הארכת הקלות הקורונה: מוסד הביטוח הלאומי הודיע היום (שני) על הארכת ההקלות שאישרה הממשלה בצל התפשטות נגיף הקורונה. בין ההקלות שהארכתן אושרה, תוספת ימי אבטלה, תשלום מקדמה מותאמת אישית, הקלה לעובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום וכן הלאה. 

מבחינת תוספת ימי האבטלה, אזרחים שנגמרו להם ימי האבטלה בתחילת מרץ, תוארך תקופת הזכאות לדמי אבטלה אוטומטית עד לסוף חודש מאי. ההארכה תהיה אוטומטית רק למי שלא סיימו את שנת האבטלה שלהם, כלומר שנה מיום ההתייצבות הראשונה בשירות התעסוקה. אם הסתיימה שנת האבטלה, יש צריכים להגיש תביעה חדשה. 

מבחינת תשלום מקדמה מותאמת אישית עד 8,000 ש"ח, מי שתביעתו בטיפול, יקבל מקדמה על חשבון דמי האבטלה העתידיים. סכום המקדמה הוא עד 8,000 ש"ח והיא תשולם בהתאם לשכר שלכם ודמי האבטלה העתידיים הצפויים. המוסד פועל לשלם את המקדמות ויפרסם את מועדי התשלומים בהמשך. כמו כן, צוין כי יש לשים לב שאם המקדמה תהיה גבוהה מדמי האבטלה שיאושרו לכם עבור אפריל, אנו נקזז את ההפרש מהתשלום עבור חודש מאי.

לשכת התעסוקה בימי קורונה (צילום: אלוני מור)
לשכת התעסוקה בימי קורונה (צילום: אלוני מור)

בנוסף, החליטו בביטוח הלאומי על המשך קיצור תקופת האכשרה, כלומר, אזרחים שהוצאו לחופשה ללא תשלום או פוטרו בין חודשי מרץ לאפריל השנה, ויש להם לפחות 6 חודשי עבודה ב-18 החודשים האחרונים, יוכלו להיות זכאים לדמי אבטלה. לפני התיקון הנוכחי, הקלה זו ניתנה רק למי שפוטר או הוצא לחופשה ללא תשלום עד לתאריך ה-19.4.20.

כמו כן, צוין כי יש לשים לב שלתושבים שלהם רק שישה חודשי עבודה יוכלו לקבל דמי אבטלה למשך מחצית מימי האבטלה לעומת מי שצבר 12 חודשי עבודה. כך, מי שיש לו 12 חודשי עבודה זכאי ל-100 ימי אבטלה, מי שיש לו 6 חודשים יהיה זכאי ל-50 יום.