בימים כתיקונם רוני ערד, עובדת סוציאלית מחוזית בפנסיה של מכבי שירותי בריאות, מקפידה להמשיך את מפעל חייה המוקדש לדאגה לשכבות החלשות בחברה. גם לאחר שפרשה לגמלאות והתאלמנה לפני ארבע שנים, המשיכה ערד להתנדב בתוכנית "נפגשים" של מחוז מרכז במכבי, שמטרתה להילחם בבדידות הרווחת כל כך אצל קשישים.

בשנתיים האחרונות ערד, הנחשבת למתנדבת הראשית של התוכנית, מגיעה בכל יום להנהלת מחוז המרכז של מכבי, פוגשת מתנדבים ומטופלים כדי לצוותם במסגרת התוכנית, להעביר סדנאות הדרכה למתנדבים, לרכז את הפעילות ולשמור על קשר ישיר עם הקשישים המטופלים.

עם תחילת משבר הקורונה והעובדה שערד עצמה נמצאת בקבוצת הסיכון, השגרה הזאת כבר לא קיימת. היא נאלצת בעל כורחה להישאר בבית, אבל למרות כל החששות היא ממשיכה לקיים שיחות טלפוניות עם המטופלים. ערד מקשיבה למצוקותיהם, מעודדת ונרתמת לעזרה על ידי הפניית המקרים לגורמים השונים.

רוני ערד  (צילום: ללא קרדיט)
רוני ערד (צילום: ללא קרדיט)


כך לדוגמה הפעילה לאחרונה את מחלקת הרווחה בעיריית גבעתיים ומצאה פתרון עבור מטופל שסיפר על מחסור במוצרי מזון, ארגנה משלוח תרופות למטופלת מתל אביב ועוד.

"אם בימים רגילים המלחמה בתחושת הבדידות של האוכלוסייה המבוגרת היא חשובה, אז בימים אלו של משבר יש לפעילויות מהסוג הזה חשיבות גדולה אף יותר", אומרת ערד. "אני שמחה על ההזדמנות שניתנה לי להיות חלק מתוכנית 'נפגשים' במכבי ואני שמחה להמשיך להתנדב בה גם בימים אלה. המלחמה בבדידות של הקשישים חשובה גם בשגרה ועל אחת כמה וכמה בימים אלה".

ערד מציינת כי "למתנדבים המדהימים ולי חשוב להראות לקשישים שהם לגמרי לא לבד. אם אחד המטופלים מספר על קושי, יש לנו מערך שלם במכבי שנרתם באופן מיידי למשימה - מייעוץ רפואי מרחוק ועד הזמנת משלוחי תרופות ואוכל. הפעילות הזו שומרת גם על השגרה שלי, כמי שנמצאת בעצמה בקבוצת סיכון וצריכה להיזהר, כך שאני לגמרי מבינה את מצבם של המטופלים".