מגפת הקורונה מספקת אתגרים רבים למערכת הבריאות ולציבור, בין היתר גם לכ- 150,000 חולי אלצהיימר החיים בארץ, רובם ככולם מבוגרים בקבוצת הסיכון, שנזקקים כעת, יותר מתמיד, לבני משפחותיהם כדי להתמודד באופן יומיומי במציאות המשתנה בצל התפשטות המגיפה
 
בתוך כך, במרכז "ציפורה פריד" מטעם ארגון "עזר מציון", העוסק בסיוע למשפחות חולי אלצהיימר ודמנציה, פרסמו מספר המלצות שיוכלו להקל במעט על בני המשפחה המטפלים בחולים בתקופה זו. 

בראש ובראשונה, מהארגון מוסרים כי יש לדאוג לאווירה רגועה. אין ספק שהאדם הסובל מדמנציה מרגיש אווירת מתח וחרדה. גם אם החולה לא מבין את תוכן הדברים, הוא וודאי יכול להרגיש את חוסר השקט של הקרובים לו. לכן, יש לעשות ככל הניתן חשמירה על סביבה רגועה. ניתן להשתמש במוזיקה ומנגינות מוכרות שיכולות לסייע בהשגת האפקט הרצוי. 

כפועל יוצא יש לדאוג לשגרה חלופית, מתוך הבנה ששגרת היומיום מאד חשובה לכל אדם, בפרט לאדם עם דמנציה. חשוב ביותר להמשיך לדאוג לסדר יום קבוע ככל שניתן. ולהקפיד לדאוג לתעסוקה בבית. 

תמונת המחשה קשישים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
תמונת המחשה קשישים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

כמו כן יש להקפיד על היגיינה אישית, על רחיצת ידיים בסבון ועל אוורור הבית. גם אם האדם החולה מסרב לרחוץ את ידיו, ישנה חשיבות שהסביבה הקרובה תשמור על היגיינה מרבית. כמו כן יש להקפיד על אוורור, תזונה נכונה, והקפדה על פעילות גופנית. 

לצד השמירה על הניקיון האישי יש גם להקפיד על תקשורת בריאה. יש ליצור עבור החולה סביבה מכילה והבנה כי יש לו על מי להישען. עם זאת, יש לזכור כי המעמסה על בני המשפחה רבה גם היא, וכי גם הם עשויים להזדקק לעזרה בתקופה לא פשוטה כזו, גם בעזרת אנשי מקצוע.