משבר הקורונה מאלץ אותנו לשנות את כל ההרגלים שלנו, מה שמלווה בתחושה לא נעימה. אך בראייה מעט אופטימית יותר, ניתן להסתכל על התקופה כאל ניסוי מעבדה בקנה מידה ענק, הבוחן סוגיות שבימים כתיקונם לא היינו מעזים לנסות. הקלישאה אומרת כי בכל קושי טמונה הזדמנות, ונדמה שההזדמנות הזאת יכולה לייצר עבורנו עולם חדש שבו נרוויח עוד שעה ביום ונהנה מאוויר נקי יותר.

בימים אלה ממש מתנהלות מרבית כלכלות העולם באופן שמבוסס בעיקרו על עבודה מהבית. זו צריכה להיות שעתם היפה של מנהלי מחלקות משאבי אנוש ושל היועצים הארגוניים שמצד אחד צריכים לצייד את שדרת הניהול בכלים אפקטיביים לניהול מרחוק ומהצד השני לייצר מדדים ברורים לבחינת האפקטיביות של העבודה מהבית.

חשוב לזכור שבימים רגילים עבודה מהבית אפקטיבית הרבה יותר, כאשר הילדים נמצאים במסגרות הלימודים. לכן יש לייצר ניסיון לנתח ולייצר המלצה ברורה למנכ"ל שכוללת את מספר הימים האופטימלי שרצוי שכל עובד יעבוד מהבית, מהם הכלים הניהוליים הנדרשים, מהם מאפייני העובד שמתקשה לעבוד מהבית, למשל העדר משמעת עצמית, הצורך במיקרו מנג'מנט וכדומה, וכן הכנסת הפרמטרים האלה כרלוונטיים לכל ראיון עבודה עתידי בארגון.

אם יבינו הארגונים הגדולים, ואם תשכיל להבין זאת המדינה, תוצאות המצב הזו נעות על כך שכל עובד בעבודה משרדית מגיע לתפוקה מקסימלית כאשר הוא עובד במשך יומיים מהבית, אז יתחיל להתגלגל כדור שלג שיספק לנו תועלת עצומה. כולנו נעמוד הרבה פחות שעות בפקקים ובממוצע נחסוך כשעה ביום, בעידן שבו הזמן הוא אחד המשאבים שמצויים במחסור הכי גדול.

נהנה מאוויר נקי יותר שפירושו בריאות טובה יותר ופחות תחלואה, המדינה תסבול מירידה בכמות תאונות דרכים, הארגונים הגדולים ייהנו מעובדים שמחים יותר המניבים תפוקה גדולה יותר, והעובדים יוכלו לנצל את זמן הנסיעה שנחסך כדי לבלות יותר עם המשפחה ולפתח את תרבות הפנאי שלהם.

משבר הקורונה יסתיים יום אחד, אולי בעוד מספר שבועות ואולי ימים. מהקושי העצום הזה נוכל לצעוד כולנו לשגרה בריאה ונוחה יותר. בואו לא ניתן להזדמנות הנדירה הזו לחמוק לנו מבין הידיים.


הכותב הוא מנהל מערך הפרסום והדיגיטל בגולדפינגר תקשורת.