שיא הסכמות לתרומת איברים בימי משבר הקורונה: היום (חמישי) פורסם כי שמונה משפחות הסכימו לתרום איברים של יקיריהם שנפטרו, בתוך ימים אחדים, ובכך הצילו 25 בני אדם.

בימים אלה של חששות ופחדים מהדבקות ושל מגבלות בביקורים בבתי החולים, בני משפחות הנפטרים הפגינו תעצומות נפש, ובזכות הסכמתם בוצעו 25 ניתוחי השתלה, כולל השתלות משולבות של שתי ראות או כבד וכליה.

ההסכמות לתרומות איברים התקבלו בבתי החולים: שערי צדק, איכילוב, הדסה, שיבא, רמב"ם ואסף הרופא. משפחתו של שעשוע שאול בן 73 סיפרה כי הוא היה מבין ראשוני החתומים על כרטיס אדי והיה להם חשוב למלא את רצונו. 

ד"ר תמר אשכנזי מנהלת המרכז הלאומי להשתלות אמרה כי "התנאים והמגבלות בהם כולנו שרויים בעת הזו, מכבידים עוד יותר במצבים של פטירת קרוב משפחה. מעבר למגבלות הפיזיות והטכניות, נוספים חששות הישרדות אישיים וכלכליים. ומעל  כל זה נדרשת המשפחה להתמודד גם עם האובדן וגם עם ההחלטה לתרום איברים. הצוותים המטפלים ובראשם מתאמי ההשתלות ואנו במרכז להשתלות מעריכים מאוד את בני המשפחות שמאשרים את התרומות. בימים המיוחדים האלה, אנו חשים גאווה על כך שלמרות הכל האחווה והנתינה נמשכים".