מספר הנפטרים בבית האבות "משען" בבאר שבע עלה אתמול לשישה: דיירת נוספת הלכה לעולמה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. מדובר בדליה סלמונה בת ה־84, אחות במקצועה, שאת רוב שנותיה העבירה בבית החולים סורוקה ואף הייתה בין האחיות הראשונות בבית החולים. ארבעה דיירים נוספים מאושפזים בבית החולים סורוקה ונשקפת סכנה לחייהם.

הרוחות בקרב ילדי הדיירים בבית האבות שבבירת הנגב התלהטו אתמול, כאשר בני משפחה של דיירים הפגינו מול שער הכניסה הסגור למבקרים. מלי אביעוז, בתו של צביקה פרגמנט (92) ואחת ממארגנות ההפגנה, אמרה: "אף אחד לא נותן לנו תשובות מהצוות או מההנהלה. אנחנו לא יודעים במדויק כמה חולי קורונה יש כאן. כל אחד אומר משהו אחר. אבא שלי מנסה לעודד אותנו, אבל להשאיר אותו בבידוד שלושה שבועות זה לא אנושי".

סמדר טל, בתה של דיאנה מזרחי (92), מספרת: "לא ייתכן שזה שבוע וחצי אין עם מי לדבר. אנחנו דורשים לנטרל את אלה שנדבקו. שיוציאו את ההורים שלנו לנשום קצת אוויר נקי. מה, האם הם חיות בכלובים?".

בית אבות משען בב''ש (צילום: יאסר עוקבי)
בית אבות משען בב''ש (צילום: יאסר עוקבי)


שולי קימל, תושב המושב מסלול, מנסה לפרוץ למקום. הוא בנם של סא"ל דב קימל ושרה, שניהם בני 86, במקור מאופקים. שניהם ניצולי שואה. "הם מרגישים כמו בשואה", הוא אומר בזעם רב. "אני לא אתן להם לעבור את אותה תחושה שוב. אבא שלי לחם במלחמת יום כיפור. עבר בחייו את הדברים הקשים ביותר".

"זו חוצפה שאנחנו עומדים כאן יותר משעה ואף אחד לא בא אלינו", אומרת צילה, בתם של עמליה (90) וג'ימי (95) זגורי, הנמצאים בבית זה חמש שנים.

המשפחות כבר מתכוננות להגיש תביעות בגין רשלנות נגד בית האבות ומשרד הבריאות.

ממשען נמסר: "אתמול התקבלו התוצאות המלאות של כלל הבדיקות שנערכו ביוזמת הנהלת משען בשבוע שעבר - לכלל דיירי הדיור העצמאי ולכלל אנשי הצוות. מתוך 205 נבדקים, 203 נמצאו שליליים, כלומר הם נקיים מהנגיף.  רק שניים נמצאו חיוביים: דייר אחד ומטפלת אחת.

הם מצויים בבידוד על פי ההנחיות. תוצאות טובות אלו מצביעות על נכונות ההחלטה שקיבלה הנהלת משען באופן יזום - להכניס את כלל הדיירים לבידוד מרצון, ובכך מנעה הדבקת שרשרת. יתר על כן, העובדה שרק מטפלת אחת  נמצאה חיובית, מעידה כאלף מונים על התנהלות נכונה, ממוגנת וקפדנית של כלל אנשי הצוות העוברים בין החדרים ומשרתים את הדיירים תוך התנהלות מאובטחת. נוסיף לשרת באהבה ובמסירות, מרמת המטפלות ועד למנכ"ל הרשת, את אלפי הדיירים היקרים שלנו".