למרות מסיבת העתונאים הבהולה שכינסו בשישי בערב בכירי משרד הבריאות כדי להזהיר מחשש להתפרצות מחודשת של הקורונה בשל אי קיום ההנחיות, המשיך גם היום (שבת) להיות צפוף בחופי הרחצה, באתרים, במסעדות ובבתי קפה בתל אביב ובאזורים נרחבים נוספים בארץ.

"הזמנו מראש מקום למסעדה בנמל תל אביב. גם בחניונים בתשלום, שהם לא זולים, היה קשה למצוא מקום חנייה פנוי.  אלפים הגיעו לנמל והכל היה מלא", סיפרה יפה נחום (58) מרמת גן והמחישה בהומור על התחושות: "מבקרים רבים הסתובבו על דק בנמל, כשהם כלל לא היו עם מסכות על הפנים. היו כאלה שטרחו לשים את המסכה על הגרון וזה נראה היה יותר כמו 'מסכת בלוף' לקישוט'".

בעלה, ישראל נחום, הוסיף: "הייתי מהבודדים שהלכו בנמל עם מסכה על הפנים ואיך שאנשים הסתכלו עליי הרגשתי כמו אחד שהגיע פתאום מהירח. רק לפני חודש פחדו לצאת מהבתים ועכשיו הכל חופשי".

מרבית המסעדות ובתי הקפה בתל אביב ובמקומות נוספים היו מלאים ומי שלא הזמין תור מראש – נאלץ להתאזר בסבלנות ולהמתין זמן ממושך בתורים הארוכים. "אחרי שלושה חודשים של סגר ופחדים, אנשים רוצים לצאת וליהנות, יש תחושה של יציאה לחופש", סיפרה צעירה שהגיעה לחוף הים בתל אביב  - "לא יודעת אם יהיה גל שני, אבל אי אפשר כל הזמן להיתקע בבית. איך אפשר לבלות בים עם מסכה?". לעומתה, תושבת ותיקה בתל אביב שטיילה בבוקר בטיילת השוקקת העירה: "הרוב לא שומרים, הולכים בלי מסכות וגם אין שמירת מרחק. זה מלחיץ".

גם לחופי הרחצה בתל אביב הגיעו נופשים רבים. הדגל האדום על סוכות המציל לא הרתיע את האלפים. "הגעתי כדי להשתזף ולבלות עם חברות. לא חייבים להיכנס עמוק לים", הסבירה בחורה כבת 28, שהגיעה מגבעתיים. בטיילת נראו לעיתים סיורים של שוטרים, אבל לא היתה אכיפה לחבישת המסכות, או שמירת מרחקים.

"אני אוהבת לעשות ספורט הליכה. הלכתי כל הזמן קרוב לכביש ועם מסכה, כדי לא להיות קרובה לאנשים הרבים שהלכו בטיילת", סיפרה אירית, שהגיעה מראשון לציון. גם חלק מהעסקים במוקדי בילוי בתל אביב היו חרף האזהרות של משרד הבריאות מפני שאננות, מלאים במבקרים, שלא שמרו בדרך כלל על כללי הריחוק החברתי. 

בדלפקים היו מחיצות שקופות בין עובדים לאורחים, הוצבו עמדות חיטוי והיו מקומות שהמארחים מדדו חום בכניסה והפנו את הלקוחות, אבל השולחנות היו מלאים באורחים שישבו בסמיכות סביב שולחן אחד, כאשר לעיתים נראה היה שהם לא מאותה משפחה גרעינית. רבים גם התגודדו מחוץ למקומות הבילוי בהמתנה שיגיע תורם או במפגשים חברתיים בעמידה. בדרך כלל התחושה היתה שאין הקפדה על שמירת ריחוק חברתי ומסכות על הפנים נראו מצרך נדיר.

עומסים של נופשים ומבקרים היו באזורים נרחבים נוספים בארץ. "אנשים חיכו הרבה זמן לצאת ולשבת בבית קפה והאזהרות כבר לא מרתיעות. לפני חודשיים היה פחד ולא התממשו תרחישי האימה. עכשיו אנשים יוצאים וכבר לא פוחדים. הלוואי שלא יהיה גל שני", הוסיף תושב ותיק מבת ים – "לראות ולא להאמין".

בתוך כך, פקחים של עיריית תל אביב חילקו מיום שישי בערב כ-20 דו"חות בסך של 5,000 שקל למסעדות ובתי קפה על הפרה של כללי התו הסגול. בנוסף לקנסות, נסגרה מסיבה במועדון "האומן 17" והבעלים יוזמן לשימוע. גם בחוף פרישמן הופסקה מסיבה כי משתתפיה לא הקפידו, לטענת הפקחים, על כללי התו הסגול.

"הנחיתי את גורמי האכיפה העירוניים לפעול ללא פשרות ליישום הנחיות הבריאות. כפי שהיינו נחושים בעמדתנו שיש  לפתוח את העסקים בעיר לפעילות ך נפעל בנחישות למען שמירה על בריאות הציבור", ציין ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, והוסיף: "לבעלי עסקי המזון אני חוזר ומבהיר כפי שאמתי בעבר: האחריות לשמירה על בריאות הלקוחות היא שלכם ולא נאפשר את ההפקרות כפי שזו תועדה בחלק מבתי העסק".