סגן שר הבריאות, יואב קיש, עלה היום (ראשון) לשידור בתכניתו של גדי נס ברדיו 104.5FM, והתייחס להתנהלות הממשלה בעת ניהול משבר הקורונה. " הממשלה הזו היא ממשלת שיתוק - למעט נושא הקורונה", טען סגן השר. 

עם זאת, ציין כי ישנו קושי להשתלט על התפרצות התחלואה. "אנחנו רואים עלייה משמעותית והחשש הגדול מסגר חייבת להתקבל החלטה חד משמעית כדי לעצור את התפשטות המחלה", אמר והוסיף כי "והממשלה נותנת גיבוי מלא לפרופ' רוני גמזו . הגענו למספרים גבוהים של תחלואה אבל אנחנו חוששים למצב הכלכלי. צריך להפריד בין אכיפה לנושא בריאותי. האירוע של ההפגנות שנתנו לזה פתח נבע מהלחצים של כחול לבן, שאמרו נאפשר להפגין". 
 
"סגרנו את גני האירועים והאולמות בדיוק מהסיבה הזאת וזה עבר לחתונות פיראטיות זו אחריות אישית של כל אחת. קרוב משפחה שלי הלך לבר מצווה בבית ולמחרת קיבל הודעה שכולם נדרשים לבידוד, אני לא הולך לשום אירוע", טען קיש בנוגע להדבקות ההמוניות באירועים. 

יואב קיש (צילום: יהונתן ולצר/TPS)
יואב קיש (צילום: יהונתן ולצר/TPS)

לבסוף, נשאל האם ניתן לסמוך על תפקוד הממשלה, בצל המתחים הרבים המקשים על פעילותה הסדירה, ואמר: "בנושא הקורונה הקבינט מתכנס. הבעיה המרכזית היא שיתוף פעולה ואמון הציבור. לאחד חשוב הפגנה, לאחר תפילה, לשלישי לנסוע לחו"ל והרביעי דואג לחתונה שלו. לא מעוניינים בפופוליזם ועל זה משלמים את המחיר". 

עוד הוסיף כי "העם רוצה אחדות. אבל אם העם היה נותן הכרעה גם אני רוצה ממשלת ימין בראשות נתניהו. לצערי זה לא קרה והדילמה אם ללכת לבחירות מספר ארבע".