הסוכנות היהודית החליטה לתת 'מענק הזדהות' לבני משפחתם של צוותי הרפואה בישראל אשר נפטרו מנגיף הקורונה במסגרת מילוי תפקידם. המענק יוענק בשם הסוכנות היהודית יחד עם שותפיה בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ובקרן היסוד לבני משפחותיהם של צוותים המשרתים בבתי חולים, קופות חולים, מוסדות אשפוז וארגונים המוגדרים כמגיבים ראשונים כמו מד"א ואחוד הצלה שנפטרו במילוי תפקידם. הוא יעמוד על אלפי ש״ח והוא נועד להוקיר את מסירותם הבלתי מתפשרת של צוותי הרפואה במאבק נגד הנגיף ולהפגין הזדהות עם כאבם של בני המשפחה.

המענקים למשפחות שאיבדו את יקיריהן הם חלק מהמאמצים של הסוכנות היהודית לתמוך באוכלוסיות המתמודדות עם מצבי חירום ומשבר בישראל, מתוך הבנה שצוותי הרפואה הם אלה הניצבים בחזית המאבק במשבר הקורונה. ההחלטה של הסוכנות היהודית על המענק נולדה בעקבות מותה הטראגי של האחות סוזי לוי ז״ל ששירתה בבית החולים שיבא והלכה לעולמה השבוע לאחר מאבק קשה בנגיף.

היום תעביר הסוכנות היהודית את המענק לבני משפחתה של סוזי לוי ז"ל. במכתב לבני משפחתה כותב יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג: "משבר הקורונה מציב את אנשי הצוותים הרפואיים בחזית המלחמה על שלום הציבור ועל בריאותו מול אויב בלתי נראה והם מובילים את המערכה להצלת חייהם של חולים תוך סיכון חייהם שלהם. הסוכנות היהודית ושותפיה בתפוצות מבקשים להביע הזדהות עם הכאב הנורא שלכם ולהוקיר את סוזי ואת אנשי צוותי הרפואה כולם על מסירותם הבלתי מתפשרת", כותב הרצוג.

סוזי לוי ז"ל, בת 65 במותה, הייתה לאשת הצוות הרפואי הראשונה שנפטרה במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. סוזי שימשה כסגנית אחות אחראית במחלקת אף אוזן גרון בבית החולים שיבא ועבדה במשך 42 שנים כאחות בבית החולים. היא נאבקה בווירוס כשהיא מורדמת ומונשמת במשך חודש ימים, שבועיים ימים לאחר שאחותה נפטרה ממנו. היא השאירה אחריה בעל ושני ילדים.

הסוכנות היהודית מפעילה בשיתוף עם יהדות התפוצות קרנות שונות שנועדו לסייע למצבי חירום בישראל ובעולם היהודי, בהן הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית המסייעת למשפחות שנפגעו באירועי טרור בארץ או מירי הרקטות על ישראל והקרן לביטחון קהילות יהודיות המסייעת לאבטחת מוסדות יהודיים בעולם, על רקע גל האנטישמיות הגואה.

עם פרוץ משבר הקורונה גם הודיעה הסוכנות היהודית על הקמת קרן חירום לקהילות יהודיות, בשיתוף עם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן היסוד,  שתעניק הלוואות מיידיות לקהילות שנקלעו למשבר כלכלי קשה בעקבות הנגיף. בנוסף הודיעה הסוכנות היהודית על הפעלת קרן הלוואות, בשיתוף עם ארגון עוגן, שתעניק הלוואות מיידיות לעמותות ישראליות שנקלעו למשבר בעקבות הקורונה.