ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי מינה היום (רביעי) פרויקטור לטיפול בהתפרצות הקורונה בישיבת "רינה של תורה", שבה נתגלו יותר מ-220 תלמידים חולי קורונה.

לתפקיד הפרויקטור המיוחד, מונה אלי שדה ראש מטה ראש העיר וראש מינהל התרבות, השיווק והדוברות בעירייה. קונינסקי החליט על המינוי לנוכח החלטת פיקוד העורף ומשרד הבריאות שלא לפנות את כל תלמידי הישיבה כמקשה אחת מהמתחם. 

לדבריו, "תפקידו של הפרויקטור לתאם ולתכלל את כל הפעילויות הקשורות לישיבה ולגורמים הרלוונטיים, קרי משרד הבריאות, פיקוד העורף והמשל"טים של הישיבות". 

קונינסקי ציין כי רק שלושה מבין 385 תלמידי הישיבה הם תושבי העיר. מצבם של התלמידים החולים המאומתים - טוב.  

בדיקת קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בדיקת קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהתאם להנחייתו של ראש העיר, כבר במוצאי שבת ניתנה הנחייה לסגור את שערי הישיבה ולא לאפשר כניסה ויציאה, וביום ראשון בוצעו בה בדיקות מקיפות. לדבריו, האירוע נמצא בשליטה, מתחם הישיבה מגודר ומצולם והעירייה הציבה שמירה סביב המתחם למניעת כניסה ויציאה.   

אתמול שוחח קונינסקי עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM וסיפר על הפעולות שננקטו מרגע שהתקבל הדיווח על ההתפרצות בישיבה.

"הישיבה נמצאת בעיר מ-2003, נכון להיום יש בה כמעט 400 אברכים ותלמידי ישיבה", סיפר ראש העיר. "הם מרוכזים במתחם אחד מגודר עם עוד שתי דירות סמוכות שכבר צירפנו אותן לאותו מתחם בתוך השכונה הוותיקה של העיר, שכונת המייסדים. מה שגילינו במוצאי שבת בעצם התפרצות משמעותית של הקורונה בישיבה".

איך גיליתם את זה? אתם מבצעים שם בדיקות?
"קיבלנו דיווח מראש הישיבה ישירות אלינו, אנחנו בקשר רציף איתם, גם בסבב הראשון הם עשו דברים בהתאם להנחיות שלנו וגם עכשיו, בסבב הראשון הצלחנו יחד לשמור על מה שנקרא שלא תהיה התפרצות, להערכתנו ברגע שחזרו ללמוד בישיבה קרי לפני כעשרה ימים, חזרו לשם כבר חברה שנדבקו אצלם ביישובים".

אז מה אתה עושה באופן מיידי? איך אתה מבודד את ה-200 חברה האלה?
"אני אסביר. במוצאי שבת קודם כל שקיבלנו את המידע שיש כרגע תשעה מאומתים, הנחינו אותם לסגור את עצמם בתוך המתחם וכבר התחלנו להציב שמירה בחוץ. בתיאום עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות הודענו להם שהם יעשו בדיקות החל מיום ראשון בערב ויום שני דגמנו את כולם והגענו להערכתנו ל-100 אחוז ואני לא יודע על אחד או שניים או שלושה שפספסנו, להערכתנו כולם".