ימים לא קלים עוברים על כולנו. בשל התפרצות נגיף הקורונה כל העולם מתמודד עם מצב שלא היה כדוגמתו מאה שנה, ונמצא במצב של סגר ברמה כזו או אחרת. תכניות רבות מתבטלות, ואנשים וארגונים נדרשים לבצע שינויים והתאמות. עמותת סאנרייז-כץ, המציעה מזה עשור פעילויות פנאי וחברה לילדים חולי סרטן בגילאים 3-5, נאלצה לבטל את קייטנות האביב שלה - על מנת שלא לסכן את חייהם של הילדים הנמצאים בסיכון.

קייטנות האביב של סאנרייז- כץ היו אמורות להיערך בחופשת הפסח במשך חמישה ימים, בשלושה מוקדים בארץ. עבור ילדים המתמודדים עם מחלת הסרטן ומשפחותיהם, הבידוד ממסגרות חברתיות הינו דבר מוכר. האבחון משנה את חייו של החולה ובני משפחתו מקצה לקצה. אשפוז, משטר טיפולים קפדני, תופעות לוואי ובידוד חברתי הופכים חלק משגרת היום יום. לכן, ההשתתפות בקייטנות היא כמו אוויר לנשימה לילדים ולמשפחותיהם. זהו המקום שבו הם יכולים לחזור ולהיות פשוט ילדים, תחת פיקוח רפואי מתאים. לכן, ביטול קייטנות האביב וההתמודדות עם תקופה מורכבת זו, שהילדים נמצאים בסיכון גבוה, מקשה מאוד על המשפחות.

בכדי לשמח את הילדים ומשפחותיהם, ולנסוך בהם תחושת ביטחון ושליטה תוך יצירת שגרה בתקופה זו, החליטה העמותה להפעיל תכנית אלטרנטיבית וליצור עבורם קייטנה וירטואלית. המטרה בהפעלת קייטנה וירטואלית היא להמשיך את הקשר בין העמותה והילדים, ובתקווה להקל על ההתמודדות הצפויה להם ולהוריהם בחופשת הפסח, בימים מורכבים אלו. הקייטנה הווירטואלית נועדה לתת מענה חלופי לקייטנה הפיזית שלה הילדים מחכים כל השנה, מערכת שתאפשר תקשורת ישירה וליווי של המדריכים המקצועיים של הקייטנה. הקייטנה הווירטואלית גם תאפשר את השתתפותם של ילדים המטופלים או מאושפזים במחלקות אונקולוגיות בבתי החולים, ונמנע מהם להשתתף אפילו בקייטנה הפיזית מפאת חומרת מחלתם. בימים אלו, כאשר אסורים ביקורים במחלקות, ילדים אלו חווים בדידות ועצב גדולים מהרגיל. הקייטנה הווירטואלית אמורה להכניס שמחה וכיף לשגרת יומם במחלקות.

במשך חמישה ימים בחופשת האביב, בין התאריכים 4/7-1 (תאריכי הקייטנה המקוריים), תפעיל העמותה ארבע שעות ביום אתר תוכן מאובטח עם תכנים ברוח הקייטנה. התכנים יהיו מפגש בשידור חי עם צוות ההדרכה, ויתאימו לכל המשפחה יחד וגם יחולקו לפעילויות לפי גילאים: יצירה, מוזיקה, מדעים, תנועה, משחקי חברה, סדנאות אינטראקטיביות מתחומים שונים ועוד. על מנת להעביר לילדים את תחושת הקייטנה, כל משפחה תקבל מארז חולצות הביתה, וכל בוקר תתקיים התכנסות של כל המשתתפים בשידור חי עם שיר וריקוד הקייטנה.

בנוסף, על מנת שלכל הילדים תהיה גישה לקייטנה הווירטואלית, דואגת העמותה לספק טאבלטים למשפחות מעוטות יכולת (בעיקר באזור הדרום ובמגזר הבדואי), ולרכוש חבילות אינטרנט מתקדמות למשפחות שאין להן חיבור מספיק טוב.