שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ מסר היום (שני) הבהרה לגבי חוק הקורונה שיעלה להצבעה בכנסת, באמצעותו תוכל הממשלה החדשה להטיל מגבלות על הציבור לתקופה של עד עשרה חודשים.

"אני מבקש להדגיש כמה נקודות ולעשות קצת סדר בנוגע לחקיקה החדשה בנושא תקנות החירום של הקורונה" כתב גנץ בפתח הציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. וציין: "אנחנו מסדירים את תקנות החירום בחקיקה מסודרת בניגוד למה שקרה בגל הראשון של הקורונה שבו הממשלה פעלה כמעט ללא פיקוח ומגבלות".

"החקיקה החדשה תשפר את המצב הנוכחי לאין שיעור - יהיה פיקוח של הכנסת, סמכויות הממשלה יוגבלו, ויהיה סדר בדיוק מה מותר ומה אסור" הוסיף גנץ והוסיף כי "כחול לבן תוודא שתזכיר החוק שפורסם לציבור יעבור שינויים - או שלא יועלה לוועדת השרים לחקיקה. שר המשפטים ניסנקורן ובכירי משרדו בוחנים ומוודאים שהתזכיר שיובא לאישור יאזן בין סמכויות החירום לזכויות הפרט".

עוד הבהיר גנץ כי "שוטרים לא יוכלו להתפרץ לבתים באופן שרירותי. הנושא ייבחן מחדש ויגובשו כללים מידתיים. הזכות להפגין תישמר, ובתי המשפט והכנסת יישארו עצמאים ופתוחים. סמכויות המדינה יהיו קצובות בזמן וכפופות לפיקוח פרלמנטרי".

"כן - בשעת חירום המדינה חייבת להתגונן, אבל אנחנו נדאג לשמור על זכויות האזרח ועל פיקוח גם בשעת חירום. הדמוקרטיה הישראלית חזקה מהקורונה, וכך היא תשאר", סיכם גנץ את דבריו.

החקיקה החדשה, כאמור, באה בעקבות העלייה המחודשת בתחלואה בנגיף הקורונה בישראל במהלך הימים האחרונים, כמו גם  התפרצות הווירוס ב"גימנסיה העברית" בירושלים ובבתי ספר נוספים בארץ.