הממשלה החדשה התכנסה אתמול לישיבת עבודה ראשונה בעידן נתניהו־גנץ, ובין השאר עסקה גם בהתמודדות עם משבר הקורונה.
בהתייחסו למצב אמר, ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבה: "אנחנו צריכים להמשיך להתמודד נגד הסכנה של הקורונה. המשימה שנטפל בה כעת היא המשימה הכלכלית. בראש ובראשונה, אנחנו רוצים לפעול יחד כדי להחזיר את האנשים לעבודה".

הממשלה אישרה את הרחבת תוכנית הסיוע למשק ב־14 מיליארד שקלים נוספים. סך הכל עומדת חבילת הסיוע למשק להתמודדות עם נזקי הקורונה על 100 מיליארד שקלים. בישיבה הוחלט גם להקים ועדת השרים לענייני ההתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו. מי שיעמוד בראש הוועדה הוא נתניהו וסגנו יהיה שר הבריאות יולי אדלשיין.

שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות אדלשטיין סיכמו ביניהם כי החל מ־28 במאי תגדל קיבולת הנוסעים המותרת באוטובוסים הבין־עירוניים ל־46 נוסעים, כך שלמעט השורה הראשונה מאחורי הנהג, ניתן יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס. באוטובוסים העירוניים תגדל קיבולת הנוסעים ל־49 נוסעים באוטובוס רגיל ול־75 נוסעים באוטובוס מפרקי. מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה. רכבת ישראל תחדש את פעילותה באופן מלא ב־8 ביוני.

בתוך כך, גובש מתווה על ידי מנכ"לית בנייני האומה בירושלים מירה אלטמן, שאמור לאפשר את פתיחת ענף הכנסים והתערוכות, תחת הנחיות משרד הבריאות. המתווה, אשר גובש בתיאום משרדי האוצר והכלכלה, נשלח לאישור משרד הבריאות, והוא אמור לאפשר פתיחה מחדש של מרכזי הקונגרסים לאחר כשלושה חודשים בישראל ולקיים כנסים ותערוכות. המתווה לפתיחה עבור ענף הכנסים והתערוכות כולל ניהול ובקרה ממוקדים של האנשים,  שילוט ייעודי, חיטוי, היגיינה, מגבלת כניסה, שמירת מרחק באולמות הכנסים ושינויים באופן הגשת המזון. במסגרת המתווה, יתבצע ניהול קהל בכניסות והיציאות לבניין. לפני הכניסה למסלול יתבצעו בדיקות חום ומסיכות ויבוצע תשאול ורישום על פי הנחיות משרד הבריאות. בעמדות הרישום יוצבו סדרנים מצוידים במסיכות, ג'ל חיטוי, וכל שטחי הבניין המובילים לאולם יסומנו במסלולי הליכה עם "נקודות עצירה", כדי לשמור על מרחק.

אמש הודיע תיאטרון הבימה כי החל מה־18 ביוני הוא ישוב לפעילות בכפוף להנחיות משרד הבריאות. בין ההצגות שיועלו: המחזמר "מאמה מיה", הקומדיה המוזיקלית "גבעת חלפון אינה עונה", הקומדיות "זרים מושלמים" ו"יש רופא באולם". באוגוסט יועלו ההצגות "מקווה" ו"סיבת המוות אינה ידועה".

במקביל, בעקבות התערבות שר העבודה והרווחה איציק שמולי, רכזי היום ומועדונים לאזרחים ותיקים, הכפופים למשרד, ייפתחו מחדש. כ־30 אלף אזרחים ותיקים יוכלו לחזור ולבקר ב־166 מרכזי יום ו־350 מועדוני מופת כבר מהיום. התוספת התקציבית להתאמת המרכזים והמועדונים לפתיחת בהתאם להנחיות משרד הבריאות מוערכת ב־2 מיליון שקל. על פי המתווה, המרכזים יוכלו לקבל בחזרה את האזרחים הוותיקים בקבוצות של חמישה בכל חדר שגודלו לפחות 20 מ"ר. עוד נקבע כי כל המשתתפים יתבקשו לחתום על הצהרת בריאות ולעבור בדיקת חום בכניסה למרכז. ההסעות למרכזים יתוגברו כך שניתן יהיה לעמוד בהנחיות משרד הבריאות של נוסע אחד בכל מושב.