בלעדי ל״מעריב״: מנהלי חברת ״סונוביה״ הישראלית טוענים כי הצליחו לפתח מסיכה שיכולה להגן על בני האדם מפני הידבקות בנגיף הקורונה. החברה הודיעה כי המוצר נמצא כעת בתהליך ייצור בארץ ובעוד כשבועיים, היא צפויה לתרום כ-120 אלף מהמסיכות שיוצרו בחברה לבתי חולים ולמערכת הבריאות במדינה.

הטכנולוגיה של חברת ״סונוביה״, סטארט-אפ ישראלי שמפתח בדים שאמורים לקטול חיידקים, מבוססת על שימוש בגלי אולטרסאונד לצורך יצירת אפקט פיזיקלי ייחודי הקרוי "קוויטציה". העובדים בחברה מחדירים את הכימיה האנטיבקטריאלית שנוצרת בעקבות האפקט אל תוך הבדים, שהופכים להיות, כך נטען בחברה, אפקטיביים ביכולתם לקטול את הבקטריות השונות. עוד אומרים בחברה כי בדים אלו מגלים גם עמידות בכביסות תעשייתיות ולא סובלים מפגיעה כלשהי.

מנכ"לית החברה, ליאת גולדהאמר, הדגישה: "כיום ההוראה הרפואית היא להשתעל לתוך השרוול. אנשים לא מודעים לכך ששיעול לשרוול משאיר את הבקטריות והוירוסים בשרוול, עד שהם מתים או עד שעוברים לאדם אחר. וירוס הקורונה יכול לשרוד כך עד תשעה ימים. בעזרתנו, אדם שילבש בגד שלנו יגרום למותו של הווירוס או הבקטריה באופן מיידי".

המדען הראשי בסונוביה, ד"ר ג'ייסון מגדל, שהגיע להתמחות בחברה במסגרת תכנית ״Fast Track Pro״ של חברת 'החוויה הישראלית', המביאה לארץ אלפי מתמחים מדי שנה, וכיום הוא חבר בכיר בצוות המדעי של החברה, שלח את הבד למספר מעבדות בסין כדי לבחון את עמידתו בפני וירוס הקורונה: "אנו שמחים להודיע על תחילת ייצור מסיכות רב-פעמיות. אנו מעוניינים להפנות אותן ישירות לאנשים הפגיעים והחשופים ביותר במצב הנוכחי, ולכן אנו תורמים אותן למוסדות הבריאות".

עמוס חרמון, מנכ"ל חברת 'החוויה הישראלית', חברת התיירות הנכנסת הגדולה בישראל, אשר מביאה לארץ אלפי מתמחים מדי שנה סיכם: "אנחנו שמחים שאלפי המתמחים שהחוויה הישראלית מביאה לארץ משתלבים בחברות הטכנולוגיה והרפואה הגדולות בעולם ומסייעים במאמץ למיגור הקורונה ושמירה על בריאות הרופאים והאזרחים".