בראשון לציון, נלחמים בקורונה וצועדים רק במדרכה עם כיוון הנסיעה של כלי הרכב. במהלך הניסיון להדוף את נגיף הקורונה הקטלני הציבור נדרש להימנע ככל הניתן מלצאת למרחב הציבורי. החשש כי שרשרת ההדבקה תימשך ככל שהציבור ימצא במגע ישיר האחד עם השני הובילה את מערכת הבריאות להנחות על צעדים המגבילים את התנועה במרחב הציבורי. ראש העיר רז קינסטליך קורא לציבור להימנע ככל הניתן מלצאת מהבית למרחב הציבורי. "אנחנו מבקשים להישמע להנחיות. התנועה במרחב הציבורי מגבירה את הסיכון להידבק או להדביק בנגיף הקורונה".

התמונות של מאות אזרחים בהם ילדים ובני נוער צועדים או עושים פעילות ספורט במרחב הציבורי בסוף השבוע גרמה לדאגה רבה. אומנם איש מהצועדים לא עבר על צוו הבריאות. אולם העובדה כי רבים כל כך יצאו לרחובות או לטיילת חוף הים יצרה פגיעה ממשית בניסיון לבודד את הציבור ולשבור את שרשרת ההדבקה של נגיף הקורונה.  המצב שנחפה עלינו מחייב אותנו לפעול בזהירות במחשבה רבה בנסיון לעצור את הנגיף.

ראש העיר ראשון לציון רז קינסטיליך יצא הבוקר בקריאה לתושבי העיר המבקשים לצאת לרחוב לפעילות ספורט, לעבודה חיונית, לסופר לקניות או לקבל טיפול רפואי לתכנן את הצעידה מראש ולהקפיד ללכת במדרכה הימנית זאת שעם כיוון התנועה של כלי הרכב. בדיוק כמו בערים גדולות וצפופות בעולם. ששם מתקימים בכל ימות השנה הסדרי הליכה רגלית כזאת. למשל מרכז מנהטן,  שם צועדים הולכי הרגל במרבית הרחבות במדרכה שעם כיוון הנסיעה.

״עלינו לפתח הרגלי חיים חדשים לעת הזאת כדי לצמצם למינימום את הסיכוי להדבק או להדביק בנגיף. ההליכה בצד אחד תפחית בעשרות אחוזים את הצפיפות של הולכי הרגל במרחב הציבורי ותקטין את הסיכוי להתפשטות הנגיף בין היתר אם כולנו נצעד רק בכיון הנסיעה ולא נחלוף האחד מול השני", אומר קינסטליך.

ומה בטיילת חוף הים? מבקשים בעיריית ראשון לציון לצעוד מכיוון דרום לצפון של הטיילת כלומר הצעידה לכיוון בת ים. החזרה תעשה בצעידה במדרכה הראשונה התוחמת את מגרשי החניה של החוף. בעירייה מדגישים כי לא מדובר בהנחיה מחייבת ולא תתבצע אכיפה אלא בבקשה כדי לסייע בהתמודדות יעילה ונכונה יותר מול נגיף הקורונה.