ימי הקורונה שקשים לכולנו, מוציאים מהעם שלנו גם את היוזמות והצד היפה שבו. אחת היוזמות הללו היא התארגנות של מגדלי התמרים בישראל למען הקהילה הרפואית, שזקוקה לאנרגיה ומזון בעל חיי מדף ארוכים על מנת למקד את תשומת לבם בבריאות הציבור על פני לוגיסטיקות.

משבר הקורונה, הציף שוב את הדגש של נחיצותו של הייצור מקומי בעיתות חירום. שעות עבודה מוגברות ואספקה שוטפת לציבור היו סדר יומם של שהחקלאים נדרשו לו בימים הראשונים של המשבר. עתה שהמשבר הפך לשגרת חיים החליטו החקלאים, מגדלי התמרים ,כי במקום לטפוח לעצמם על השכם זה הזמן לתרום לקהילות נוספות שנושאות את העול על גבן.  

"זה הזמן לומר להם תודה ושאנחנו מאחוריהם, כל מחווה, אפילו סמלית צריכה להיעשות בימים אלו", אמר אמנון גרינברג, יו"ר שולחן תמר במועצת הצמחים. "הצוותים הרפואיים צריכים לקבל כל תמיכה לוגיסטית על מנת שיוכלו להתמקד בעבודת הקודש שהם עושים למען בריאות הציבור. התמר, הוא פרי טבעי, בריא ,מתוק ומפנק  עם חיי מדף ארוכים וצורכים אותו ספורטאים לטובת אנרגיה,ולכן החלטנו שהנשנוש הבריא, אם יהיה נגיש להם, יהווה פתרון מעולה לאנרגיה הנדרשת לצוותים הרפואיים בבתי החולים שלא תמיד מתפנים לארוחות מסודרות" 

השבוע, יאספו כ-1000 ק"ג תמר מסוג מג'הול אותם תרמו החקלאים ויועברו במשאיות לבתי החולים השונים ברחבי הארץ ביניהם תל השומר, בילינסון, וולפסון ואף לבתי החולים בהם נמצאים הצוותים הרפואיים המטפלים במבודדי הקורונה.