה כלכלית", נכתב בהודעת העמותה, "ממי שדואג למאבק בנגיף ראוי לנקוט קודם כל באמצעים הסבירים של מיגון הצוותים הרפואיים או הגדלת מספר הבדיקות כפי שזועקים רופאי בריאות הציבור מזה זמן רב. לא ראוי בחסות המאבק בנגיף לנצל את הדאגה בציבור להפיכת אופי המשטר בישראל".

משירות הביטחון הכללי (השב"כ) נמסר בתגובה: "בהמשך לפניית ראש הממשלה ומשרד הבריאות, נבחנת, עם כלל הגורמים הנוגעים בדבר, האפשרות להסתייע ביכולות טכנולוגיות של שירות הביטחון הכללי, במסגרת המאמץ הלאומי למניעת התפשטות מגיפת הקורונה". בהודעת שירות הביטחון הכללי נאמר כי היכולות לא יופעלו לאכיפה או לניטור של הנחיות בידוד.

מהיועץ המשפטי לממשלה נמסר בתגובה: "במענה לפניות כתבים הרינו לעדכן, כי בהמשך לפניית ראש הממשלה ומשרד הבריאות לשב"כ בנוגע לנקיטת אמצעים שיסייעו לממשלה להתמודד עם נגיף הקורונה, לשם הצלת חיים, בחן היועץ המשפטי לממשלה מספר צעדים שנועדו לסייע לצמצום ולמניעת הדבקה נרחבת ככל הניתן. במסגרת הבחינה המשפטית הוחלט על הטלת מגבלות שונות על האמצעים שיופעלו, לרבות בהיבטים של תקופת הפעלתם, הפיקוח המשפטי על ההפעלה והשימוש הנעשה במידע שנאסף. זאת, במטרה להגיע לנקודת האיזון הנכונה בין האינטרסים החשובים הרלוונטיים. הפעלת האמצעים תובא לאישור הממשלה ובהמשך לכך גם לאישור ועדת הכנסת הרלוונטית".