אחרי שהממשלה אישרה למשטרה להשית קנסות ולהוציא צווים מינהליים כנגד מפרי צווי בידוד והתקהלות לאור התפשטות נגיף הקורונה, שיגר מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, איגרת לשוטרים בה ביקש מכל אחד מהם לגלות אחריות, שכן "עלינו מוטלת האחריות לשמירה על הגנה וביטחונם של אזרחי ותושבי מדינת ישראל". זאת, במיוחד בעיצומו של אירוע עולמי ולאומי "המחייב את מדינת ישראל להתמודדות עם אתגרים ומורכבויות אשר טרם ידענו כמותם".

באיגרת מציין מ"מ המפכ"ל כי מדובר בשעת חירום לאומית במהלכה אזרחי המדינה נדרשים לשינוי הרגלי החיים ולנקיטת משנה זהירות על מנת להגן עליהם ועל בני ביתם.

"כמי שעומדים בחזית אנו נדרשים לסייע לאזרחים בכל המשתמע משינוי שגרה זה, ומנגד, להמשיך ולהוביל את השמירה על ביטחון הפנים במדינה. גודל האחריות וגודל המשימה המוטלים על כתפינו, מחייבים אותנו, כתמיד, לנהוג בממלכתיות, באחריות, תוך שיתוף פעולה מלא עם הגופים הממשלתיים וגורמי אכיפת החוק הנוספים", אמר כהן.

הניצב התייחס לעובדה שבימים אלו המשטרה נמצאת במוקדים הרגישים ונחשפת לדילמות ערכיות בהיבטים קהילתיים וביטחוניים, זאת מעבר לדילמה האישית של כל אחד מהשוטרים והקצינים בהתייחס למשפחה הפרטית שלו. "אני מכיר את המורכבות והקשיים עמם אתם מתמודדים תמיד, ובוודאי בתקופה זו. פיקוד משטרת ישראל עושה הכל על מנת לספק לכם את כל האמצעים הנדרשים למיגון אישי, למוכנות מבצעית ומנטלית. אני בוטח בכם, ויודע כי תמשיכו לבצע את עבודתכם במסירות ובמקצועיות מעוררות הערכה, לצד רגישות ונחישות, כפי שמחייבת תקופה זו . אתגרים רבים עוד לפנינו", אמר.