תקופת הגל השני של משבר הקורונה הוביל לפני כשבועיים וחצי לסגירת הברים בעיר ירושלים. במטרה לסייע לבעלי העסקים לצלוח את המשבר, הקימה עיריית ירושלים צוות מיוחד, שעסק בסיוע לבעלי ברים לקבלת פריט רישוי הכולל "מזנון". שינוי זה, אומרים בעיריית ירושלים, יאפשר לעסקים אלה לפתוח בהתאם לתקנות. 

בעיריית ירושלים הדגישו כי "אין מדובר בפתרון טכני אלא מהותי וביצוע שינוי של ממש: במהלך היממה קיבלו בעלי העסקים הדרכה אודות דרכי ההתנהלות הנדרשים מהם וכן נדרשו לבצע התאמות פיזיות בבית העסק, שיאפשרו את מתן הרישוי". בעירייה מספרים כי מהלך זה הציל 15 בתי עסק מסגירה, וכעת הם פועלים בהתאמה לתקנות הרישוי העירוניות והנחיות התו הסגול.

חגי הירשמן, יזם ובעלים של בר "השושנה" המוכר בעיר, סיפר: "עד לתקופה האחרונה לא היה לנו את הצורך הבירוקרטי להיכנס להגדרות של מסעדה או בר ואז באו תקנות הקורונה והחליטו שהברים סגורים ומסעדות פתוחות – זאת מבלי להתייחס לאופי המקום, שלעיתים זהה כמעט לגמרי. הבר / מסעדה שלי הוא מקום משפחתי, מסוג המקומות שעוד לפני שהלקוח מתיישב הברמן כבר נותן לו את המשקה שלו ושעם המוזיקה – אפשר גם לנהל שיחה. מיותר לציין שעם כניסת התקנות, סגרנו את העסק".

הירשמן תיאר כיצד הסיוע של העירייה עזר: "בוקר אחד, הרמתי טלפון לאגף קידום עסקים בעיריית ירושלים ושאלתי אם ניתן לעזור לנו בכל דרך שהיא. עוד באותו ערב הגיעו אלי נציגים מהאגף, לאחר בירור במקום, הבנו שישנה אפשרות שאוכל לפתוח כמזנון, לפי התקנות של משרד הבריאות. יום למחרת השלמנו הליכים בירוקרטים, בצהריים כבר הייתי עם רישיון זמני ובערב כבר פתחתי". 

"אנחנו בתקופת הישרדות, המצב לא פשוט. אני שמח שיש לבעלי העסקים גב מהעירייה, ואני קורא לכל הירושלמים פשוט לבוא. בואו, תשתו, תאכלו ותבלו תוך שמירה על ההנחיות, בסופו של דבר - הכיף שלכם הוא הלחם שלנו", סיפר עוד הירשמן. 

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, התייחס להליך סייע לעסקים: "עיריית ירושלים ממשיכה לפעול בדרכים יצירתיות למען העסקים הירושלמים, נמשיך לחזק את תושבי העיר העצמאים ויחד ננצח את הקורונה הכלכלית". בעירייה הדגישו כי פעילות זו בוצעה כחלק מהמדיניות העירונית, אשר שמה לה למטרה להקל על בעלי העסקים בתקופת הקורונה תוך ייזום תוכניות והטבות עבור בעלי העסקים.