צה"ל הודיע היום (ראשון) כי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ‏הליכי הצו הראשון למועמדים לגיוס לצה"ל המתוכננים לעת הקרובה יידחו ויתקיימו במועד מאוחר יותר. 

בתוך כך, לאחר ששר הביטחון נפתלי בנט חתם אתמול על צו שמאשר לצה"ל גיוס של 2,000 אנשי מילואים לפיקוד העורף, בצה"ל נערכים להרחבת גיוס המילואים לטובת סיוע לעורף האזרחי, אבל הגיוס צפוי להתבצע באופן מדורג, בהתאם לצרכים בשטח ולא כגיוס מידי של 2,000 קצינים וחיילים כבר בשלב הזה.

בצה"ל מדגישים כי בבסיסים חשובים שהוגדרו כרגישים הוחלט כי לא יוכנס בשער הבסיס גם אדם שבא במגע עם אדם אחר שנמצא בבידוד ( לא חולה בהכרח). הנחיה זו אינה חלה על כל הבסיסים בצה"ל, אך היא תקפה גם על לשכות של קצינים בדרגת תת אלוף ומעלה מזה, על מתקנים רגישים וחמ"לים. לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאו גם בצה"ל מדגישים כי מספר המשתתפים בדיונים הנערכים בצה"ל, לא יעלה על עשרה משתתפים, זאת למעט דיונים מבצעיים הכרחיים בהם תתקבל החלטת מפקד אחרת נוכח הצורך המבצעי.

לאחר ההנחיה לחיילים הלוחמים להגיע מוכנים מהבית לשהייה אפשרית בבסיס של חודש לפחות, בימים הקרובים תתקבל ההחלטה האם להחיל החלטה זו בפועל ובכך למעשה להכריז על עוצר יציאות למערך הלוחם בצה"ל, ובכך לבודד למעשה את הלוחמים במסגרת צבאית ולמנוע ככל האפשר מגע עם האוכלוסייה האזרחית.

במערכת הביטחון גוברים הקולות כי התנהלות הדרג המדיני במשבר הקורונה אינה תואמת את הנדרש בתפיסת ניהול החירום של מדינת ישראל, ממעמדה של ראשות החירום הלאומית (רח"ל) שאמורה לתאם בין המשרדים הממשלתיים השונים.   

בתוך כך, בצה"ל מחמירים את נוהלי הבידוד ואתמול הוחלט להכניס לבידוד את מרבית הנגדים וחברי הסגל בקורס לפיקוד ומטה לנגדים בכירים המתקיים בגלילות, בתוכם גם קצין המשטרה הצבאית הראשית תת אלוף יאיר ברקת שהרצה לחניכים בקורס.

ההחלטה להכניסם לבידוד התקבלה לאחר שהתגלה במוצאי השבת כי אחד מאנשי הקבע בבית הספר לפיקוד נחשף לחולה בנגיף הקורונה ואינו חש בטוב, ולמרות שלא נמצא בשלב זה כי הוא נדבק במחלה הוחלט שלא לקחת סיכונים ולאחר התייעצות עם גורמי הרפואה הוחלט כי כל מי שנחשף למגע עמו  למשך יותר מ-15 דקות או במרחק של פחות משני מטרים נדרש בבידוד, בתוכם כאמור גם קצין המשטרה הצבאית הראשית. מדובר צה"ל נמסר כי לאחר התייעצות עם ענף בריאות הצבא, הוחלט כאמצעי זהירות להכניס לבידוד את כל המשרתים אשר באו עם משרת הקבע במגע, עד שיתברר האם אכן הוא נדבק בנגיף.

אתמול פתח פיקוד העורף מוקד מידע משותף עם מגן דוד אדום שמטרתו לתגבר את המענה לאוכלסייה לנגיף הקורונה. לצורך המרכז גויסו כ- 100 אנשי מילואים, שאיישו כבר אתמול את המוקד. בצה"ל הסבירו כי המוקד מיועד למי שנמצא בבידוד בבית ופיתח תסמיני מחלה, המאפיינים את הנגיף, חום מעל 38 מעלות, שיעול או קשיי נשימה. המוקד מאויש 24 שעות על ידי אנשי פיקוד העורף ואנשי מד"א.